کاهش خطر ابتلا به سرطان با ترکیب امگا 3 و ویتامین D

به گزارش انوار بلاگ، مطالب زیادی درباره فواید بالقوه مصرف مکمل هایی مانند امگا 3 یا ویتامین D به ویژه برای پیری سالم شنیده اید؛ در حالی که ثابت شده است که مصرف این مکمل ها به تنهایی مفید هستند، اما به تازگی یک مطالعه نشان داد که مصرف این دو مکمل با هم بهتر است و به همراه ورزش می تواند تا 61 درصد از خطر ابتلا به سرطان بکاهد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان با ترکیب امگا 3 و ویتامین D

به گزارش ایرنا، محققان در این مطالعه که در مجله Frontiers in Aging منتشر شد، بر آن شدند تا دریابند چگونه ترکیب امگا 3، ویتامین D و تمرینات قدرتی در خانه می توانند به کاهش خطر ابتلا به سرطان یاری نمایند.

چیزی که آن ها متوجه شدند این بود که همه این عوامل به صورت جداگانه می توانند به کاهش خطر ابتلا به سرطان یاری نمایند، اما ترکیب هر سه روش تا 61٪ به کاهش این خطر یاری کرد.

این تحقیق در طول سه سال انجام شد و بیش از 2000 شرکت نماینده را در بر گرفت که همگی بالای 70 سال سن داشتند و در ابتدای مطالعه سالم تلقی می شدند.

محققان اثرات هر یک از این فاکتور ها را به صورت منفرد (2000 واحد بین المللی ویتامین D، یک گرم امگا 3 و انجام تمرینات قدرتی در خانه) و بعلاوه اثرات ترکیب دو مورد از این سه فاکتور و نیز ترکیب هر سه مورد را آنالیز کردند.

این مطالعه نشان داد که هر یک از فاکتور ها به صورت منفرد و نیز ترکیب دو مورد از آن ها نتایج مثبتی را به همراه داشت، اما ترکیب هر سه مورد بیشترین تأثیر را تا حد زیادی در کاهش خطر ابتلا به سرطان داشت.

امگا 3، ویتامین D و ورزش

اسید های چرب امگا 3 به کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب و مغز یاری می نماید. نه تنها این، بلکه بعضی تحقیقات نشان داده اند که امگا 3 به طور بالقوه می تواند سرعت سلول ها را کاهش دهد یا از تبدیل شدن سلول ها به سلول های سرطانی جلوگیری کند. ویتامین D نیز برای سلامت کلی بدن مهم است.

تعیین شده است که مصرف ویتامین D به سلامت استخوان، ایمنی و حتی سلامت روان شما یاری می نماید. علاوه بر این، تعیین شده است که به جلوگیری از رشد سلول های سرطانی یاری می نماید.

چند مطالعه ارتباطی را میان انجام فعالیت بدنی بیشتر و کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص پیدا نموده اند که این موضوع می تواند به دلایل زیادی مانند کاهش التهاب، یاری به مدیریت وزن، بهبود سلامت گوارش، کاهش قند خون و انسولین و بهبود سیستم ایمنی بدن باشد.

هر سه این عوامل می توانند سلامت شما را از طرق مختلف بهبود بخشند، این مطالعه نو حتی نشان می دهد که هر یک از این فاکتور ها ممکن است به طور جداگانه به کاهش خطر ابتلا به سرطان یاری نمایند. با این حال، دانستن این که ترکیب هر سه این فاکتور ها مهمترین اثر را دارد، در آینده برای پیشگیری از سرطان امیدوارنماینده است.

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 14234

به "کاهش خطر ابتلا به سرطان با ترکیب امگا 3 و ویتامین D" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش خطر ابتلا به سرطان با ترکیب امگا 3 و ویتامین D"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید