فراخوان دومین مسابقه گردشگری غذا برای استارت آپ ها

به گزارش انوار بلاگ، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با همکاریِ مرکز آشپزی باسک دومین رقابت جهانی برای استارت آپ های گردشگری غذا را کلید می زند.

فراخوان دومین مسابقه گردشگری غذا برای استارت آپ ها

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مسافرتی کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، گردشگری محرکی برای رشد مالیِ جامع و پایدار است و اثر چشمگیری بر روی ارتقای رفاه اجتماعی دارد. با رشد پیوسته گردشگری در یک دهه اخیر، سهم گردشگری از ایجاد شغل یک دهمِ تمامی مشاغل بوده است (از هر 10 شغل یک مورد مربوط به گردشگری) و توانسته 10.2% از فراوری ناخالص گردشگری جهانی را از آنِ خود کند. در نقطه تلاقی گردشگری و بخش خوراک، گردشگری غذا یا گردشگری خوراک می تواند نمایانگر فرهنگ، تاریخ و سنت های محلی، منطقه ای و ملی هر کشوری باشد.

گردشگری غذا می تواند محرکی برای خلاقیت، نوآوری و رشد پایدار باشد که در آن استارت آپ هایی با چشم انداز های آزاد و باز می توانند سناریو های جدید و تازه ای را پیشنهاد بدهند که اثری مثبت و همه گیر بر روی بخش های مختلف داشته باشد و به رشد گردشگری و توسعه پایدار هر کشوری یاری کند. به این منظور، ﺩﻭﻣﯿﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺍﺳﺘﺎﺭﺗﺎﭘﯽ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﻏﺬﺍ ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﻭ ﻣﺮﮐز آﺷﭙﺰﯼ ﺑﺎﺳﮏ (ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﺬﮐﻮﺭ) ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ این ﺍﺳﺘﺎﺭﺗ آﭖ ها کلید می خورد.

این رقابت ها در دو دسته استارت آپ ها و نوآوری اجتماعی برگزار می گردد. در دسته استارت آپ ها، 5 مورد از از 20 استارت آپِ برگزیده از سوی هیئتی از متخصصان بین المللی و سهامدارانِ بخش گردشگری غذا انتخاب می شوند.

سپس این 5 فینالیست از اول تا سوم ژوئن سال 2020 سفری به فلندرزِ بلژیک خواهند داشت تا ایده خود را به متخصصان، دولت ها، رهبران صنعتی و سرمایه گذاران بین المللی در ششمین فروم جهانیِ گردشگری غذا ارائه بدهند. استارت آپِ برنده این فرصت را خواهد داشت که کار خودش را در سطح جهانی عرضه کند و با یاری متخصصان سازمان گردشگری غذا و مرکز آشپزی باسک، اثرگذاری آن را دوچندان کند. هزینه های این سفر و یاری های سازمان جهانی گردشگری تا سقف 3هزار یورو از طرف این سازمان حمایت خواهد شد. در پایان، شرکت برنده این فرصت را خواهد داشت که یک پروژه آزمایشی را با همکاری مرکز آشپزی باسک طراحی نموده و آن را با یاری شبکه بزرگِ این مرکز پیاده سازی کند.

در بخش نوآوری اجتماعی، بعد از ارسال پیشنهادها و تایید اثرگذاری آنها از سوی متخصصان مرکز آشپزی باسک و سازمان جهانی گردشگری، آنها در ششمین فروم جهانی گردشگری غذا که از اول تا سوم ژوئن 2020 در فلاندرزِ بلژیک ارائه خواهند شد. یک برنامه کاری برای طراحی یا پیاده سازیِ یک پروژه آزمایشی با یاری متخصصان حوزه های خاصِ باسک تدوین می گردد. در پایان پروژه در شبکه مخاطبین باسک و با یاری ابزارهای دیجیتالیِ موجود به عرضه عموم خواهد رسید.

رقابت ها در هر دو بخش از 28 ژانویه 2020 آغاز خواهد شد و متقاضیان تا ششم آپریل 2020 فرصت دارند طرح های خود را ارسال نمایند. چهارم ماه می 2020 برگزیده های بخش نوآوری های اجتماعی اعلام می شوند اما در بخش استارت آپ ها 5 فینالیست در چهارم می اعلام می شوند و اسامی برنده نهایی در خلال ششمین فروم جهانی گردشگری غذا (اول تا سوم ژوئن 2020) اعلام خواهند شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این نشانی مراجعه کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1960

به "فراخوان دومین مسابقه گردشگری غذا برای استارت آپ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان دومین مسابقه گردشگری غذا برای استارت آپ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید