خبرنگاران هجرت تا رحلت پیامبر (ص) در فضای مجازی بازخوانی می گردد

به گزارش انوار بلاگ، تهران-خبرنگاران- خانه موزه دکتر علی شریعتی به مناسبت بیست و هشتم صفر، سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، دو کلیپ ویدئویی را با عنوان از هجرت تا رحلت درباره سیر زندگی ایشان در فضای مجازی منتشر می نماید.

خبرنگاران هجرت تا رحلت پیامبر (ص) در فضای مجازی بازخوانی می گردد

به گزارش روز آدینه خبرنگاران از فرهنگسرای سرو، این کلیپ ها بر اساس بخش هایی از دو کتاب مشهور دکتر علی شریعتی به نام های فاطمه فاطمه است و روش شناخت اسلام تدوین شده است.

در کلیپ های از هجرت تا رحلت درباره روش متفاوت و منحصر به فرد حضرت رسول (ص) در مواجهه با جامعه نسبت به سه روش شناخته شده در تاریخ بشر از جمله محافظه کاری، انقلابی و اصلاحات گفت و گو شده و از نگاه شریعتی روش پیامبر(ص) نوع چهارمی بوده که هوشمندانه او برای اینکه جامعه پذیرای تغییرات باشد اصل سنت را حفظ می نماید اما آن را از درون کاملا تغییر می دهد و محتوایش را به طور انقلابی عوض می نماید در نتیجه جامعه راکد نمی ماند اگرچه انقلاب نمی نماید و به دست مفسد نابود نمی گردد.

کتاب های فاطمه فاطمه است و روش شناخت اسلام در سال های اوایل دهه پنجاه بر اساس سخنرانی های دکتر شریعتی نوشته شده اما اکنون پس از نیم قرن با توجه به تحولاتی که در دنیا معاصر اتفاق افتاده و بازتاب های آن مسلمانان را تحت تاثیر قرار داده، بازخوانی اندیشه های شریعتی و نقد و آنالیز آن می تواند فضای مساعد را برای نظریه پردازی در حوزه اندیشه دینی ایجاد کند. علاقه مندان برای دسترسی به این کلیپ ها می توانند به صفحه مجازی خانه موزه دکتر شریعتی به نشانی @shariatimuseum مراجعه نمایند.

خانه موزه دکترعلی شریعتی در خانه مسکونی دکتر شریعتی در خیابان جمالزاده تاسیس شده و کتابخانه شخصی، بعضی از لوازم شخصی و دیگر اشیاء مربوط به ایشان در این خانه موزه در معرض دید بازدیدنمایندگان واقع شده است.

فراوری ویدئو کلیپ وداع پیامبر به مناسبت رحلت رسول اکرم(ص)

فرهنگسرای خاتم(ص) به مناسبت رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) ویدئوکلیپ وداع پیامبر را فراوری و منتشر کرد. این محصول که مجموعه ای از زیباترین تصاویر مسجدالنبی را نشان می دهد همراه با نوحه ای، موضوع وصیت حضرت محمد به امت در باره حضرت فاطمه(س) را روایت می نماید.

همچنین این فرهنگسرا ویدئوکلیپ زائر خورشید را به مناسبت شهادت ثامن الائمه حضرت امام رضا(ع) در فضای مجازی فراوری و منتشر نموده است.

این محصول که مجموعه ای از زیباترین تصاویر بارگاه امام هشتم(ع) و حضور زائران رضوی را نشان می دهد همراه با نوحه ای، موضوع اشتیاق شیفتگان امام رضا(ع) به زیارت را روایت می نماید.

علاقه مندان برای بهره مندی از این ویدئوکلیپ ها می توانند به نشانی https://www.aparat.com/f.khatam مراجعه نمایند.

نمایشگاه مجازی روایت محرم

آثار منتخب سوگواره عکس روایت محرم همزمان با روزهای پایانی ماه صفر در گالری مجازی رسانگار به نمایش گذاشته شد.

فراخوان سوگواره عکس روایت محرم همزمان با ماه محرم از سوی گالری رسانگار فرهنگسرای رسانه منتشر شد.

دبیرخانه این سوگواره تا نیمه ماه صفر، 506 اثر از سوی 327 هنرمند دریافت کرد که احسان رأفتی داور این سوگواره، پنج تصویر را به عنوان آثار برتر و 28 عکس را برای حضور در نمایشگاه مجازی انتخاب کرد.

نمایشگاه روایت محرم همزمان با آخرین روزهای ماه صفر تا چهارم آبان در گالری مجازی رسانگار به نشانی resaneh.farhangsara.ir به نمایش درآمده است.

همچنین منتخبی از این آثار در صفحه مجازی فرهنگسرای رسانه به نشانی @farhangsararesaneh به نمایش گذاشته شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 6404

به "خبرنگاران هجرت تا رحلت پیامبر (ص) در فضای مجازی بازخوانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هجرت تا رحلت پیامبر (ص) در فضای مجازی بازخوانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید