خضریان: اصلاح آیین نامه داخلی کمیسیون اصل 90 در دستور کار ، معین شدن اولویت کمیته های پنج گانه کمیسیون

به گزارش انوار بلاگ، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم گفت: آیین نامه داخلی کمیسیون اصل 90 جهت کارآمد سازی بروز رسانی شد و اصلاحات صورت گرفت.

خضریان: اصلاح آیین نامه داخلی کمیسیون اصل 90 در دستور کار ، معین شدن اولویت کمیته های پنج گانه کمیسیون

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود در تشریح جلسه دیروز (سه شنبه 31 تیرماه) کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: با توجه به این که اصل نودم قانون اساسی رسیدگی به شکایت واصله طرز کار مجلس، قوه مجریه و قوه قضائیه را بر عهده قوه مقننه گذاشته بنابراین مجلس حق نظارت بر طرز کار خود و دیگر قوا را دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل به شکایات وارده در این زمینه رسیدگی می نماید و در هر مورد که مربوط به عموم مردم جامعه باشد گزارش کار خود را در صحن علنی به اطلاع عامه می رساند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم بیان نمود: طبعا کلیه مواردی که موجب تضییع حقوق بیت المال یا اشخاص حقیقی و حقوقی گردد حسب مورد، کمیسیون پرونده ها به قوه قضائیه یا مراجع زیر ربط ارسال می نماید تا مقررات قانونی اعمال گردد.

وی اضافه نمود: در همین خصوص با توجه به این که وظیفه قانونی اصل نودم مجلس بر عهده کمیسیون اصل 90 قرار گرفته امروز اولین جلسه کمیته های پنج گانه جهت ارزیابی پرونده ها و مشخص شکایات وارده به کمیسیون که هنوز از دوره های قبل مفتوح مانده برگزار گشت.

خضریان بیان نمود: مقرر شد تا به این پرونده ها به سرعت و در بازه زمانی کوتاه مدت توسط کمیته های مربوطه در کمیسیون اصل 90 رسیدگی گردد.

وی ابراز کرد: قرار شد مشخص اولویت های کمیته ها بر اساس مسائل و مسائل کنونی مردم باشد و این اولویت ها در صحن کمیسیون اصل 90 مطرح و تصویب گردد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم بیان نمود: در جلسه عصر دیروز آیین نامه داخلی کمیسیون اصل 90 جهت کارآمد سازی بروز رسانی شد و اصلاحات صورت گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد تا ضمن آنالیز اولویت های کمیته ها و دفاع کمیته ها از اولویت های کمیسیون تصویب انجام و به اطلاع هیئت رئیسه مجلس نیز برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5251

به "خضریان: اصلاح آیین نامه داخلی کمیسیون اصل 90 در دستور کار ، معین شدن اولویت کمیته های پنج گانه کمیسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خضریان: اصلاح آیین نامه داخلی کمیسیون اصل 90 در دستور کار ، معین شدن اولویت کمیته های پنج گانه کمیسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید