کویت وارد محدوده ممنوعه ایران شد

به گزارش انوار بلاگ، یک رسانه عرب زبان با اشاره به به میزبانی کویت از یک هیات ضد ایرانی آنرا اقدامی خطرناک به ویژه با توجه به توان دفاعی و نظامی این کشور قلمداد نموده است.

کویت وارد محدوده ممنوعه ایران شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رأی الیوم در مطلبی با اشاره به ملاقات مرزوق الغانم رئیس مجلس کویت با یک شخصیت ضد ایرانی و نیز برگزاری نشست ضد ایرانی در کویت آورده است: کویت اینبار وارد محدوده ممنوعه ایران شد و انتقاد تهران را به دنبال داشت و این موضعش سوالات بسیاری به وجود آورد.

این رسانه می نویسد: اگر کویت تصمیم به ایفای نقش محوری همسو با کشور های خلیج فارس گرفته است به اعتقاد تحلیلگران؛ این بسیار خطرناک و بزرگ تر از حد و اندازه آن است و کویت تحمل آنرا ندارد به ویژه که توان دفاع و نظامی آن؛ مخصوصاً پس از پرواز پهپاد بر فراز کاخ امیر کویت و جولان دادن در حریم هوایی این کشور و خروج آن به سلامت از کویت مورد تردید واقع شده است.

این رسانه در ادامه با یادآوری تصرف سریع کویت از سوی صدام آورده است: مرزوق الغانم رئیس مجلس امت کویت با استقبال از هیأتی ضد ایرانی، اقدامی ممنوعه از نگاه ایران انجام داد. الغانم به عنوان قوه مقننه در کنار دولت و امیر کویت از سه گانه های قدرت در کویت است و این خشم ایران را برانگیخت و سوالاتی درباره اینکه آیا این ملاقات اهداف دیگری داشته به وجود می آورد. الغانم علاوه بر ملاقات با تکریم از حکیم الکعبی و اعطای نشان سپر نظامی، اعتراض ایران را دوچندان کرد.

رأی الیوم نوشت: آنچه خشم شدید ایران را به دنبال داشت فقط ملاقات الغانم با الکعبی نبود بلکه میزبانی کویت از نشست ضد ایرانی و گروهی که ایران آنرا گروه تروریستی می داند، بود. تا به امروز رئیس مجلس کویت توضیحی درباره علت ملاقات با این شخصیت ضد ایرانی نداده است.

این رسانه آورده است: رسانه های سعودی به شدت به استقبال موضوع رفتند و از تشدید تنش میان تهران و کویت سخن گفتند؛ اما کویت بر احترام به حاکمیت ایران تاکید نمود و در ملاقاتی که خالد الجارالله معاون وزیر خارجه کویت با محمد ایرانی سفیر ایران در کویت داشت، این موضوع یعنی احترام به حاکمیت ایران را خاطرنشان کرد و از اقدامات قانونی در برخورد با برگزار کنندگان نشست ایرانی سخن گفت.

رأی الیوم در انتها نوشت: به نظر می رسد موضع رسمی کویت در راستای کاهش تنش با تهران است؛ اما ملاقات الغانم با رئیس هیأت الاحوازی و تکریم وی، سوالات بسیاری را در محافل ایران درباره اینکه عدم موافقت جهات رسمی تا چه اندازه آنگونه که الجارالله اعلام نموده است، واقعیت دارد، مطرح خواهد نمود و اینکه اقدامات قانونی که الجارالله علیه برگزار کنندگان نشست ضد ایرانی گفته است چه خواهد بود؟

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1965

به "کویت وارد محدوده ممنوعه ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کویت وارد محدوده ممنوعه ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید