تور روسیه: روسیه: ناتو قصد آزمودن واکنش و قدرت دفاعی ما را دارد

به گزارش انوار بلاگ، وزارت خارجه روسیه یادآور شد که کشورهای عضو ناتو با اعزام دائمی هواپیماها و کشتی های نظامی به نزدیکی مرزهای این کشور، قصد آزمایش کردن قدرت دفاعی روسیه را دارد، البته واکنش مسکو به این اقدامات صرفاً تدافعی است.

تور روسیه: روسیه: ناتو قصد آزمودن واکنش و قدرت دفاعی ما را دارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در بیانیه ای در پاسخ به انتشار سند افسانه روابط روسیه و ناتو از سوی بروکسل، خاطرنشان کرد که هدف کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی از اعزام دائمی هواپیماها و کشتی های نظامی خود به نزدیکی مرزهای روسیه، در واقع مورد آزمایش قرار دادن واکنش مسکو و قدرت دفاعی این کشور است.

در بیانیه وزارت خارجه با اشاره به این مسئله تأکید شده: این در حالی است که تدابیر اتخاذ شده از سوی روسیه برای مقابله با این اقدامات تحریک آمیز ناتو در منطقه دریای سیاه، صرفاً جنبه تدافعی داشته و واکنش ما متقارن، کافی و بازدارنده است.

وزارت امور خارجه روسیه یادآور شده که دستگاه های کنترل عینی این کشور بطور میانه هر هفته حضور بیش از 50 فروند هواپیما و پهپاد شناسایی کشورهای عضو ناتو را در نزدیکی حریم هوایی روسیه ثبت می نمایند. این در حالی است که کشتی های ناتو نیز بطور مرتب در منطقه دریای سیاه حضور پیدا می نمایند.

در این رابطه، الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز روز گذشته در سخنرانی در باشگاه مباحثات بین المللی والدای نسبت به افزایش حضور نظامی کشورهای عضو ناتو در دریای سیاه ابراز نگرانی نموده و وخامت اوضاع در این منطقه را ناشی از اقدامات تحریک آمیز آنها دانست.

به گفته این دیپلمات روس، این اقدامات غیرسازنده مسلماً بر کیفیت روابط مسکو و ناتو تأثیر گذاشته و عامل منفی در راستای کنترل تسلیحات و توافقات اجرا شده در زمینه کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی بشمار می رود.

گروشکو بعلاوه خاطرنشان کرد که در چنین شرایطی، بعید است که روسیه تمایلی برای بازگشایی دفتر نمایندگی خود در مقر ناتو در بروکسل داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 12046

به "تور روسیه: روسیه: ناتو قصد آزمودن واکنش و قدرت دفاعی ما را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: روسیه: ناتو قصد آزمودن واکنش و قدرت دفاعی ما را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید