خیت هورن؛ رقیب ونیز؛ شهری که نه خیابان دارد و نه اتومبیل!، عکس

به گزارش انوار بلاگ، آن ها حتی اولین خودروی دوستدار محیط زیست دنیا را توسعه داده اند. اما مردم این کشور کوچک و پرجمعیت، ترجیح می دهند از دوچرخه و حمل و نقل عمومی به جای اتومبیل استفاده نمایند. مالکیت خودرو در هلند حدود نیم اتومبیل به ازای هر نفر است که از بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. اما جالبترین جای هلند، شهر کوچکی است که اصلا اتومبیل در آن جایی ندارد، زیرا اصلا جاده ای ندارد! همراه ما باشید تا بیشتر با این شهر کوچک آشنا شویم.

خیت هورن؛ رقیب ونیز؛ شهری که نه خیابان دارد و نه اتومبیل!، عکس

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

شهری افسانه ای با کانال های آب زیبا

خیت هورن شهری کوچک با حدود 2600 نفر جمعیت است. این شهر در استان اوریسل فاصله ای حدودا 90 دقیقه ای با آمستردام دارد و در شمال شرقی این شهر واقع شده است. البته خیت هورن دسترسی جاده ای ندارد و با قایق باید در این شهر رفت و آمد کرد.

هر جا بروید، کانال آبی کشیده شده است

خیت هورن به ونیز هلند نیز شهرت دارد. این شهر دارای بیش از 80 کیلومتر راستا آبی است که خانه های کنار کانال، اغذیه فروشی ها، هتل ها و موزه ها را در اطراف و مرکز شهر بهم متصل می نماید. همچنین برای افرادی که قصد دارند کمی پیاده روی نیز نمایند و یا طبق فرهنگ خاص هلندی از وسیله نقلیه دورخه استفاده نمایند، حدود 180 پل چوبی بر روی کانال ها و قسمت های مختلف شهر ایجاد شده است تا این بخش ها را به هم متصل کند، اما در هر صورت با استفاده از قایق بسیار سریع تر و راحت تر می توان به بسیاری از مناطق و خانه ها دسترسی پیدا کرد.

در سفر به هلند حتما به بازدید این شهر کوچک بروید

کانال های آب آرام خیت هورن و کلبه های خاص و زیبایش شهرتی دنیای پیدا نموده اند. جالب است بدانید هرساله فقط حدود 200 هزار گردشگر چینی از این منطقه دیدن می نمایند. یعنی با یک حساب سر انگشتی حدودا 75 گردشگر چینی به ازای هر شهفرایند خیت هورنی سالانه به بازدید این شهر می فرایند. این شهر در چین بسیار مشهور و محبوب گشته است و هواداران چینی آن نقش بسیار مهمی در شهرت خیت هورن ایفا نموده اند. به همین دلیل امروزه خیت هورن به عنوان یک مقصد بسیار جذاب در کنار شهرهای عظیم دنیا مانند لندن، نیویورک و توکیو در زمره پرهواداران صنعت گردشگری قرار گرفته است.

خیت هورن از زندگی آرام لذت می برد

از آنجا که خودروها باید در خارج از شهر پارک شوند، بازدیدنمایندگان خیت هورن اغلب یک قایق یا قایق موتوری کرایه می نمایند تا از مناظر این شهر بازدید نمایند. بنابراین شهر از ماشین خالی است و سروصدایی اهالی را اذیت نمی نماید، ضمن اینکه بیشتر قایق ها نیز با انرژی برق کار می نمایند و موتوری برقی دارند، پس دیگر جای هیچ نگرانی نیست.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4643

به "خیت هورن؛ رقیب ونیز؛ شهری که نه خیابان دارد و نه اتومبیل!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیت هورن؛ رقیب ونیز؛ شهری که نه خیابان دارد و نه اتومبیل!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید