تور استانبول ارزان: 9 کاری که باید در منطقه بشیکتاش استانبول انجام دهید!

به گزارش انوار بلاگ، منطقه بشیکتاش استانبول

منطقه بشیکتاش یکی از منطقه ها شهری استانبول و یکی از قدیمی ترین محله های شهر محسوب می گردد. جالب است بدانید که بشیکتاش در زبان ترکی به معنای گهواره سنگی است و از شمال با منطقه ساریر و شیشلی و از جنوب با بی اوغلو و از شرق با بسفر همسایه است. بشیکتاش یکی از منطقه ها مهم و توریستی استانبول است و بسیاری از جاذبه های گردشگری شهر در این منطقه قرار گرفته اند. اگر به استانبول سفر کردید پیشنهاد می کنیم حتما به این محله هم سری بزنید و از فضای اصیل و سنتی منطقه لذت ببرید. اگر نمی دانید چه کارهایی در این منطقه انتظار شما را می کشد با خبرنگاران همراه باشید. در ادامه 10 فعالیت جالب و سرگرم کننده را به شما معرفی می کنیم که باید در منطقه بشیکتاش استانبول انجام بدهید.

تور استانبول ارزان: 9 کاری که باید در منطقه بشیکتاش استانبول انجام دهید!

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

در بازارهای محلی بشیکتاش قدم بزنید!

اگر اهل پرسه زدن در بازارهای قدیمی و محلی هستید پیشنهاد می کنیم حتما به بازارمحلی این منطقه سر بزنید. در نزدیکی موزه ناوال به بازار روباز بشیکتاش می رسید که به جرات یکی از جاذبه های هیجان انگیز این منطقه است. در این بازار محلی می توانید لباس ها و پوشاک مقرون به صرفه قیمت و میوه ها و سبزیجات تازه را بخرید و در رستوران های سنتی بازار یک وعده غذای اصیل ترکی نوش جان کنید یا خستگی تان را با یک استکان چای ترکی از تن به در کنید. بعد می توانید سری به بازار ماهی فروشان هم بزنید و از حال و هوای پرشور این بازار لذت ببرید. حتی اگر قصد خرید هم ندارید حضور در این بازارهای محلی می تواند تجربه ای به یادماندنی و لذت بخش باشد.

کروز سواری

تنگه بسفر بخشی مجذوب نماینده و جدایی نشدنی از شهر استانبول است و یکی از برترین تفریحاتی که می توانید در منطقه بشیکتاش استانبول انجام بدهید سوار شدن بر کشتی های کروز تفریحی است در استانبول تورهای کروز متعددی برگزار می گردد که با توجه به بودجه و زمانی که در اختیار دارید می توانید از یکی از آن ها بهره ببرید. بیشتر این کروزها از بشیکتاش سفر تفریحی خود را شروع می نمایند و با استفاده از این کشتی ها می توانند از کشتی سواری روی تنگه بسفر لذت ببرید یا حتی سوار بر این کشتی ها خود را به بخش آسیایی و محله اسکودار برسانید.

موزه نیروی دریایی | Naval Museum

یکی دیگر از جاذبه های منطقه بشیکتاش استانبول موزه نیروی دریایی است. این موزه در ترکی موزه دنیز نامیده می گردد و بیش از یک قرن پیش تاسیس شده است. در این موزه بزرگ ترین مجموعه اشیاء و وسایل مربوط به نیروی دریایی در معرض نمایش عموم مردم قرار گرفته است. موزه نیروی دریایی که اخیرا مورد بازسازی قرار گرفته است فرصتی بی نظیر برای آشنا شدن با قایق های جنگی سلطان های عثمانی، نمایشگاه مبارزات و نبردهای دریایی، توپ های جنگی، تجهیزات و ابزارآلات دریانوردی و ماکت های مختلف کشتی ها و اسناد و مدارک در اختیار بازتماشامایندگان قرار می دهد.

تماشای مسابقه فوتبال!

فوتبال دوستان حتما نام تیم فوتبال بشیکتاش را شنیده اند. تیم بشیکتاش که با لقب عقاب های سیاه شناخته می گردد یکی از قدیمی ترین تیم های فوتبال در ترکیه است. مردم استانبول و به ویژه منطقه بشیکتاش استانبول روی این تیم تعصب و ارق خاصی دارند و در تمام محله بشیکتاش می توانید پرچم، لوگو و مجسمه های مختلف این تیم را ببینید و حتی برای تماشای یکی از بازی های این تیم به ورزشگاه اینونو بروید که یکی از برترین ورزشگاه های فوتبال در جهان است.

بازدید از دلمه باغچه | Dolmabahçe Palace

کاخ دلمه باغچه یکی از مشهورترین و باشکوه ترین جاذبه های گردشگری استانبول است و مسافرانی که به این شهر سفر می نمایند بازدید از آن را حتما در برنامه خود قرار می دهند. دلمه باغچه در منطقه بشیکتاش استانبول قرار گرفته و بزرگ ترین قصر در سرتاسر کشور ترکیه است. این کاخ به عنوان دیواری اداری مرکزی امپراتوران عثمانی استفاده می شد و بیش از همه به سبک معماری نئوکلاسیک بی نظیر و دکوراسیون داخلی منحصربفردش معروفیت دارد. اگر با معماری آشنا باشید می توانید مولفه های سبک های مختلف باروک، روکوکو و نئوکلاسیک را که به زیبایی هرچه تمام تر با سبک معماری سنتی عثمانی ترکیب شده مشاهده کنید. پیشنهاد می کنیم برای بازدید از این کاخ در تورهای راهنمای کاخ شرکت کنید تا اطلاعات کامل و مفیدی در خصوص بخش های مختلف کاخ پیدا کنید.

موزه نقاشی و مجسمه

بعد از آن که از کاخ دلمه باغچه بازدید کردید به موزه نقاشی بروید که در همان نزدیکی قرار گرفته است. جالب است بدانید که بلیط ورودی کاخ شامل بازدید از این موزه هم می گردد، بنابراین اگر وقتش را دارید حتما از این موزه هنری هم تماشا کنید. در این موزه می توانید از مجموعه ای بی نظیر از تابلوهای نقاشی و مجسمه تماشا کنید، در فضای آرامش بخش موزه قدم بزنید و فنجانی چای یا قهوه در کافه خلوت و ساکت موزه بنوشید.

قدم زدن در پارک ییلدیز | Yildiz Park

پارک ییلدیز یکی از پارک های زیبای منطقه بشیکتاش استانبول است که بین قصرهای چراغان و ییلدیز قرار گرفته است. این پارک یکی از بزرگ ترین منطقه ها فضای سبز در کل شهر است و زمانی بخشی از باغ سلطنتی بوده است. در این پارک زیبا و بزرگ انواع گل و گیاهان زیبا، درختان قدیمی و کهنسال و مجموعه ای کمیاب از درختانی را ببینید که از نقاط مختلف جهان در این پارک گردآوری شده اند. این پارک مکانی ایده آل برای استراحت، قدم زدن و تماشای تنگه بسفر است. اگر در ماه آوریل به این پارک بروید که غرق در شکوفه خواهید شد و می توانید از قدم زدن لابلای شکوفه های بهاری لذت ببرید.

در یک سوئیت سلطنتی اقامت کنید

کاخ چراغان یکی از آخرین شاهکارهای دوران امپراتوری عثمانی است و بین سال های 1861 و 1872 ساخته شده است. این کاخ در منطقه بشیکتاش استانبول قرار گرفته و روزگاری یکی از اقامتگاه های باشکوه سلطنتی بوده است و به سبک باروک ساخته شده است. خبر خرسند نماینده این که این قصر زیبا امروزه به یک هتل 5 ستاره لوکس به نام هتل چراغان پالاس کمپینسکی تبدیل شده است. اگر اهل سفرهای لاکچری هستید و دوست دارید در یکی از باشکوه ترین قصرهای استانبول اقامت کنید، می توانید یکی از سوئیت های این هتل را رزرو کنید. نام این هتل ها را در صفحه تور استانبول به همراه پرواز می توانید به صورت اختصاصی انتخاب کنید.

از موزه اورتاکوی بازدید کنید

یکی دیگر از تماشای های منطقه بشیکتاش استانبول موزه اورتاکوی است. این ساختمان باشکوه و مجلل به سبک نئوباروک ساخته شده و بعضی از برترین نمونه های خوشنویسی اسلامی در این موزه نگهداری می شوند. اگر برای بازدید از این موزه رفتید از قلم نیاندازید که به پشت موزه بروید و از منظره منحصربفرد تنگه بسفر لذت ببرید و چند تایی عکس یادگاری بگیرید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 12490

به "تور استانبول ارزان: 9 کاری که باید در منطقه بشیکتاش استانبول انجام دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: 9 کاری که باید در منطقه بشیکتاش استانبول انجام دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید