فرابنفش و روانشناسی رنگ سال 2018

به گزارش انوار بلاگ، هر سال موسسه پنتون، یک رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب می نماید، رنگی که معین کننده استایل شما، سبک چیدمان و دکوراسیون خانه، خودرویی که سوار می شوید و گل های چیده شده در مراسم عروسی است. اما روانشناسی رنگ سال 2018 به ما چه می گوید؟

فرابنفش و روانشناسی رنگ سال 2018

مفاهیم پنهان پشت هر رنگ، دقیقا همان چیزی هستند که در ایده موسسه پنتون برای انتخاب یک رنگ به عنوان رنگ سال، تاثیر می گذارند.

رنگ ها تنها در تصمیمات ما برای خرید تاثیر نمی گذارند، آن ها می توانند برانگیزاننده باشند، ما را هیجان زده نمایند یا باعث افسردگی شوند، آرامش بخش باشند، اشتها را افزایش دهند و حتی حس واقعی سرما و گرما را در بدن ایجد نمایند و همین معنا و اثربخشی پنهان پشت رنگ هاست که اهمیت انتخاب رنگ مد سال را نشان می دهد.

رنگی که پنتون به عنوان رنگ سال انتخاب می نماید، نشان گر تغییر و تحولات فرهنگی در یک سال پیش رو است و این وظیفه ای ست که از 1999 تا کنون پنتون (Pantone) برعهده دارد.

تفکر، مهمترین المان در روانشناسی رنگ سال 2018

رنگ فرابنفش یا بنفش عمیق (Ultra Violet) و تا حدودی تیره، رنگ انتخابی موسسه پنتون برای سال 2018 است، رنگی که فاصله ای زیاد از سبز طبیعی (Greenery) سال 2017 دارد.

روانشناسی رنگ سال 2018 یعنی فرابنفش به طور چشمگیری حاوی مفاهیم متفکرانه است، یعنی پنتون انتظار دارد سال جاری در جهتی متفکرانه، عمیق و پرمعنا حرکت کند.

این نکته ای است که در به کارگیری این رنگ نباید مورد غفلت قرار دهید. اگر در فضای خانه خود از رنگ فرابنفش استفاده می کنید، باید بدانید که این رنگ حالتی مرموز و متفکرانه به خانه و محیط می بخشد.

رازآلودگی پنهان در فرابنفش

بنفش رنگی پر رمز و راز است، یک رنگ که نمادی برای بی نظمی، سبکی غیرمتعارف و زیرکی هنرمندانه است. این ویژگی ها باعث می گردد رنگ بنفش کارایی زیادی در هنرهای مختلف از نقاشی گرفته تا موسیقی داشته باشد و استفاده از آن به روشی خاص برای بیان خود و فردیت تبدیل گردد.

اما انتخاب موسسه پنتون، یک بنفش منحصربه فرد است، این رنگ نه تنها ویژگی های خاص این رنگ را در خود دارد بلکه می توان گفت پر از احساس بوده می تواند تجربیات فردی و نوعی عدم انطباق را به شکل نمادین به تصویر بکشد.

این رنگ بر تاثیر به سزای هر فرد به عنوان عنصری منحصر به فرد در طبیعت و شکستن مرزهای خلاقیت تاکید دارد؛ نکاتی که پنتون برای انتخاب فرابنفش به آن ها توجه نموده است.

رنگ مد سال، یک رنگ پر از انرژی

نکته دیگر در خصوص فرابنفش، انرژی بی نظیر این رنگ است که در مدیتیشن و تکنیک های مراقبه و آرام سازی فکر نیز به کار می رود. این رنگ می تواند به سادگی انرژی های مثبت را به خود جذب نموده و به برقراری ارتباط موثر بین فردی یاری کند.

این ویژگی مثبتی است که باعث می گردد در به کارگیری رنگ مد سال در جزییات زندگی روزمره خود تشویق شوید.

اصالت، بخشی از هویت رنگ بنفش مد سال

در نهایت می توان گفت بنفش رنگی اصیل، پیچیده و پرتجمل است، یک رنگ که از گذشته نشانگر سبک زندگی لوکس بوده است. به همین علت هم استفاده از این رنگ در فضای خانه می تواند اصالت و زیبایی هر بخش از دکوراسیون داخلی را افزایش دهد.

نکات پنهان در روانشناسی رنگ مد سال 2018 یعنی فرابنفش یا Ultra Violet، المان هایی است که در سال پیش رو تاثیری به سزا در زندگی روزمره ما خواهد داشت. پس اگر برای سال جاری یک تم رنگی خاص می خواهید، به انتخاب پنتون اعتماد کنید و سراغ بنفش بروید. این رنگی است که بسیاری از برندها از مانگو تا ال سی وایکیکی و جی اوکس در طراحی های خود به کار برده اند. جدیدترین مجموعه ای برندهای پرطرفدار جهانی را در خبرنگاران می توانید ببینید.

منبع: دیجی استایل
انتشار: 20 اردیبهشت 1404 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1404 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 20723

به "فرابنفش و روانشناسی رنگ سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرابنفش و روانشناسی رنگ سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید