طرز تهیه پاپسیکلز یلدایی؛ کیک چوبی تکنفره با عکس مرحله به مرحله

به گزارش انوار بلاگ، پاسیکلز نوعی کیک چوبی تک نفره است که ظاهر بسیار شیک و زیبایی دارد و برای سرو در مهمانی ها بسیار مناسب است. به کیکی که در قالب سیلیکونیِ بستنی درست میشه پاپسیکلز گفته می شود که شباهت هایی با پاپس کیک دارد. برای تزئین و آماده کردن پاسیکلز میتوان از انواع رنگ و طرح استفاده کرد و آن را برای مناسبت های مختلف آماده کرد به همین دلیل این نوع کیک طرفدارن زیادی پیدا کرده!چون هم ظاهر زیبایی دارد و هم روش سرو آن بسیار آسان است. برای تهیه پاپسیکلز باید از قالب سیلیکونی بستنی استفاده شود و آماده کردن آن کار بسیار راحت و در عین حال سر گرم کننده ای است. در این آموزش ما پیپسیکلز را به شکل هندوانه یلدایی درآورده ایم. در این دستور پاسیکلز با طرح مناسب برای شب یلدا را به شما در خبرنگاران بلاگ آموزش میدهیم.

طرز تهیه پاپسیکلز یلدایی؛ کیک چوبی تکنفره با عکس مرحله به مرحله
مواد لازم برای کیک پاپسیکلز یلدایی:
تخم مرغ3 عدد
شکردو سوم پیمانه سر پر
شیردو سوم پیمانه
روغن مایعدو سوم پیمانه
آرد سفید2 پیمانه
بکینگ پودر2 قاشق چایخوری
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
پودر کاکائو2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای پاپسیکلز:
پودر کیک دلخواهبه میزان لازم
شکلات شیری150 گرم
خامه صبحانه75 گرم
شکلات با رنگ قرمزبه میزان لازم
شکلات با رنگ سبزبه میزان لازم
شکلات سفید30 گرم
موز (دلخواه)نصف عدد
چوب مخصوص بستنیبه تعداد لازم

1- برای آماده کردن پاپسیکلز نیاز به کیک داریم و میتونید از انواع کیک ها با طعم های مختلف استفاده کنید ما در اینجا از کیک شکلاتی برای آماده سازی کیک استفاده می کنیم. برای تهیه کیک شکلاتی آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو رو با هم کاملا مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بذارید. تخم مرغ ها و شکر رو داخل ظرفی بریزید.

2- و با دور تند همزن برقی به مدت چهار الی پنج دقیقه بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار بشه و بعد به ترتیب روغن مایع را اضافه کنید.

3- روغن مایع و شیر را اضافه کنید.

4- شیر را رو به مایه اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن با دور کند همزن مخلوط کنید. وانیل رو هم به همراه شیر به مایه اضافه کنید.

5- مخلوط مواد خشک رو در چند مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید. تا یکدست بشه اگه در آخر دیدین گلوله های آرد داخل مایه کیک باز نمیشه میتونید خیلی کم با دور کند همزن مخلوط کنید تا یکدست بشه.

6- دیواره های قالب دلخواه (شکل و میزان قالب مهم نیست) رو چرب کنید و کف اون کاغذ روغنی بندازید و مایه کیک رو داخل قالب بریزین و در فر صد و هشتاد درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده به مدت حدودی سی الی چهل دقیقه بپزین زمان پخت در فرهای مختلف متفاوته و با توجه به میزان قالب هم متغیره وقتی با یک سیخ چوبی از قسمت مرکزی کیک تست کردین و سیخ چوبی تمیز بیرون اومد میتونید کیک رو از فر خارج کنید. اجازه بدین کیک کمی خنک بشه و بعد با چاقو کناره های کیک رو از قالب جدا کنید و کیک رو از قالب در بکمکن و کاغذ روغنی رو جدا کنید. کیک رو به تکه های کوچیک تقسیم کنید و داخل غذا ساز پودر کنید. روشن کردن دستگاه به مدت چند ثانیه کافیه و نیازی نیست که کیک خیلی پودر بشه. میزان پودر کیک نه خیلی ریز و نه خیلی درشت باید باشه اگه غذا ساز ندارین میتونید کیک رو با دست هم پودر کنید اما این کار رو دقیق انجام بدین تا خرده های درشت داخل کیک نباشه. نصف عدد موز رو با قسمت ریز، رنده کنید و به پودر کیک اضافه کنید.

7- و با دست کاملا به خورد کیک بدین (اضافه کردن موز کاملا اختکمکه و میتونید حذفش کنید اما وجود موز طعم خوبی به کیک میده)

شکلات شیری رو روی حرارت غیر مستقیم بخار آب کاملا ذوب کنید (روش بن ماری) و بعد خامه صبحانه رو به شکلات اضافه کنید.

8- و مجددا روی حرارت بن ماری مخلوط کنید تا زمانی که کاملا مخلوط و یکدست بشه. مخلوط شکلات و خامه (گاناش) رو کم کم به پودر کیک اضافه کنید.

9- و با دست مخلوط کنید. گاناش رو تا جایی اضافه کنید که کیک حالت خمیری پیدا کنه و با دست کاملا فرم بگیره. اما از بیش از میزان اضافه کردن گاناش که باعث شل شدن کیک بشه خودداری کنید.

10- شکلات قرمز و سبز رنگ رو به روش بن ماری آب کنید.

11- داخل قیف بریزین و سر قیف رو خیلی کم برش بزنید. برای دو سوم قالب پاپسیکلز باید از رنگ قرمز و برای یک سوم قالب باید از رنگ سبز استفاده کنیم. با قیف از شکلات قرمز روی سطح قالب بریزین.

12- بعد به کمک قلمو از شکلات روی دیواره ها بزنید. مابقی قالب رو هم با شکلات سبز پر کنید و با قلمو دیواره های قالب رو به شکلات آغشته کنید. قبل از اینکه شکلات سبز رنگ خودش رو بگیره یک چوب بستنی رو داخل قالب قرار بدین. تا قسمت ورودی چوب باز بشه و شکلات روی اون قسمت رو پوشش نده و قبل از اینکه شکلات ببنده چوب رو در بکمکن. (اگه قیف ندارین میتونید با قاشق کوچیک چایخوری از شکلات قرمز روی قسمت بالایی قالب بریزین و به کمک قاشق شکلات رو هدایت و پهن کنید تا دو سوم قالب پر بشه و برای دیواره ها هم از قلموی کوچیک کمک بگیرین و قسمت سبز رنگ رو هم به همین روش آماده کنید).

اجازه بدین شکلات خودش رو بگیره و بعد مجددا از شکلات ها روی کف و دیواره های قالب بزنید. شکلات کاور پاپسیکلز نباید نازک باشه چون در این صورت موقع جدا کردن پاپسیکلز از قالب شکلات ترک برمیداره پس شکلات رو مخصوصا در قسمت دیواره ضخیم کار کنید. به ویژه قسمتی از دیواره که قراره چوب بستنی از اون قسمت داخل قالب قرار بگیره رو کاملا ضخیم و محکم کنید. اما مواظب باشید قسمت ورودی چوب به شکلات آغشته نشه و با قلموی کوچیک کناره های اون قسمت رو به شکلات آغشته کنید.

بعد از آماده شدن، قالب رو به مدت چند دقیقه داخل فریزر قرار بدین تا شکلات کاملا خودش رو بگیره. میزانی از کیک رو با دست بردارین و داخل دست منسجم کنید و شکل بدین. قالب رو از فریزر خارج کنید و کیک رو داخل قالب قرار بدین و به آرومی داخل قالب فشرده و پهن کنید و هر جایی دیدین پستی و بلندی داره اون قسمت رو با میزانی کیک پر کنید. در نهایت قالب باید کاملا با کیک پر شده باشه و سطح اون صاف باشه.

13- به میزان یک الی دو میلی متر جای خالی روی سطح قالب برای شکلات پشت پاپسیکلز نگه دارین. بعد از فیکس شدن کیک داخل قالب چوب بستنی رو به آرومی وارد قالب کنید و میزان بلندی و کوتاهی اون رو تنظیم کنید (اگه شکلات قسمت ورودی چوب بستنی ضخیم و محکم کار شده باشه موقع قرار دادن چوب داخل کیک به هیچ عنوان ترک برنمیداره و اگه ترک برداشت یعنی به میزان کافی ضخیم کار نشده)

برای پشت پاپسیکلز مجدد از شکلات قرمز رنگ روی کیک بریزین و به کمک قاشق کوچیک یا قلمو پخش کنید و با شکلات سبز هم قسمت پایینی پاسیکلز رو کاملا پوشش بدین. اگه شکلات ها کمی از قالب خارج شدن به کمک کاردک اونها رو تمیز کنید تا کناره های کار مرتب باشه. قالب رو به مدت چند دقیقه داخل فریزر بذارین تا کاملا خودش رو بگیره و بعد خیلی راحت از قسمت فوقاتی، قالب رو به آرومی جدا کنید.

14- و وقتی به قسمت پایین پاپسیکلز رسید چوب بستنی رو کمی با دست فشار بدین تا از قالب جدا بشه و پاپسیکلز رو از قالب در بکمکن. شکلات سفید رو به روش بن ماری ذوب کنید و بعد داخل قیف بریزین و سر قیف رو خیلی نازک برش بزنید و روی قسمتی که رنگ سبز و قرمز بهم چسبیدن به حالت رفت برگشتی از شکلات سفید بریزین.

15- تا حالت سفیدی مابین پوست سبز و قسمت قرمز هندوانه ایجاد بشه. به دلخواه روی شکلات سفید ترافل سفید رنگ بپاشین. (به جای ریختن شکلات سفید روی پاپسیکلز میتونید از رنگ سفید هم داخل قالب استفاده کنید و به جای دو رنگ پاپسیکلز رو سه رنگ کار کنید و یک قسمت باریک هم به رنگ سفید اختصاص بدین) و در آخر به دلخواه میتونید شکلات چیپسی با شکل اشک رو روی قسمت قرمز قرار بدین تا شکل تخمه های هندوانه باشه.

16- برای چسبیدن شکلات چیپسی ها به قسمت قرمز با خلال دندان میزان خیلی کم از شکلات سفید آب شده رو پشت شکلات چیپسی بزنید و شکلات چیپسی رو روی شکلات قرمز قرار بدین تا بهش بچسبه اما دقت کنید که میزان شکلات باید کم باشه و فقط حالت چسب رو ایجاد کنه اگه میزان شکلات زیاد باشه از کناره های شکلات چیپسی بیرون میزنه و شکل کار خراب میشه.

برای تزئین پاپسیکلز روش های زیادی وجود داره میتونید پاپسیکلزها رو تک رنگ کار کنید و روی اون رو با فوندانت در انواع شکل ها مثل انار یا هندوانه و یا حروف تزئین کنید از مرنگ های اناری شکل آموزش داده شده هم میتونید روی پاسیکلز های تک رنگ استفاده کنید.

نکات کلیدی در تهیه پاپسیکلز:

  • به جای گاناش داخل کیک میتونید از کرمفیل با طعم دلخواه هم استفاده کنید
  • به جای استفاده از شکلات قرمز و سبز میتونید شکلات سفید رو ذوب کنید و بهش رنگ اضافه کنید اما از رنگ مایع نباید استفاده بشه چون باعث گلوله شدن شکلات سفید میشه و باید از رنگ های ژله ای که قابل حل در روغن باشن استفاده کنید.
  • طرح آموزش داده شده رو روی قالب های معمولی با طرح های مختلف هم میتونید انجام بدین سعی کنید میزان قالب کوچیک و کمی مسطح باشه فقط در این روش چوب بستنی رو نمیتونید داخل پاپسیکلز قرار بدین و شکل پاپسیکلز سادست.
  • بعضا از پودر بیسکوئیت به جای پودر کیک داخل پاپسیکلز استفاده میشه که به سلیقه بستگی داره اما استفاده از پودر کیک رایج تره.
منبع: اُکالا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 11807

به "طرز تهیه پاپسیکلز یلدایی؛ کیک چوبی تکنفره با عکس مرحله به مرحله" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه پاپسیکلز یلدایی؛ کیک چوبی تکنفره با عکس مرحله به مرحله" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پاپسیکلز یلدایی؛ کیک چوبی تکنفره با عکس مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید