5 نوآوری پزشکی در سال 2022 که با بیماری های مزمن سر و کار داشتند

به گزارش انوار بلاگ، کمیته ای متشکل از پزشکان و محققان در مرکز کلیولند کلینیک در آمریکا به سرپرستی دکتر جفری وینس، مدیر اجرایی نوآوری ها و رئیس بخش مهندسی بیومدیکال در این مرکز، فهرستی از 5 نوآوری برتر پزشکی را معرفی کردند که در سال 2022 پدیدار شدند.

5 نوآوری پزشکی در سال 2022 که با بیماری های مزمن سر و کار داشتند

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نوآوری های موجود در این لیست به مبارزه با بسیاری از بیماری های مزمن که در سراسر دنیا گسترده هستند، یاری کرد و پزشکان و دانشمندان عمدتاً در دوره اخیر بر این اکتشافات تکیه داشته اند.

5 نوآوری برتر پزشکی به توضیح زیر هستند:

1- واکسن های mRNA

نوآوری فناوری mRNA نقش بزرگی در سال 2022 ایفا کرد. این فناوری ارزان بوده و فراوری آن نسبتاً آسان است و این پتانسیل را دارد که به سرعت و به طور موثر بعضی از چالش برانگیزترین بیماری ها در مراقبت های بهداشتی را از بین ببرد.

2- یک فناوری برای یاری به بیماران پاراپلژیک

محققان مؤسسه فدرال علوم کاربردی لوزان و بیمارستان دانشگاهی Vaud، سوئیس، تکنیک تازهی ایجاد نموده اند که به افراد پاراپلژیک امکان می دهد با استفاده از فناوری تحریک نخاع، راه رفتن را دوباره یاد بگیرند. این فناوری تازه با استفاده از یک دستگاه محرک عصبی که به وسیله یک تبلت صفحه لمسی کنترل می گردد، کار می نماید.

3- درمان افسردگی پس از زایمان

سازمان غذا و داروی آمریکا درمانی برای افسردگی پس از زایمان تایید نموده است. این درمان تازه که به صورت شبانه روزی به مدت 60 ساعت انجام می گردد، از یک نوروستروئید برای کنترل پاسخ مغز به استرس استفاده می نماید.

4- تشخیص سرطان پروستات

یک تکنیک تصویربرداری به نام توموگرافی گسیل پوزیترون تازه (PSMA) ابداع شده است که به نحوه تشخیص و درمان سرطان پروستات یاری زیادی می نماید.

5- تأخیر در ایجاد دیابت 2

سازمان غذا و داروی آمریکا اولین دارویی را تایید نموده است که می تواند پیشرفت دیابت نوع 1 را به تاخیر بیندازد. Teplizumab به جای علائم آن، مسائل خودایمنی را که باعث T 1 D می شوند، هدف قرار می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 16838

به "5 نوآوری پزشکی در سال 2022 که با بیماری های مزمن سر و کار داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نوآوری پزشکی در سال 2022 که با بیماری های مزمن سر و کار داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید