واکنش چین به درخواست آمریکا برای آزادی زندانیان امنیتی هنگ کنگ

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از شینهوا، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به درخواست واشنگتن برای آزادی زندانیان امنیتی در هنگ کنگ از آمریکا خواست که دخالت در امور داخلی چین به وسیله سوءاستفاده از موضوع هنگ کنگ را فوراََ سرانجام دهد.

واکنش چین به درخواست آمریکا برای آزادی زندانیان امنیتی هنگ کنگ

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی با انتقاد از درخواست سفارتخانه آمریکا در پکن برای آزادی 12 زندانی امنیتی هنگ کنگی که قصد فرار به تایوان را داشتند، گفت: این گونه بیانیه ها بدون در نظر دریافت واقعیات مطرح می شوند.

در ماه آگوست، 12 شخصیت هنگ کنگی که به گفته پکن در سازماندهی تظاهرات های اخیر علیه چین در هنگ کنگ نقش داشتند، سعی کردند به تایوان بگریزند که توسط نیروهای امنیتی چینی بازداشت شدند.

چند روز پیش نیز وزارت خارجه آمریکا به بهانه مسائل حقوق بشری مرتبط با هنگ کنگ، از اعمال محدودیت های جدید برای صدور ویزا جهت سفر مقامات چینی به ایالات متحده خبر داده بود.

لازم به ذکر است که چین همیشه به آمریکا و متحدان غربی اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت یابی چین، دست به اقداماتی می زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 7712

به "واکنش چین به درخواست آمریکا برای آزادی زندانیان امنیتی هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به درخواست آمریکا برای آزادی زندانیان امنیتی هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید