فراوری خودروی برقی با برند هواوی

به گزارش انوار بلاگ، شرکت هواوی چین در یک تغییر استراتژیک که تحت تاثیر تحریمهای آمریکا اختیار نموده میخواهد خودروهای برقی تحت برند خود فراوری کند.

فراوری خودروی برقی با برند هواوی

به گزارش خبرنگاران، دو منبع مطلع به رویترز اظهار کردند: شرکت هواوی تکنولوژی که عظیمترین سازنده تجهیزات مخابراتی دنیا است، سرگرم مذاکره با شرکت دولتی چانگان اتومبیل و سایر خودروسازان برای استفاده از کارخانه های خودروسازی آنها به منظور فراوری خودروهای برقی خود است.

یکی از این دو منبع مطلع و یک فرد دیگر مطلع از این مذاکرات اظهار کرد: هواوی همچنین سرگرم مذاکره با شرکت بلوپارک نیو انرژی تکنولوژی گروه بایک به منظور فراوری خودروهای برقی خود است.

این برنامه از تغییر عظیم در فرایند فعالیت هواوی پس از دو سال تحریمهای آمریکا حکایت دارد که دسترسی این شرکت چینی به زنجیره تامین کلیدی را قطع نموده و وادارش کرد بخشی از کسب و کار تلفن هوشمند خود را برای زنده نگهداشتن برندهایش بفروشد. هواوی از سوی دولت ترامپ با استناد بر نگرانیهای امنیت ملی، در لیست سیاه تجاری قرار گرفته است. بسکمک از مدیران صنعت احتمال اندکی می بینند که محدودیت ها برای فروش میلیاردها دلار فناوری و تراشه های آمریکایی به این شرکت چینی توسط دولت بایدن برداشته گردد.

سخنگوی هواوی برنامه این شرکت برای طراحی و فراوری خودروهایی با برند هواوی را تکذیب کرد و گفت: هواوی فراوری کننده خودرو نیست با این حال به وسیله فناوری اطلاعات و ارتباطات میخواهد فراهم کننده قطعات جدید و خودروی دیجیتالی محور باشد و فراوریکنندگان تجهیزات اصلی را برای ساخت خودروهای بهتر کمک کند.

یکی از این سه منبع مطلع اظهار کرد: هواوی به صورت داخلی طراحی خودروهای برقی را شروع نموده و با فراوریکنندگان چینی برای عرضه خودروی خود در امسال به مذاکره پرداخته است.

به گفته یکی از این منابع مطلع، ریچارد یو مدیر گروه کسب و کار مصرف کننده هواوی که این شرکت را برای تبدیل شدن به یکی از عظیمترین سازندگان تلفن هوشمند دنیا راهنمایی کرد، تمرکز خود را به روی خودروهای برقی خواهد گذاشت.

شرکت چانگان که با فورد موتور خودرو فراوری می نماید در این باره اظهارنظر نکرد. بلوپارک بایک هم حاضر به اظهار نظر در این باره نشد. در پی گزارش رویترز درباره این مذاکرات، ارزش سهام شرکت چونگ کینگ چانگان اتومبیل هشت درصد صعود کرد. ارزش سهام بلوپارک 10 درصد صعود کرد که حداکثر سقف صعود روزانه بود.

شرکت های فناوری چینی تمرکز بر خودروهای برقی در چین که عظیمترین بازار دنیا برای چنین خودروهایی است را افزایش داده اند. به خصوص که پکن در حال ترویج گسترش استفاده از خودروهای پاک به منظور راهی برای کاهش آلایندگی شدید هواست.

انتظار می رود فروش خودروهای انرژی جدید از جمله خودروهای برقی و همچنین خودروهای پلاگین هیبریدی و هیدروژنی تا سال 2025 حدود 20 درصد از کل فروش سالانه خودرو در چین را تشکیل دهند. پیش بینی شده است فروش خودروهای انرژی جدید در چین به 1.8 میلیون دستگاه در سال 2021 در مقایسه با که 1.3 میلیون دستگاه در سال 2020 رشد کند.

هواوی با برنامه فراوری خودرویی تحت برند خود، به شرکت های فناوری آسیایی نظیر بایدو و فاکسکان ملحق می گردد که تصمیمات مشابهی را در ماه های گذشته اعلام نموده اند. شرکت های آمازون و آلفابت در آمریکا هم در حال طراحی فناوری مربوط به خودرو یا سرمایه گذاری در استارتاپهای خودروی هوشمند هستند.

هواوی سالهاست سرگرم طراحی فناوری هایی برای خودروهای برقی بوده که شامل سیستم های نرم افزاری داخل خودرو، حسگرهای خودروها و سخت افزار ارتباطات 5G هستند.

این شرکت همچنین پیمانهای همکاری با خودروسازانی نظیر دایملر، جنرال موتورز و سایک موتور برای طراحی مشترک فناوری های خودروی هوشمند منعقد نموده است و استخدام مهندسان برای فناوری های مربوط به خودرو را از سال 2018 تسریع نموده است.

بر اساس گزارش رویترز، هواوی همچنین هفته گذشته حداقل چهار پتنت مربوط به خودروی برقی را دریافت کرد که شامل متدهایی برای شارژ بین خودروهای برقی و چک سلامت باطری است.

کوشش جدی برای ورود به بازار خودروی برقی جدا از شرکت خودروی هوشمند است که هواوی مشترکا به همراه چانگان و شرکت باتری خودروی برقی CATL در نوامبر تاسیس نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 8412

به "فراوری خودروی برقی با برند هواوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری خودروی برقی با برند هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید