مقصر ریزش بورس کیست؟

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمد خبری زاده کارشناس بازار سرمایه تاکید نمود: مهمترین دلیل عقب نشینی بورس، دستورالعمل جدید وزارت صمت است. استارت ماجرا از روز سه شنبه خورد، با توجه به اصرار وزارت صمت مبنی بر اینکه قیمت پایه محصولات فولادی باید 70 درصدِ قیمت جهانی باشد، بازار با شوک منفی روبرو شد.

مقصر ریزش بورس کیست؟

این کارشناس با اشاره به اینکه پایین رفتن بازار الان از نظر بنیادی دیگر بیش از این توجیهی ندارد، تاکید نمود: در حال حاضر جو هیجانی بر بورس حاکم شده است. ولی به نظرم عقب نشینی تا مرز یک میلیون واحد اتفاق نمی افتد و اگر روز شنبه یا یک شنبه بازار برگردد، حتی میتوانیم شاهد یک رشد کوتاه مدت هم باشیم.

وی با اشاره به اینکه بورس در حال برگشتن بود، افزود: مهمترین مسئله این است که افراد و یا نهادها و سازمان هایی که قانون گذار هستند باید یاری می کردند که این اتفاقا رخ ندهد. مقصر ریزش 20 درصدی بازار را وزارت صمت می دانم. چون آن ها با دستورالعمل هایی که دادند عملا بازار را به عقب راندند. با کاری که کردند سهامداران را ترساندند، بازار را منفی کردند و منافع بیش از 50 میلیون سهامدار بورسی را به بازی گرفتند. مقصر اصلی این ها بودند وگرنه بازار از نظر بنیاد، سودسازی و فروش و هر طور حساب کنیم نباید بیش از این ریزش می کرد.

خبری زاد در جواب این سوال که ارزیابی شما از هفته آینده چیست و به نظرتان این فرایند ادامه پیدا می نماید یا خیر؟گفت: قیمت ها جذاب است اما بازار ترسیده است. بخاطر این که میبیند هیچگونه پشتیبانی از سوی نهاد قانون گذار نمی گردد برای همین حاضر است به هر قیمتی بفروشد. امیدوارم شنبه بازار تا حدی جمع گردد و روز یکشنبه یک روال بهتر و مثبتی پیدا کند. بازار از اینجا به بعد دیگر ارزنده است و ریزش توجیهی ندارد، مگر اینکه جو هیجانی ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی فرایند آنالیز بودجه نیز تاثیرگذار است اما در این ریزش بودجه تاثیری ندارد و دستورالعمل وزارت صمت عامل تغییر راستا بورس بود.

منبع: خبرآنلاین

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 7850

به "مقصر ریزش بورس کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقصر ریزش بورس کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید