تور ترکیه: مکان هایی که باید در سفر به مارماریس از آن ها تماشا کنیم

به گزارش انوار بلاگ، مارماریس یکی از مقاصد پرطرفدار در انواع تور ترکیه به شمار می رود. دلایل زیادی وجود دارد که بین شهرهای مختلف ترکیه به مارماریس سفر کنید؛ چشم انداز های بی نظیر، مکان های تاریخی، فعالیت های اجتماعی و فرهنگی این شهر، سفری پر از هیجان، ماجراجویی، سرگرمی و آموزش را برای شما به ارمغان می آورند. از سواحل شن سفید گرفته تا آثار تاریخی این شهر، مارماریس را با دیگر شهرهای دنیا متفاوت می نماید.

تور ترکیه: مکان هایی که باید در سفر به مارماریس از آن ها تماشا کنیم

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

مارماریس مارینا (Marmaris Marina)

در اسکله مارینا زندگی جریان دارد. از طرفی کشتی های بادبانی بزرگ و کوچک دائما در حال رفت و آمد به اسکله هستند و فضای دلنشینی را ایجاد نموده اند؛ و از طرف دیگر بازارچه های محلی و فروشگاه های بزرگ و کوچک امکان خرید را برای علاقه مندان فراهم نموده اند. سرزندگی و نشاط این منطقه شما را جذب خودش خواهد نمود. در گوشه و کنار اسکله نوازندگان مشغول نواختن سازهایشان هستند، رستوران ها با تنوع غذایی فراوان مشغول خدمات رسانی به مشتریانند و فروشگاه های مختلف که انواع سوغات های ترکی را می توانید در آن ها پیدا کنید، مشغول فروش لباس و دیگر چیزهای دوست داشتنی هستند.

فواره با پایکوبی نور

در میدان جوانان 19 می شهر مارماریس، فواره ای که با پایکوبی نور و موسیقی همراه شده است، شب زیبایی را برای شما ایجادمی نماید. هربار نمایش پایکوبی نور و موسیقی فواره، حدود نیم ساعت به طول می انجامد. در این نمایش، فواره ها همراه با موسیقی و نورهای همراهشان یک هارمونی زیبا را تشکیل می دهند. تماشای این نمایش رایگان است و بسیاری از مردم برای تماشای این لحظه های زیبا، هرشب دور فواره جمع می شوند. در میانه حوضچه، مجسه زیبایی از پری دریایی قرار گرفته که پایکوبی نور و آب را کامل تر می نماید. این فواره به صورت شبانه روزی کار می نماید و بسیاری از مردم، با انداختن پول خرد درون حوضچه، در دل آرزویی می نمایند و از نمایش لذت می برند.

کوه های مارماریس

شهر ساحلی مارماریس در بین کوه های بسیار زیبایی قرار گرفته است. این منطقه تنوع گیاهی و جانوری منحصر به فردی دارد و بسیاری از توریستان برای تماشا این تنوع راهی این شهر می شوند. در سطح شهر تورهای خصوصی فراوانی وجود دارند که شما را با وسایل نقلیه گوناگون به این کوه ها می برند؛ وسایلی نظیر جیپ سفری که به صورت گروهی، افراد را حمل می نماید یا چهارچرخ های موتوری که به هر توریست سپرده می گردد تا به ماجراجویی در جنگل بپردازد. بر فراز قله کوه ها، می توانید نمای زیبایی از شهر و طبیعت را ببینید، بعلاوه آبشارهای زیبایی در جهت قرار دارند که می توان در برخی از آن ها قایق سواری در رودخانه خروشان را تجربه کرد. بسیاری از توریستان برای تماشای غروب آفتاب به نوک قله ها می فرایند تا فرو رفتن خورشید در آب را از این نمای زیبا ببینند.

مقبره پادشاهان یونانی

همان طور که در ابتدای متن اشاره کردیم، شهر مارماریس مکان های تاریخی بسیاری در خود دارد. یکی از این جاذبه های تاریخی مقبره پادشاهان یونانی است که در دل صخره های حاشیه رود دالیان کنده کاری شده است. این بنای تاریخی چیزی حدود 2000 سال قدمت دارد و ظرافت طراحی آن شما را سحر خواهد نمود. تورهای خصوصی با عبور توریستان از این منطقه، تاریخچه مختصری از این مقبره ها را برای علاقه مندان بیان می نمایند. این بناهای شگفت انگیز را تنها می توان از داخل رودخانه مشاهده کرد و امکان دسترسی مستقیم به آن ها وجود ندارد.

رودخانه دالیان

رودخانه دالیان یکی از مکان های غنی توریستی شهر مارماریس است. در حاشیه رودخانه، منظره ها بسیار چشم نوازی وجود دارد، بعلاوه خرابه های تاریخی نیز کمی دورتر از حریم رودخانه به چشم می خورد. همان طور که اشاره کردیم، مقبره پادشاهان یونانی نیز به عنوان یکی از زیباترین نمادهای تاریخی شهر در جهت این رودخانه واقع شده است. در طول جهت، رستوران های فروانی وجود دارند که برترین و با کیفیت ترین غذاهای سطح ترکیه را ارائه می نمایند. ساحل لاک پشت ها نیز در امتداد دالیان قرار گرفته است. بسیاری از مردم اعتقاد دارند که خاک این ساحل خواص درمانی دارد، بنابراین با کناره گیری قایق ها خود را گل اقتصادی می نمایند. تور رودخانه دالیان معمولا از صبحگاه تا هنگام غروب خورشید به طول می انجامد.

ساحل ایچمیلر (Icmeler)

یکی از برترین سواحل شهر مارماریس مربوط به منطقه ایچمیلر است. آب کم عمق و شفاف، شن های نرم و سفید و ساحلی تمیز با نمایی بی نظیر از کوه و دریا، مثل یک بهشت گمشده زیبا و آرامش بخش است. در امتداد این ساحل هتل های فراوانی وجود دارد که می توانید آن ها را برای اسکان انتخاب کنید. تماشای غروب آفتاب در این ساحل، بسیار تماشایی و به یادماندنی خواهد بود.

غواصی در مارماریس

در مارماریس منطقه های بکر برای غواصی وجود دارد. یکی از تفریحات پرطرفدار این شهر نیز غواصی است. خوشبختانه طبیعت مارماریس هنوز دست نخورده به جای مانده و برای توریستان ایدئال است. شرکت های خصوصی فراوانی در سطح شهر اقدام به برگزاری تور غواصی می نمایند. معمولا این تورها شما را با قایق به منطقه ها زیبا و بکر می برند و در آنجا با انجام آموزش لازم، شما را برای غواصی آماده می نمایند. اگر تابه حال غواصی ننموده اید، به شما توصیه می کنیم حتما این تجربه بی نظیر را حتی برای یکبار امتحان کنید.

میدان جوانان 19 می

ایستگاه بیشتر دلموش ها یا همان ون های محلی به این میدان ختم می گردد. این میدان قلب تپنده شهر به شمار میرود. معمولا افراد زیادی در این میدان مشغول اجرای زنده موسیقی هستند، برخی از مردم با ریتم این موسیقی ها مشغول پایکوبی و پایکوبی هستند. اطراف میدان پر است از کافه ها و رستوران هایی که با آغوش باز پذیرای توریستان هستند. غنای فرهنگی و شورهای مردم، این میدان را متفاوت از هر نقطه دیگری نموده است. منظره ها زیبای اطراف این میدان مناسب گذراندن یک عصر آرامش بخش است. میدان 19 پاتوق شب زنده داران شهر است و معمولا هنرمندان بسیاری دورتادور میدان شب را به صبح می رسانند.

موزه مارماریس

موزه شهر مارماریس در یکی از قلعه های باقیمانده از دوران عثمانی دایر شده است. اگر به تاریخ ترکیه و عثمانیان علاقه مند هستید، با مراجعه به این موزه می توانید از اطلاعات تاریخی بسیاری بهره مند شوید. برای تماشا تمام بخش های موزه حدودا به سه ساعت زمان احتیاج دارید. از فراز قلعه ای که موزه در آن بنا شده، نمای بسیار زیبایی از شهر مارماریس را می توانید ببینید.

این تنها گوشه ای از زیبایی های شهر مارماریس بود که در این مقاله به تصویر کشیدیم. اگر شما تجربه سفر به این شهر را دارید، تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: کجارو
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 12138

به "تور ترکیه: مکان هایی که باید در سفر به مارماریس از آن ها تماشا کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: مکان هایی که باید در سفر به مارماریس از آن ها تماشا کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید