پروانه ساختمان متروپل غیرقانونی بود؟

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان گفت: پروانه ساختمانی متروپل غیرقانونی بود. پس از گزارش ناظران به شهرداری، شهردار با توافق مالک و پرداخت جریمه 3 سقف دیگر به سازه اضافه نموده است.

پروانه ساختمان متروپل غیرقانونی بود؟

بر اساس گزارش تسنیم، کوروش خواجوی اظهار کرد: تیرماه سال 96 پروانه ساختمانی پروژه متروپل صادر شد، اما این پروانه از نظر قانون نظام مهندسی ساختمان غیرقانونی بود. چرا که با امضای یک شرکت مهندس مشاوری به عنوان (ن) بود که از وزارت راه و شهرسازی مجوز نداشت.

خواجوی ادامه داد: قاعدتا شهرداری نباید برای این پروژه پروانه صادر می کرد، اما با توجه به روابط مالک تحت عنوان نقشه های فراظرفیتی پروانه ساختمانی صادر شد.

وی اضافه نمود: شرکت مشاور برای این که به کارش ظاهر قانونی دهد، امضای یک سری از مهندسان ناظر و طراحی سازمان نظام مهندسی را گرفته بود. به آنها گفته شده بود این نقشه ها را می خواهیم به نظام مهندسی ببریم.

او گفت: بعد از این که طراحان متوجه شدند نقشه ها قرار نیست به نظام مهندسی برود طی یک نامه کتبی انصراف و عدم اعتبار این نقشه ها را اظهار داشت.

این مهندسان می گویند در این پروژه هیچ نقشی نداریم. از سوی دیگر نظام مهندسی ساختمان آبادان هم طی نامه ای به شهرداری این موضوع را اعلام و خواهان توقف پوژه متروپل شد.

شهردار آبادان تذکرات مهندسان ناظر را جدی نگرفت

رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان افزود: متاسفانه بعد از مدتی که شهرداری و مالک مقاومت کردند در نهایت قانع شدند که ناظران مهندسی معرفی شوند.

در آن مقطع سیاست نظام مهندسی این بود از هر مرحله ای که اجازه دهند به پروژه ورود کند بتواند از همان جا کارش را دنبال کند. در ادامه ناظران گزارش می دهند سازه پروژه مشکل دارد.

کورش خواجوی توضیح داد: ساختمان بر اساس همان نقشه اولیه شرکت مشاور ن 9 سقف بود، اما با توجه به توافق با شهرداری برای پرداخت جریمه، سه سقف دیگر به این سازه اضافه می گردد.

مهندسان ناظر بلافاصله این شرایط را به شهرداری گزارش داده و خواهان توقف ساخت پروژه تا آنالیز شرایط سازه ای و ضرورت مقاومت سازی آن می شوند.

خواجوی تاکید نمود: آخرین گزارش مربوط به 31 فروردین سال جاری بود که نسبت به 3 طبقه هشدار داده شده بود. این گزارش 6 اردیبهشت سال جاری در دبیرخانه شهرداری ثبت شده است.

وی اظهار کرد: ظاهرا در تاریخ 15 اردیبهشت شهرداری طی نامه ای به مالک اعلام می نماید مانعی برای ساخت و ساز وجود ندارد و می تواند آن را ادامه دهد.

در کنار این اداره کل راه و شهرسازی طی نامه ای به شهرداری نسبت به عدم رعایت مقررات ملی ساختمان در سازه متروپل هشدار داده است.

او یادآور شد: اسکلت سازه متروپل بتنی و سقف آن وافل بوده است. در مقطعی هم یکی از کارشناسان آگاه از سازه بازدید نموده و درباره سقف وافل تذکر جدی به مالک ساختمان متروپل داده است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 14393

به "پروانه ساختمان متروپل غیرقانونی بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروانه ساختمان متروپل غیرقانونی بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید