هشدار دانشمندان در خصوص گرم شدن مناطق کوهستانی

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محققان مرکز تحقیق سیستم جوی دانشگاه ماساچوست بر نظارت بیشتر بر تغییرات دما در مناطق کوهستانی و توجه بیشتر بر پیامدهای احتمالی گرم شدن زمین تاکید دارند.

هشدار دانشمندان در خصوص گرم شدن مناطق کوهستانی

به گفته این تیم مطالعاتی ، گرم شدن ارتفاعات پدیده ایی است که باید توجه فوری به آن گردد تا اطمینان حاصل گردد که تغییرات مهم احتمالی در مناطق کوهستانی به قدر کافی تحت نظارت شبکه نظارت و کنترل دنیای است.

محققان در ادامه عنوان می نمایند کوهستان های مرتفع از منابع اصلی آب برای شماری زیادی از مردم ساکن در ارتفاعات پایین هستند، از این رو پیامدهای اجتماعی و مالی پیشرفت گرم شدن می تواند گسترده باشد.

به گفته آنها، باید توجه دقیقی به این مسئله گردد. کوهستان ها زیستگاه بسیاری از گونه های نادر و در معرض خطر دنیا هستند. وجود بسیاری از اکوسیستم های متفاوت در مجاورت یکدیگر موجب افزایش حساسیت اکولوژیکی کوهستان ها به تغییرات زیست محیطی می گردد.

نیک پپین، سرپرست این تیم مطالعه بین المللی از دانشگاه پورتزماوث انگلستان، در این باره می گوید: شواهد زیادی وجود دارد که مناطق کوهستانی سریع تر از ارتفاعات پایین تر در حال گرم شدن هستند و این روند سریع می تواند موجب تسریع بسیاری از سایر تغییرات زیست محیطی نظیر ذوب شدن یخ ها و تغییر در زندگی گیاهی گردد. اگر مطالعات ما مبنی بر گرم شدن سریع تر کوهستان ها نسبت به سایر نواحی زیست محیطی درست باشد، پیامدهای اجتماعی و مالی آن می تواند بسیار جدی باشد.

در این تحقیق مهم ترین پیامدهای گرم شدن کوهستان ها، کمبود آب و احتمال انقراض و نابودی بسیاری از گونه های گیاهی و حیوانی عنوان می گردد.

در این تیم تحقیق بین المللی اعضایی از کشورهای انگلستان، ایالات متحده آمریکا، سوئیس، کانادا، اکوادور، پاکستان، چین، ایتالیا، اطریش و قزاقستان حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 448

به "هشدار دانشمندان در خصوص گرم شدن مناطق کوهستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار دانشمندان در خصوص گرم شدن مناطق کوهستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید