قدر زندگی ات را بدان

به گزارش انوار بلاگ، نام آگاتا کریستی روی جلد کتاب، کافی است تا بفهمیم با اثر بزرگی سر وکار داریم؛ نویسنده ­ای که هرزمان بخواهد، با پیچش­ های داستانی ­اش، غافل ­گیرمان می نماید.

قدر زندگی ات را بدان

کتاب ده بچه زنگی شخصیت­ های اصلی زیادی دارد که نویسنده هریک از آن ها را با دقت توصیف می نماید و با فلش بک هایی که به گذشته آدم ها می زند، جذابیت داستان را افزایش می­ دهد. هم چنین چون می دانیم سبب تمام اتفاق های شوم داستان، یکی از شخصیت هایی است که با او سروکار داریم، کوشش می­ کنیم به سیر تعاملی شخصیت ها توجه و درباره هویت قاتل نتیجه­ گیری کنیم.

شخصیت منفی این داستان، عالی پرداخته شده و تا انتهای داستان نمی ­فهمیم کیست و وقتی می­ شناسیمش دهانمان از تعجب باز می ­ماند. فضای داستان، تاریک و گرفته است و آن قدر با جزئیات توصیف شده که می ­توانید خودتان را در آن فضا تجسم کنید. این اتاق تنها لوکیشن داستان است. ترسناکی اش به خاطر معماری پیچیده، تاریکی­ یا قدیمی بودنش نیست؛ آن خانه ترسناک است، چون ثمره زندگی در عصر مدرن است؛ عصری که هیچ اتفاق شومی را نمی گردد به گردن ارواح و شیاطین انداخت. به خاطر همین ترس در افرادی که به جزیره دعوت شده ­اند، نفوذ می ­کند، زیرا مشکل این بار نه در کمد یا زیر تخت، بلکه در خود آن ها وجود دارد.

ده بچه زنگی

نویسنده: آگاتا کریستی

مترجم: خسرو سمیعی

ناشر: انتشارات هرمس (88795674)

سیدمحمدصادق کاشفی مفرد از کرج

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 975

به "قدر زندگی ات را بدان" امتیاز دهید

2 کاربر به "قدر زندگی ات را بدان" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدر زندگی ات را بدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید