دیدنی ها و مکان های گردشگری شهر زیبای تاکستان

به گزارش انوار بلاگ، تاکستان شهری زیبا و توریستی در استان قزوین است شهری که خیلی از ما را یاد باغ ها و تاکستان های انگور می اندازد این شهر زیبا دارای دیدنی های بسیار زیادی است و یکی از مهم ترین جاذبه های استان قزوین نیز به شمار می آید. جالب است بدانید که این شهرستان پیش از سال 1375 جزو توابع زنجان بوده است و شامل بخش های مختلفی نیز می باشد این شهر طبیعت بسیار زیایی دارد از سویی درای جاذبه های تاریخی متعدی نیز می باشد جاذبه هایی که برای گردشگران زیادی مورد توجه هستند. قدمت تاریخی این شهر به پیش از اسلام باز می شود با سفر به این منطقه گردشگری می توانید از جاذبه های بسیار زیادی بازدید کنید جاذبه هایی همانند باغات گوناگون منطقه و آثار تاریخی بی نظیر آن شما در سفر خود به این منطقه از قزوین می توانید تجربیات زیادی را کسب کنید این منطقه در نواحی اطراف خود دارای روستاها و قلعه های تاریخی گوناگون است و امروزه به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است.

دیدنی ها و مکان های گردشگری شهر زیبای تاکستان

دیدنی های شهر زیبای تاکستان:

این شهر دارای جاذبه های بی شماری است با سفر به این منطقه می توانید روستاهای تماشایی را نظاره گر باشید بعلاوه با بازدید از بناهای تارخی آن می توانید اطلاعات مفید و جامعی را کسب کنید اطلاعاتی که بسیار مفید هستند و ماجراجویان زیادی را جذب خود می نمایند. در ادامه این بخش شما می تواید اطلاعات جامع تری را درباره این شهر به دست بیاورید بعلاوه با یکی دیگر از مکان های دیدنی قزوین نیز بیشتر آشنا خواهید شد.

قلعه دختر تاکستان:

این قلعه یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی این شهر است بنایی تاریخی با ارزش باستانی بسیار بالا این قلعه بنای بزرگ باستانی است که متعلق به دوران ساسانیان است نام دیگر این قلعه تاریخی قلعه قزقلعه است یکی از امتیازات این قلعه واقع شدن آن بر روی ارتفاعات منطقه است. این قلعه در بالای کوهی سنگی و در یکی از روستاهای این منطقه با نام روستای آبکلو واقع شده است دیوراهایی که دور تا دور این قلعه را احاطه نموده اند عریض و مستحکم هستند این دژ در گذشته ارزش دفاعی داشته است و ساختمانی محکم است که در برابر عوامل طبیعی و بعلاوه حملات بیگانگان بسیار مقاوم است. زمانی که به این قلعه نزدیک می شوید سنگ هایی شبیه سکو می بینید در گذشته ها نیز این سنگ ها به عنوان پلکان کاربرد داشته اند.

روستای خورهشت:

از دیگر دیدنی های شهر تاکستان می توان به روستای زیبا و پر جاذبه خورهشت اشاره کرد این روستا که در یکی از منطقه ها باستانی واقع شده است دارای جذابیت های بی شماری است اشیا و آثاری که در این مجموعه کشف شده اند از اهمیت بالایی برخوردار هستند این روستا دارای قدمت بسیار بالایی است و طبق تحقیقاتی که بر روی اشیای این منطقه انجام شده است می توان گفت که قدمت آن به دوران اشکانیان باز می گردد. در بعضی از روایت ها عنوان شده است که در گذشته در این منطقه هست آتشکده موجود بوده است این آتشکده ها بسیار قدیمی هستند و بافتی تاریخی دارند. در حال حاضر بخش هایی از این روستا تخریب شده است و این موضوع نشان دهنده بسیار زیادی این منطقه است.

منطقه شکار ممنوع خراسانلو:

این منطقه از جاذبه های طبیعی محسوب می گردد که در این منطقه واقع شده است این منطقه شکار ممنوع از مهم ترین زیستگاه های قوچ ها و میش های وحشی به شمار می آید از دیگر گونه های جانوری با اهمیت که در این زیستگاه یافت می شوند می توان به سیاه گوش، پلنگ، خرس قهوه ای و … اشاره کرد. منطقه شکار ممنوع خراسانلو از اهمیت جانوری بسیار بالایی برخوردار است بعلاوه این منطقه دارای پوشش های گیاهی بسیار وسیعی می باشد پوشش گیاهی این منطقه شامل 170 گونه از گیاهان است گون، پسته وحشی، چوبک، بومادران، سیاه تلو و … از بخش های مهم گیاهی در این منطقه ها هستند. این منطقه یکی از مهم ترین منطقه ها کوهستانی است و 10 سال است که به عنوان یکی از منطقه ها با اهمیت محافظت شده از آن یاد می گردد.

بقعه پیر تاکستان:

اگر از علاقه مندان به جاذبه های تاریخی و فرهنگی هستید می توانید از دیگر دیدنی های تاریخی تاکستان همانند بقعه پیر تاکستان بازدید کنید این بقعه بنایی مربعی شکل است و مساحت بسیار زیادی دارد معماری این بنا دارای ویژگی های بارزی است سادگی که در شیوه های معماری این بنا مشاهده می کنید بسیار ارزشمند است و استحکام این بنا را بیشتر نموده است این بنا دارای آجرکاری های دوران سلجوقی است نمای وردی این بنا به شکل زیبایی طراحی شده است از مهم ترین ویژگی های معماری آن نیز می توان به هشت ضلعی های زیر گنبدی اشاره کرد. ویژگی های برجسته ای که در این بنا مشاهده می کنید شامل صلیب های شکسته، تکه چوب های گچ بری و … می باشد که مهم ترین بخش های این بنا را تشکیل می دهند.

از دیگر جاذبه های دیدنی در این شهر می توان به امامزاده ولی و امامزاده کمال اشاره کرد این دو بنا نیز دارای ارزش بسیار بالایی هستند و از ویژگی های معماری ارزشمندی برخوردار می باشند جذابیت های این بنا موجب شده است تا امروزه یکی از مهم ترین مکان های دیدنی تاکستان برای گردشگران باشند و بعلاوه بخش مهمی از تاریخ این منطقه را در خود جای داده اند.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 14858

به "دیدنی ها و مکان های گردشگری شهر زیبای تاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ها و مکان های گردشگری شهر زیبای تاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید