سیدآبادی در هفته کتاب مهمان خوزستانی هاست

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خوزستان، علی اصغر سیدآبادی نویسنده کودک و نوجوان در روز 26 آبان ماه در مراسم تجلیل از مروجان و باشگاه های کتابخوانی خوزستان حضور دارد و در نشستی با موضوع شیوه های ترویج ادبیات بچه ها برای تسهیل گران و اعضای باشگاه های کتابخوانی سخن می گوید.

سیدآبادی در هفته کتاب مهمان خوزستانی هاست

در روز 27 آبان ماه سفری به دزفول شهرستانی که در هفتمین دوره مرکز کتاب ایران به مرحله نیمه نهایی رسید، دارد که کارگاهی با عنوان چالش های ادبیات کودک در زندگی اجتماعی و سایه سار چهره مجازی با حضور این نویسنده در دزفول برگزار می گردد.

بازدید از باشگاه های کتابخوانی و روستاهای دوستدار کتاب از دیگر برنامه های این منتقد و پژوهش گر ادبی است.

یادآور می گردد: فریدن عموزاده خلیلی نویسنده و مدیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، در مراسم نکوداشت سیدآبادی دربارهٔ فعالیت های او در ترویج کتابخوانی گفته است: فرایند ترویج کتاب خوانی از نویسنده، ناشر، کتابفروش شروع می گردد و به پویایی مخاطب می رسد. همه این ها در سیدآبادی وجود دارد. او هم نویسنده است، هم دوره ای ناشر بوده، کتاب فروشی داشته، در رسانه فعال بوده و کارهای بسیاری در این زمینه انجام داده است.

از وی تا به امروز 60 کتاب منتشر شده است که موضوع بعضی از آن ها مباحث نظری ادبیات کودک و نوجوان و باقی داستان و شعر برای بچه ها و نوجوانان است. سیدآبادی در سال 1397 از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به عنوان یکی از کاندیدهای ایرانی برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن معرفی گشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 11804

به "سیدآبادی در هفته کتاب مهمان خوزستانی هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیدآبادی در هفته کتاب مهمان خوزستانی هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید