نگرانی بزرگ طرفداران؛ آینده استراماچونی

به گزارش انوار بلاگ، علاوه بر جلب رضایت استراماچونی که از هر نکته ای بااهمیت تر است، استقلال راهی طولانی در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا در پیش دارد و با بضاعت فعلی بازیکنان، نمی تواند تا انتها راه با این قدرت ادامه دهد. استقلال بعد از لطمه بزرگی که در جابجایی پیش فصل خورد، در برخی پست ها هنوز با کمبود بازیکن روبرو است و این همان چیزی است که استراماچونی بار دیگر به آن اشاره نمود.

نگرانی بزرگ طرفداران؛ آینده استراماچونی

پنج روز سرنوشت ساز پیش روی استقلال است. هفته ای که با بازی مقابل سپاهان مدعی در نقش دنیا آغاز می گردد و با ملاقات خانگی مقابل شهر خودروی صدرنشین تمام می گردد. رویایی ترین حالت ممکن برای استقلال، دریافت 6 امتیاز از این دو بازی است.

به گزارش آی اسپورت، در این حالت، فرار بزرگ استقلال برای صدرنشینی که از چند هفته پیش آغاز شده، با این دو برد کامل می گردد. در بدبینانه ترین حالت هم، دو ناکامی مقابل تیم های اول و دوم لیگ، استقلال را به همانجایی برمی گرداند که قبلاً بود؛ پایین تر از پرسپولیس و تراکتور و با فاصله ای معنی دار نسبت به صدر جدول.

اما در این هفته سرنوشت ساز بیش از آنکه قدرت حریفان باعث وحشت طرفداران استقلال باشد، مسائل درونی آبی ها است که آنها را نگران می نماید. ظاهراً اوضاع تیم آرام است، جلسات تمرینی منظم و بی وقفه برگزار می گردد، بردهای پیاپی تیم هم ادامه دارد. همه چیز خوب و خوش است.

طرفداران چنان اعتقادی به استراماچونی پیدا نموده اند که خط خوردن محمد دانشگر از فهرست 19 نفره و آسیب دیدگی یکی دو بازیکن دیگر، چندان نگران شان نمی نماید اما با عبور از این پوسته ظاهری، زخم های عمیقی نمایان می گردد که مدیران استقلال باید فکری به حال آن نمایند.

هنوز مطالبات بخشی از بازیکنان پرداخت نشده، استراماچونی به شکلی آشکار از شرایط اقتصادی باشگاه شکایت دارد و بعد از ضرب الاجلی که دو هفته پیش معین کرد، هنوز معین نیست تا چه حد خواسته های او برآورده شده.

استراماچونی چند روز پیش به روزنامه ایتالیایی توتو اسپورت درباره آینده اش در استقلال گفته بود: نه می توانم و نه می خواهم در خصوص شرایط استقلال نظر بدهم. همانطور که در کنفرانس مطبوعاتی گفتم با این شرایط جلو رفتن خیلی سخت است و فکر می کنم به زودی همه چیز روشن می گردد.

مبهم بودن آینده مربی ایتالیایی در استقلال، شاید بزرگترین نگرانی طرفداران باشد. استراماچونی بدون تردید امروز بزرگترین ستاره استقلال است و از سیگنال هایی که در یک ماه گذشته بروز داده، می گردد حدس زد که چقدر دوست دارد این فصل با استقلال ادامه دهد و به موفقیت برسد.

مثل تصویری که در بازی مقابل نساجی از او منتشر شد و به شدت مورد توجه طرفداران نهاده شد. همان تصویری که استراماچونی خطاب به داور چهارم به لوگوی باشگاه اشاره می نماید و به او می فهماند که به این باشگاه احترام بگذارد. طبعاً کسی از یک مربی خارجی انتظار ندارد به معنی مرسوم فرهنگ ما نسبت به تیمی تعصب داشته باشد اما از رفتار و حرف های استراماچونی در مصاحبه های مطبوعاتی می توان اینطور برداشت کرد که او با علاقه و انرژی روی کارش متمرکز شده و از آن مربی هایی نیست که صرفاً برای پول درآوردن به ایران آمده باشد.

درباره آندره آ استراماچونی گفته می گردد که چند ساعت قبل از هر جلسه تمرینی به محل کارش می آید و حتی به کوچکترین جزئیات در هر جلسه تمرین توجه می نماید. در این هنگامه اگر مدیریت این تیم نتواند رضایت استراماچونی را جلب کند، ضربه ای مهلک به پیکر استقلال وارد می گردد. از منظر مدیریتی، حفظ این مربی باید مهم ترین استراتژی استقلال در ادامه فصل باشد. استراماچونی خواسته هایی تخیلی و فراتر از استانداردهای فوتبال ایران ندارد و او هیجان انگیزترین تیم فعلی لیگ را ساخته و آبی ها را امیدوار نموده که بعد از 6 فصل ناکامی بار دیگر به قهرمانی در لیگ امیدوار باشند.

علاوه بر جلب رضایت استراماچونی که از هر نکته ای بااهمیت تر است، استقلال راهی طولانی در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا در پیش دارد و با بضاعت فعلی بازیکنان، نمی تواند تا پایان راه با این قدرت ادامه دهد. استقلال بعد از لطمه بزرگی که در جابجایی پیش فصل خورد، در بعضی پست ها هنوز با کمبود بازیکن روبرو است و این همان چیزی است که استراماچونی بار دیگر به آن اشاره نمود.

واقعیت این است که علاوه بر داریوش شجاعیان و محسن کریمی که تا پایان فصل خانه نشین هستند، بعضی نفرات دیگر مثل مرتضی تبریزی عملاً در استقلال به بن بست رسیده اند و یا در خصوص بعضی دیگر مثل علی دشتی، تردیدهایی وجود دارد. اگر چند بازیکن جوان مثل شاهین طاهرخانی، سینا خادم پور و رضا آذری که کمتر از آنها استفاده می گردد را به فهرست نفرات غیر مؤثر اضافه کنیم، استقلال عملاً 15-16 بازیکن در شرایط مسابقه دارد و این برای ادامه فصل ابداً کافی نیست.

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1462

به "نگرانی بزرگ طرفداران؛ آینده استراماچونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی بزرگ طرفداران؛ آینده استراماچونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید