سه دفاعه یا چهار دفاعه؟ یحیی در پی پیدا کردن شرایط مناسب پیش از دربی

به گزارش انوار بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- بازیکنان چند پسته در پرسپولیس می توانند بزرگترین برگ برنده یحیی گل محمدی در لیگ بیست و یکم باشند.

سه دفاعه یا چهار دفاعه؟ یحیی در پی پیدا کردن شرایط مناسب پیش از دربی

به گزارش خبرنگاران، یحی گل محمدی در این فصل سیستم دفاع سه نفره را کنار دفاع 4 نفره امتحان نموده است. موضوعی که نشان می دهد پرسپولیس با آغاز ادامه رقابت های لیگ قرار است با سیستم های مختلفی مقابل حریفانش به میدان برود. اما نکته ای که کادرفنی پرسپولیس را برای تغییر سیستم مجاب نموده، تعداد زیاد بازیکنان چند پسته در این تیم است. نگاهی به فهرست پرسپولیس نشان می دهد بسیاری از بازیکنان ترکیب اصلی و حتی ذخیره پرسپولیس توانایی بازی در پست های مختلف را دارند.

فرشاد فرجی، وحدت هنانوف و سیدجلال حسینی نفراتی هستند که قابلیت بازی در سیستم تازه و هر سه منطقه خط دفاعی مد نظر را خواهند داشت. ضمن این که هنانوف سابقه بازی در پست وینگ بک راست و چپ را نیز داشته است. علی نعمتی می تواند در دفاع وسط، سمت چپ دفاع سه نفره و وینگ بک چپ ایفای نقش کند. سیامک نعمتی توانایی بازی در پست های وینگ بک راست و وینگر راست و چپ را دارد. کامیابی نیا، میلاد سرلک و رضا اسدی نیز علاوه بر هافبک دفاعی در صورت احتیاج می توانند به عنوان مدافع مرکزی در زمین بازی نمایند. مهدی شیری و سعید آقایی هم می توانند به عنوان دو مدافع کناری پرسپولیس در سیستم دفاع 4 نفره بازی نمایند و هم می توانند در پست وینگ بک راست و چپ ایفای نقش نمایند.

در ادامه می رسیم به وحید امیری، ستاره این روزهای فوتبال ملی و باشگاهی ایران. امیری می تواند در سه پست وینگ بک چپ و وینگر راست و دفاع چپ مهره تاثیرگذاری باشد و مهدی ترابی نیز توانایی بازی در پست های وینگر سمت چپ و راست و همین طور هافبک پشت مهاجم را دارد. ضمن این که علی شجاعی نیز با این که از سوی گل محمدی چندان به بازی گرفته نمی شود اما قابلیت بازی در پست های وینگ بک چپ و وینگر چپ و راست را دارد.

با توجه به چنین داشته هایی تغییر سیستم برای گل محمدی از دفاع 4 نفره به 3 نفره کار نشدنی و سختی نیست و او می تواند با توجه به توانایی فردی شاگردانش پرسپولیس را در دو سیستم 2-4-4 یا 2-5-3 راهی میدان کند. هنوز معین نیست پرسپولیس با چه آرایشی مقابل نفت آبادان بازی خواهد نمود شیوه بازی پرسپولیس در بازی روز چهارشنبه نامعین است.

اگرچه یحیی گل محمدی از سیستم سه دفاعه استقبال نموده و در بازی قبلی نیز مقابل مس رفسنجان با همین آرایش پا به میدان گذاشت اما معین نیست در بازی پیش رو نیز از این آرایش بهره می برد یا با توجه به در پیش بودن دربی و چند بازی خانگی به سیستم 4 دفاعه باز خواهد گشت. به هر روی پرسپولیس طبق قرعه باید در هفته هشتم لیگ به مصاف استقلال برود و بی تردید یحیی به دو بازی آینده اش به عنوان بازی هایی برای پیدا کردن شرایط مناسب در دربی 97 نگاه خواهد نمود. از این رو باید دید او به دفاع 4 نفره برمی شود یا همانند فرهاد مجیدی تصمیم دارد با سیستم دفاع سه نفره به استقبال دربی برود. البته پرسپولیس این قابلیت را دارد تا در صورت ناکامی در طول هر بازی به آرایش دیگری تغییر سیستم دهد.

سرخپوشان امروز پیش از آغاز تمرین، به تشریح برنامه های تیم از سوی یحیی گل محمدی گوش فرا دادند. تمرین با گرم کردن بدن ها زیر نظر مربی بدنساز تیم آغاز شد و در ادامه، آقا وسط در قالب سه گروه به اجرا در آمد. در قسمت بعدی، پاسکاری تحت فشار و حفظ توپ در دستور کار نهاده شد و شوتزنی به سمت دروازه نیز انجام شد. در سرانجام هم فوتبال درون تیمی زیر نظر کادر فنی انجام و نکات لازم از سوی کادر فنی به بازیکنان منتقل شد.

در این تمرین که 75 دقیقه به طول انجامید، کادر فنی به بازیکنان اصرار داشت که نکات فنی و تاکتیکی را به صورت صحیح و کامل انجام دهند. در این بخش که با سختگیری یحیی گل محمدی همراه بود، بازیکنان با تمرکز بالا بخش های مربوط به خود را انجام دادند. سید جلال حسینی به علت مصدومیت، اختصاصی و زیر نظر کادر پزشکی کار کرد ولی سیامک نعمتی از امروز در تمرینات گروهی شرکت کرد و در کنار سایر بازیکنان به تمرین پرداخت. پرسپولیس فردا یک جلسه تمرین در برنامه دارد و بعد از آن خودش را آماده می نماید در هفته ششم رقابت های لیگ برتر، برابر صنعت نفت آبادان در استادیوم آزادی به میدان برود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 11874

به "سه دفاعه یا چهار دفاعه؟ یحیی در پی پیدا کردن شرایط مناسب پیش از دربی" امتیاز دهید

1 کاربر به "سه دفاعه یا چهار دفاعه؟ یحیی در پی پیدا کردن شرایط مناسب پیش از دربی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه دفاعه یا چهار دفاعه؟ یحیی در پی پیدا کردن شرایط مناسب پیش از دربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید