نکاتی جالب برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه

به گزارش انوار بلاگ، بیشتر خانم ها به تمیز بودن خانه بسیار اهمیت می دهند. آشپزخانه یکی از مهم ترین محیط در خانه برای خانم ها می باشد. در اینجا به چند ترفند برای داشتن آشپزخانه تمیز اشاره می کنیم.

نکاتی جالب برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه

خبرنگاران | سرویس خانه داری - آیا می دانید بهترین روش پاک کردن و نظافت وسایل درون آشپزخانه چیست؟ شاید جالب باشد که بدانید، برای پاک کردن و جلا دادن بعضی از ظروف می توان از به جامانده نوشابه داخل یخچال استفاده کرد. در ادامه با جالبترین و ساده ترین روش های تمیز نگه داشتن آشپزخانه آشنا خواهید شد.

از بین بردن لکه های ظروف مسی یا برنجی

برای مقابله با لکه دار شدن ظروف مسی یا برنجی مخصوصا دستگیره های ظروف از گوجه فرنگی یا سس کچاپ بهره ببرید. اسید موجود در گوجه فرنگی به طور سحر آمیزی ظروف را تمیز و براق می نماید. کافی است مقداری گوجه فرنگی روزی ظروف بریزیم و بعد از چند دقیقه با یک دستمال مرطوب آن را پاک کنیم.

از بین بردن جای سوختگی ماهیتابه و قابلمه

برای بازگرداندن درخشش ظروف و از بین بردن علایم سوختگی خصوصا روی ماهیتابه و قابلمه از برگ ریواس بهره ببرید. مالش برگ ریواس برروس سطوح خارجی باعث بازگرداندن جلای آن ها می گردد. برای از بردن و درخشش قسمت درونی ظروف نیز می توانید برگ ریواس را درون ظرف ریخته و با آب بجوشانید.

براق و تمیز کردن سینک آشپزخانه

برای بازگرداندن تمیزی و جلای اولیه سینک آشپزخانه می توانید از نوشابه بهره ببرید. اسیدهای موجود در نوشابه باعث درخشش و جلای فلز می گردد. کافیست نوشابه را برروی سینک ریخته و بعد از چند دقیقه به یاری یک اسفنج آغشته به کف سینک را تمیز می کنیم.

تمیز کردن مخلوط کن

برای تمیز کردن مخلوط کن بهتر است بعد از هر نوبت استفاده، مقداری آب و صابون درون پارچ مخلوط کن ریخته و روی دستگاه قرار دهیم و پس از روشن کردن اجازه دهیم چند ثانیه ای تیغه ها به صورت عادی و سپس به صورت معکوس حرکت نمایند. این کار باعث می گردد موادی که به تیغه دستگاه چسبیده اند از آن جدا شوند.

از بین بردن لک های روی چوب

برای از بین بردن لک های روی چوب به خصوص ام دی اف کابینت ها ، یا دسته های جایگاه های و مبلمان حتی به جامانده لکه های آبی که همواره مشاهده می گردد می توانید از خمیردندان بهره ببرید. مقداری از خمیردندان را بر روی سطح گذاشته و با یک دستمال مرطوب سطح را تمیز کنید. توجه داشته باشید که خمیردندان های ژله ای برای این کار مناسب نیستند.

از بین بردن بوی نامطبوع یخچال

برای از بین بردن بوی نامطبوع داخل یخچال از عصاره وانیل بهره ببرید. این کار علاوه بر این که هزینه بسیار کمی دارد عطر دل انگیزی را در محیط یخچال بوجود می آورد. برای این کار پس از تمیز کردن یخچال، با استفاده از یک اسفنج، آب و عصاره وانیل را روی همه قفسه ها پخش می کنیم. همچنین اگر مایکرویو شما بوی نامطبوعی گرفته است مقداری از عصاره وانیل را درون ظرفی ریخته و برای چند دقیقه داخل دستگاه در حال فعالیت قرار دهید.

منبع: setare.com
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 8350

به "نکاتی جالب برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی جالب برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید