یارانه خانوارهای با درآمد بالا در آبان ماه حذف می گردد؟

به گزارش انوار بلاگ، اظهاراتی درباره حذف میلیونی یارانه خانوارهای با درآمد بالا مطرح شده است اما هنوز خبری از حذف یارانه این گروه نیست.

یارانه خانوارهای با درآمد بالا در آبان ماه حذف می گردد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حذف یارانه سه دهک بالای جامعه از شهریورماه سال جاری آغاز و مقرر شد یارانه این افراد که بنا به ملاحظاتی به تعویق افتاده بود، پس از چهار سال اجرایی گردد و یارانه نقدی به دست نیازمندان واقعی برسد.

براساس مرحله نخست (شهریورماه سال جاری مصادف با یکصد و سومین مرحله واریز یارانه نقدی) 200 هزار خانوار از خانواده های با درآمد بالا (معادل 700 هزار نفر) از لیست خارج شدند و در مرحله دوم نیز یارانه 170 هزار نفر دیگر قطع شد.

بنابراین در مجموع در دو مرحله یارانه نزدیک به یک میلیون نفر از خانواده های با درآمد بالا قطع شد. پس از آن بود که در خبرها از حذف میلیونی خانواده های با درآمد بالا در آبان ماه شنیده شد و اعضای کابینه دولت دوازدهم در برنامه های مختلف از دقت در حذف خانواده ها و وجود زیرساخت های لازم برای شناسایی افراد خبر دادند.

با وجود اینکه هشت روز تا واریز یکصد و پنجمین دوره یارانه نقدی به حساب خانوارها باقی مانده، حسین میرزایی سخنگوی ستاد اجرای تبصره (14) قانون بودجه 1398 در گفت و گو با ایرنا درباره تعداد حذفیات در این دوره افزود: خبری از تعداد حذفیات در این دوره نیست و منتظر دستور مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی توضیح داد: اکنون در مرحله توجیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره حذف یارانه خانوارهای با درآمد بالا هستیم؛ هرچند که تکلیف قانونی برای این حذف به دولت محول شده است.

براساس این گزارش مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه ها پیش از در مصاحبه با رسانه های همگانی گفت: هر ماه 78 میلیون و 200 هزار نفر یارانه نقدی دریافت می نمایند و براین اساس هر ماه سه هزار و 550 میلیارد تومان واریز می گردد و تا کنون 104 مرحله یارانه نقدی و هر ماه سه هزار و 550 میلیارد تومان واریز شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1249

به "یارانه خانوارهای با درآمد بالا در آبان ماه حذف می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یارانه خانوارهای با درآمد بالا در آبان ماه حذف می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید