در پی استیضاح؛ سناتورهای آمریکایی فردا به اوکراین می فرایند

به گزارش انوار بلاگ، سه سناتور آمریکایی فردا (آدینه) در کی یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین با هدف تاکید بر اهمیت این کشور به عنوان متحد استراتژیک آمریکا ملاقات می نمایند.

در پی استیضاح؛ سناتورهای آمریکایی فردا به اوکراین می فرایند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این سفر در شرایطی انجام می گردد که زلنسکی تا همین اواخر در کانون دادگاه استیضاح علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار داشت. در واقع تعامل جنجالی ترامپ با اوکراین جرقه استیضاح را زد.

سناتورهای جمهوری خواه رون جانسون و جان باراسو و سناتور دموکرات کریس مورفی چهارشنبه در بیانیه ای با اعلام سفرشان گفتند: روابط آمریکا - اوکراین اکنون همچون همواره مهم است. آینده اوکراین برای ایالات متحده اهمیت دارد و ما باید اطمینان حاصل کنیم که اوکراین می داند که ما آن را به عنوان متحد استراتژیک خودمان می بینیم.

سناتورها جانسون و مورفی پنجم سپتامبر در کی یف با زلنسکی ملاقات کردند؛ در شرایطی که دولت او با تصمیم ترامپ برای تعلیق یاری امنیتی حدودا 400 میلیون دلاری دست و پنجه نرم می کرد.

مورفی در کنفرانس خبری به همراه سناتور جانسون در دهم سپتامبر در واشنگتن گفت، مقام های اوکراینی درک کاملی از این نداشتند که چرا این پول باید بلوکه گردد و به همین دلیل در هر سفر خودشان این موضوع را مطرح می کردند.

این تصمیم و بعد تماس تلفنی ترامپ با رهبر اوکراین برای گفت وگو درباره همین مساله، در کانون تحقیقات علیه ترامپ نهاده شد که به استیضاح سال گذشته او در مجلس نمایندگان آمریکا (تحت کنترل دموکرات ها) نهاده شد.

سنای تحت رهبری جمهوری خواستار اما ترامپ را تبرئه کرد. تیم دفاعی او اینگونه استدلال کرد که یاری اقتصادی به اوکراین به علت فساد در اوکراین متوقف شد، نه فشار بر زلنسکی. ترامپ هم تاکید می کرد که تماس او با زلنسکی عالی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2451

به "در پی استیضاح؛ سناتورهای آمریکایی فردا به اوکراین می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پی استیضاح؛ سناتورهای آمریکایی فردا به اوکراین می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید