عملکرد ورزشکاران آذربایجان شرقی در بازی های پاراآسیایی اینچئون، سهم 10 مدالی استان در کاروان غدیر

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، در بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون کاروان اعزامی ایران موسوم به کاروان غدیر با کسب 37 مدال طلا، 52 نقره و 31 مدال برنز عنوان چهارم را به خود اختصاص داد.

عملکرد ورزشکاران آذربایجان شرقی در بازی های پاراآسیایی اینچئون، سهم 10 مدالی استان در کاروان غدیر

در این میان کاروان آذربایجان شرقی در پاراآسیایی 2014 کره جنوبی پیروز شد 10 مدال طلا، نقره و برنز کسب کند.

بر این اساس در این دوره از رقابت ها اسماعیل حسین پور چراغلو در رشته بسکتبال با ویلچر به مدال برنز رسید، جلال خاکزادیه یک مدال نقره در پرتاب وزنه، مرضیه صدقی 2 مدال برنز در رشته پرتاب دیسک و پرتاب وزنه، سیامک صالح فرجزاده یک نقره و یک برنز در پرتاب دیسک و وزنه، محمدعلی ملک پور مدال طلا در رشته پرتاب دیسک، امیر پوررضوی و بهزاد زاد علی اصغر مدال طلا رشته فوتبال 5 نفره، رقیه نعمتی در رشته والیبال نشسته بانوان مدال نقره و میثم بنی طباء به مدال طلای تیمی جودوی نابنیایان برای استان پیروز به کسب مدال شدند. محمد علی ملک پور در رشته پرتاب دیسک اولین نشان طلای استان را در این دوره از رقابت ها کسب کرد تا اولین مرد طلایی کاروان آذربایجان شرقی در اینچئون لقب بگیرد.

در بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون از استان آذربایجان شرقی اسماعیل حسین پور چراغلو در رشته بسکتبال با ویلچر، حسین ممی پور، محمد رضا یعقوبی، علی کشفیا (سرپرست) و رضا کوجواری (مربی) در رشته تنیس با ویلچر، الناز عونی رشته تیراندازی، جلال خاکزادیه، مرضیه صدقی، سیامک صالح فرجزاده، محمدعلی ملک پور و مهدی هاشم زاده، بهمن رضایی و فیروز کاظم زاده (مربی) دوومیدانی، امیر پوررضوی، بهزاد زاد علی اصغر رشته فوتبال 5 نفره، ابراهیم فیروزی و مرتضی اکرمی والیبال نشسته (داور)، رقیه نعمتی در رشته والیبال نشسته بانوان، احمد دلجوان قدرتی مربی تیم وزنه برداری، میثم بنی طبا جودوی نابینایان و حامد اصغریان در شنای نابینایان حضور داشتند.

اسبقیان: انگیزه ورزشکاران ایران بالا بود

در مورد پیروزیت ورزشکاران استان در اینچئون اما سید محمد شروین اسبقیان مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی که در محل برگزاری این رقابت ها نیز حضور یافته بود، گفت: مطمئن بودم که در پاراآسیایی اینچئون نسبت به گذسته شاهد مدال های بیشتر و خوش رنگ تر خواهیم بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در کاروان غدیر شرایط بسیار مناسب بود و با انگیزه ای که در ورزشکاران دیدم، اطمینان پیدا کردم که در این پاراآسیایی علاوه بر کسب عناوین بیشتر، می توانیم به مدال های خوش رنگ تری دست پیدا کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان اذربایجان شرقی میزبانی کره را متوسط ارزیابی کرد و اضافه کرد: خوشبختانه مشکلاتی که کاروان ایران در بازی های آسیایی با آن روبرو بود، در بازی های پاراآسیایی برطرف شده بود.

یک مدال تا رفتن روی سکو

اما ملی پوشان ایران بازی های پارا آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی با عملکردی درخشان توانستند در مجموع 120 مدال شامل 37 مدال طلا، 52 نقره و 31 برنز کسب نموده و مقام چهارم دوره گذشته را تکرار نمایند. این در حالی بود که ایران در صورت کسب تنها یک مدال طلای دیگر، جای ژاپن را در رده سوم می گرفت و روی سکو می رفت.

در سرانجام این مسابقات چین با 317 مدال شامل 174 طلا، 95 نقره و 48 برنز در رده اول نهاده شد، کره جنوبی با 211 مدال شامل 42 طلا، 62 نقره و 77 برنز دوم شد و ژاپن نیز با 143 مدال شامل 38 طلا، 49 نقره و 56 برنز در رده سوم نهاده شد.

ایران در پاراآسیایی گوانجو در سال 2010 با 80 مدال شامل 27 طلا، 24 نقره و 29 برنز در رده چهارم نهاده شد که در این دوره از نظر تعداد و ارزش مدال عملکردی به مراتب بهتر نسبت به دوره پیشین داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 246

به "عملکرد ورزشکاران آذربایجان شرقی در بازی های پاراآسیایی اینچئون، سهم 10 مدالی استان در کاروان غدیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد ورزشکاران آذربایجان شرقی در بازی های پاراآسیایی اینچئون، سهم 10 مدالی استان در کاروان غدیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید