مستند برگزیده هات داکس و ایدفا در سینماحقیقت

به گزارش انوار بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مستند مادر- کودک ساخته آندرا تستا برنده جایزه بهترین فیلم نیمه بلند جشنواره هات داکس و نشان ویژه جشنواره ایدفا ، در چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت به نمایش گذاشته می گردد.

مستند برگزیده هات داکس و ایدفا در سینماحقیقت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا، بخش بین المللی سینماحقیقت بصورت غیررقابتی و در قالب نمایش های آنلاین برگزار شده و مستند نیمه بلند مادر- کودک محصول 2019 کشور آرژانتین به کارگردانی آندرا تستا یکی از آثار منتخب خارجی این دوره جشنواره است.

در خلاصه موضوع این مستند 66 دقیقه ای آمده است: فیلم، نماهایی خاکستری، آرام و ساکن از خانم های جوانی را نشان می دهند که از بیمارستانی عمومی در آرژانتین بازدید می نمایند. اینجا جایی است که دختران جوان مجبور به اتخاذ تصمیمی تازه درخصوص زندگی جدیدی که در وجودشان در حال شکوفا شدن است، می شوند...

مادر- کودک تا به امروز در جشنواره های معتبری نظیر جشنواره بین المللی مستند آمستردام (ایدفا) در کشور هلند، هات داکس کانادا، شفیلد انگلستان، تسالونیکی یونان، گوتنبرگ سوئد حضور داشته و جایزه بهترین فیلم نیمه بلند از جشنواره هات داکس و همچنین نشان ویژه بهترین فیلم نیمه بلند ایدفا را دریافت نموده است.

آندرا تستا متولد سال 1987 در بوینس آیرس آرژانتین است. او از سال 2016 به حرفه فیلمسازی روی آورده و Pibe Chorro اولین اثر مستند- داستانی اوست. فیلم بلند شب طولانی فرانسیسکو سانتیس به کارگردانی مشترک او فرانسیسکو مارکز هم در بخش نوعی نگاه جشنواره کن و بخش افق های لاتین جشنواره سن سباستین اسپانیا به نمایش درآمده است. مادر- کودک سومین اثر این فیلمساز است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه 1399 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد نمود.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 6781

به "مستند برگزیده هات داکس و ایدفا در سینماحقیقت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند برگزیده هات داکس و ایدفا در سینماحقیقت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید