راههای تسکین درد در ماه رمضان بدون مصرف دارو

به گزارش انوار بلاگ، به نقل از الکوثر بعضی از روزه داران در ساعات روزه داری احساس درد می نمایند که دلیل آن عمدتا سردرد است و در عین حال فرد روزه دار نمی تواند در هنگام روزه داری از مسکن استفاده کند که در این حالت باید به روش هایی متوسل گردد که به کاهش درد یاری کند.

راههای تسکین درد در ماه رمضان بدون مصرف دارو

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

موارد زیادی مانند راه رفتن سبک، کشش یا تمرین یوگا وجود دارد که به فرد روزه دار یاری می نماید تا درد خود را در ساعات روزه داری کاهش دهد؛ به گونه ای که همه این ها بدن را به آرامش می رساند و اگر درد ناشی از سردرد یا کشیدگی عضله باشد، این روش ها بسیار سودمند خواهند بود.

روزه داران همچنین می تواند در طول ماه رمضان به رعایت موارد مختلف از جمله پرهیز از ورزش های سنگین، از خود در برابر درد محافظت نمایند؛ زیرا این کار ها ممکن است باعث خستگی عضلانی، پارگی یا سفت شدن آن گردد که در نتیجه منجر به احساس درد در طی چند روز بدون امکان دستیابی به دارو های ضد درد می گردد؛ بنابراین بهتر است در ماه رمضان تمریناتی ساده را انجام دهید و ورزش سخت را به بعد آن موکول کنید.

همچنین، یکی از مواردی که بدن را از درد محافظت می نماید، اجتناب از موقعیت های استرس زاست؛ استرس باعث بروز سردرد ناگهانی می گردد. علاوه بر این از خشکی و کمبود آب بدن جلوگیری کنید؛ زیرا بر تمام بدن تاثیر می گذارد و باعث سردرد می گردد، بنابراین باید به میزان کافی از مایعات بهره ببرید.

هنگام افطار و سحر نیز، از مصرف بعضی از انواع غذا ها مانند غذا های سرخ شده یا غذا های سرشار از کربوهیدرات یا پر از قند خودداری گردد، زیرا همه این موارد ناسالم هستند و باعث می شوند بدن مواد مورد احتیاج خود را دریافت نکند و درنتیجه منجر به سردرد و گاهی اوقات درد معده به دلیل عدم توانایی هضم آسان غذا گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 9275

به "راههای تسکین درد در ماه رمضان بدون مصرف دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راههای تسکین درد در ماه رمضان بدون مصرف دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید