خبرنگاران یزدی ها 30 درصد بیشتر از پارسال به خارج استان سفر کردند

به گزارش انوار بلاگ، یزد- خبرنگاران- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد گفت: بر اساس آمار موجود در چند روز اخیر و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان سفر یزدی ها به خارج از استان 30 درصد افزایش نشان می دهد.

خبرنگاران یزدی ها 30 درصد بیشتر از پارسال به خارج استان سفر کردند

علی علیخانی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: خروجی مردم یزد از استان نسبت به وروی میهمانان و مسافران مختلف هم 30 درصد بیشتر است .

وی با اشاره به اینکه باید همه نکات بهداشتی را رعایت نمایند ادامه داد: در این مدت بیشترین پلاک هایی که وارد استان شدند از اصفهان، کرمان و تهران بودند.

این مسوول اظهار کرد: با توجه به رنگ بندی استان ها، تردد سواری و اتوبوس نسبت به سال گذشته افزایش فراوانی داشته و آمار دقیق متعاقبا اطلاع رسانی می گردد.

علیخانی توضیح داد: روزانه بطور متوسط 60 تا 70 دستگاه وسیله نقلیه مسافران در استان ماندگاری دارند و با این وجود باید همه نکات بهداشتی را دقیق لحاظ نمایند.

وی با اشاره به حضور مسافران از همه مردم تقاضا کرد برای پیشگیری از کرونا و حوادث رانندگی با توجه به هشدار پلیس با ماموران راهداری و حمل و نقل همکاری نمایند.

استان یزد 681 کیلومتر بزرگراه، 657 کیلومتر راه اصلی، 980 کیلومتر راه فرعی و 2هزار و 250 کیلومتر راه روستایی دارد که 1267 کیلومتر آن جزو راه های شریانی و ملی هستند.

17 هزار راننده در استان فعالیت دارند که 15 هزار نفر آنها زیرپوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل است و در واقع با وجود خانواده های این افراد حدود 10 درصد جمعیت استان زیرپوشش این مجموعه است.

هفت هزار و 480 دستگاه خودرو در بخش حمل بار و 730 اتوبوس در بخش جابه جایی مسافر فعالیت دارد که در حوزه حمل بار استان در سال گذشته 20 میلیون تن بار جابه جا شده است.

روزانه حدود 400 هزار دستگاه خودرو در جاده های برون شهری استان یزد رفت و آمد می نماید.

استان یزد با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت در مرکز جفرافیایی ایران واقع شده است که 85 درصد در 24 شهر زندگی می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 8742

به "خبرنگاران یزدی ها 30 درصد بیشتر از پارسال به خارج استان سفر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یزدی ها 30 درصد بیشتر از پارسال به خارج استان سفر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید