جاذبه های بابلسر؛ گردشگرپذیرترین شهر ساحلی مازندران

به گزارش انوار بلاگ، بابلسر یکی از شهرهای ساحلی مازندران است. این شهر توریستی به دلیل داشتن سواحل زیبا هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

جاذبه های بابلسر؛ گردشگرپذیرترین شهر ساحلی مازندران

با تور ترکیبی مالزی سنگاپور از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

خبرنگاران آنلاین: برای رفتن به مازندران 3 محور اصلی فیروزکوه، هراز و چالوس وجود دارد؛ چنانچه قصد سفر به سمت مازندران را دارید و محور هراز انتخاب شماست، ابتدا از این محور، وارد آمل و سپس بابل می شوید. بعد از گذشتن از این دوشهر وارد بابلسر می شوید. بابلسر تقریبا احتیاج به معرفی ندارد، زیرا در تمام فصول به ویژه بهار و تابستان گردشگران زیادی به این شهر سفر می نمایند.

پل معلق بابلسر

پل معلق بابلسر به دوره پهلوی اول برمی گردد که در خیابان پاسداران واقع است. این پل در سال 1386 به ثبت ملی رسیده است. پل معلق در سال 1313، قبل از جنگ جهانی دوم توسط مهندسان و متخصصان آلمانی و سوئدی روی بابلرود احداث شد. بسیاری از گردشگران که برای تفریح و گردش به بابلرود می فرایند این پل را می شناسند، زیرا به جاذبه گردشگری بابلسر تبدیل شده است.

رودخانه بابلرود و اسکله های قایق رانی

ویژگی رودخانه بابلرود این است که از مرکز بابلسر می گذرد، به همین دلیل زیبایی خاصی به شهر بخشیده است. گردشگران زیادی در کنار این رودخانه به راحتی چندین ساعت وقت می گذرانند، زیرا امکانات رفاهی بسیار خوبی برای آنها فراهم است. اسکله های قایق رانی، سفره خانه، رستوران، کافی شاپ و حتی پارک و فضای سبز در اطراف رودخانه برای رفاه حال مسافران و گردشگران ایجاد شده است. جهت رودخانه بابلرود نیز پس از گذشتن از اسکله های قایقرانی به سواحل زیبای دریای بابلسر می رسد.

باغ وحش

باغ وحش در خیابان دریا یکی از جاذبه های گردشگری بابلسر است. در این باغ وحش حیواناتی مانند گرگ، شیر، شتر، خرس، میمون نگهداری می گردد که بازدید از آن می تواند به ویژه برای بچه ها لذت بخش باشد.

شهرک خزرشهر

شهرک ساحلی خِزرشهر در کیلومتر 6 جاده بابلسر به فریدون کنار واقع شده است. خزرشهر شامل دو بخش خزرشهر شمالی و خزرشهر جنوبی است. خزرشهر شمالی سمت دریا و خزرشهر جنوبی روبه روی خزرشهر شمالی در آن سوی جاده بابلسر و فریدونکنار واقع شده است. در حاشیه این شهرک توریستی فروشگاه ها و مراکز خرید متعددی ازبرندهای خوب و معتبر وجود دارد که می تواند برای گردشگران جذاب باشد. همچنین شهرک خزرشهر فاصله کمی تا دریا دارد.

روستای سرحمام

روستای سرحمام یا آهنگرکلا 3 کیلومتر با مرکزبخش رودبست و 10کیلومتر با بابلسر فاصله دارد. نام این روستا از آهنگرکلا به سرحمام تغییر نام داد، زیرا اولین حمام عمومی منطقه پازه وار در آن ساخته شد.

سد عرب خیل

سد عرب خیل یا سد لاستیکی بابلسر یکی از تفرجگاه های محبوب بابلسر در بهنمیر است، زیرا اطراف این سد چشم اندازی زیبا و مناظری بکر وجود دارد. به همین دلیل مسافران و گردشگران بسیاری برای استراحت به این منطقه سفر می نمایند.

منطقه ساحلی میرود

منطقه ساحلی میرود بابلسر در فاصله 2 کیلومتری از بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر واقع شده است. این منطقه بکر و جنگلی است و چشم اندازی زیبا دارد. این نقطه از خاک کشور در یک چهارراهی قرار گرفته است که به بابل، قائمشهر، کیاکلا و بابلسر متصل می گردد.

سقانفارها

سقانفار آلونک ها یا اتاقک هایی هستند که در استان مازندران در شمال ایران برای استفاده های گوناگون و بیشتر در کنار حسینیه ها، مساجد یا محوطه گورستان ها ساخته می شدند. بعضی از آنها در زمین های کشاورزی برای نگهبانی محصولات به کار می رفت. در بابلسر نیز تعدادی سقانفار در روستاها وجود دارد. ستون های مارپیچ، سرستون های دهان اژدری و نقاشی های اساطیری این سقانفار و نقوش مختلف روی در و دیوار و سقف این بنا شگفت انگیز و دیدنی است. سقانفارهای بابلسر در روستاهای آرمیج کلا، اسپی کریم کلا در بخش فریدون کنار، شرمه کلا در بخش رودبست، علی آباد در بخش مرکزی بابلسر که تکیه ای از دوران قاجاریه نیز دارد و ولیک رودپشت در بخش رودبست، قرار دارند.

منطقه توریستی کِرفون

منطقه ساحلی کرفون در 13 کیلومتری بابلسر و در جاده ساحلی بابلسر به سمت ساری واقع شده است که از توابع بخش بهنمیر است. ساحل زیبای این منطقه مسافران و گردشگران را به سمت خود می کشاند. ازسویی دیگر مسافران می توانند ماهی تازه دریای خزر را همانجا خریداری نمایند.

آب بندان رودبست

رودبست در دهستان بابلرود شهرستان بابلسر واقع شده است. آب بندان رودبست از مکان های دیدنی این روستا محسوب می گردد، آب بندان همان آبگیر است که به دست انسان ساخته شده است و برای پرورش ماهی یا ذخیره آب برای زمین های کشاورزی استفاده می گردد. در فصل بهار و تابستان این آبگیر بسیار دیدنی است، زیرا گل های وحشی نیلوفر درآن می روید. در فصل زمستان نیز پرنده گان وحشی از صحرای سیبری روسیه به این آب بندان مهاجرت می نمایند.

  • سفر به مازندران
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1865

به "جاذبه های بابلسر؛ گردشگرپذیرترین شهر ساحلی مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های بابلسر؛ گردشگرپذیرترین شهر ساحلی مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید