جشنواره استانی نقد قم نفرات برتر خود را شناخت

به گزارش انوار بلاگ، سعیده شفیعی دبیر جشنواره استانی نقد قم در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قم، با اشاره به اهمیت نقد در فضای ادبی کشور گفت: آنچه در انتخاب موضوع جشنواره، توجه ما را به خودش جلب کرد، بی توجهی به نقد بود. بسیاری توان شنیدن و درک حرف مخالف را ندارند، این موضوع را به عنوان نقطه ضعف موجود در ادبیات داستانی شناختیم و سعی کردیم در این رابطه جشنواره ای برگزار نماییم.

جشنواره استانی نقد قم نفرات برتر خود را شناخت

شفیعی افزود: داستان و نقد باید دوش به دوش هم رشد نمایند تا بتوانند نقاط ضعف را بر طرف نمایند و به قولی همپوشانی داشته باشند.

وی یادآور شد: ما طبق عادتی اشتباه کتاب را بعد از چاپ به دست منتقد می دهیم و می خواهیم که به بهترین شکل نقد بگردد و این امید را به خودمان می دهیم که در چاپ های بعدی از نقدهای گفته شده استفاده می کنیم ولی در عمل علاوه بر اینکه متاسفانه انتقاد پذیر نیستیم، امکان چاپ بعد و یا اصلاحیه زدن بسیار سخت تر می گردد.

دبیر جشنواره استانی نقد قم به شیوه برگزاری این جشنواره هم اشاره نمود و گفت: در این جشنواره که در مرحله اول، استانی برگزار گردید بالغ بر 50 نقد به دستمان رسید. از میان این تعداد 8 اثر توسط داوران قم آقایان ورجانی و شاهترابی برگزیده شده و به مرحله نهایی راه پیدا کردند. داوران آخرین مرحله آقایان رهبری و محسنی از شهر اصفهان بودند که از میان 8 نقد راه یافته به این مرحله نفرات اول و دوم را برگزیدند.

وی توضیح داد: به دلیل نزدیکی ارزش گذاری و امتیازهای دو اثر از آثار راه یافته به مرحله نهایی، در بخش آزاد دو نفر را به عنوان نفر دوم معرفی کردیم.

شفیعی در خاتمه بیان نمود: در بخش آزاد خانم سونیا بهرو به عنوان نفر اول شناخته شد. امین چوبین و نورالله نصرتی به صورت مشترک حائز رتبه دوم شدند و در بخش ویژه امید کامیارنژاد نفر اول و رضا خواجه علی به عنوان نفر دوم شناخته شدند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4707

به "جشنواره استانی نقد قم نفرات برتر خود را شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره استانی نقد قم نفرات برتر خود را شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید