برترین مقاصد گردشگری کره جنوبی (قسمت اول)

به گزارش انوار بلاگ، کره جنوبی کشوری با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی، غذاهای خوش طعم و منظره ها زیبا، در چند سال اخیر به یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران تبدیل شده است. اما سوال این است که بازدید از این کشور زیبا را از کجا باید آغاز کرد؟

برترین مقاصد گردشگری کره جنوبی (قسمت اول)

حدود 25 میلیون کره ای (حدود نیمی از جمعیت کره جنوبی) حداقل یک بار در سال به خارج از کشور سفر می نمایند، اما مطمئنا بیشتر آن ها تمام جاذبه های درون کشورشان را ندیده اند. سئول فقط 0/6 درصد از خاک کره را شامل می گردد. در این مقاله 50 مقصد توریستی فوق العاده از کشوری که حداقل یک بار ارزش تماشا را دارد، با شما به اشتراک می گذاریم. در تجربه سفر به کره جنوبی، منظره ها پرگل فصل بهار، سواحل شنی، کوه های سنگی و مکان های تاریخی خیره نماینده ای را خواهید دید.

1. قله طلوع (Sunrise Peak)

این دهانه آتش فشانی باشکوه، 5000 سال پیش به علت فوران هیدرو ولکانیک در جزیره ججو شکل گرفت. بر اساس سایت میراث فرهنگی یونسکو، این قله به دلایل مختلفی از جمله گونه های متعددی از گیاهان کمیاب معروفیت دارد، ولی بیشتر به خاطر منظره شگفت انگیز آن در زمان طلوع خورشید شناخته شده است و به همین علت آن را قله طلوع (Seongsan Ilchulbong) می نامند. بالا رفتن از لبه شمال غربی (جایی که شیب صخره کمتر است) تا ارتفاع 180 متری (مرتفع ترین نقطه قله)، 30 دقیقه طول می کشد.

2. ساحل گوچی (Ggotji Beach)

این ساحل کرمی رنگ در چهار کیلومتری جنوب غربی آنمیون اوپ (Anmyeon-eup) واقع شده و محلی ایده آل برای تماشای انعکاس خورشید در اقیانوس از میان دو صخره بزرگ به نام های صخره مادربزرگ و صخره پدربزرگ است. افسانه ای وجود دارد که طبق آن همسر یک فرمانده نظامی در زمان سلسله شیلا، هنگامی که پس از انتظار برای شوهرش می میرد به صخره مادربزرگ (Granny Rock) تبدیل می گردد.

3. روستای دارنگی (Darangee Village)

دارنگی، روستای کوچک محافظت شده ای واقع در جنوبی ترین منطقه نامهه گان غربی (west Namhae-gun) است. این روستا دارای منظره ها و منظرههای فوق العاده زیبا از کشتزارهای بی شماری است که به صورت پله ای در شیب کوه مشرف به دریا قرار دارند.

4. پل گوانگ آن (Gwang-An Bridge)

پل گوانگ آن که به نام پل الماس (Diamond Bridge) هم معروفیت دارد، پل دو طبقه ای واقع در پوسان است که سویونگ گو (Suyeong-gu) را به هیونده گو (Haeundae-gu) متصل می نماید و منظره شگفت آوری از کوه ها، سواحل شنی، تپه ها و چراغ های شهر را به نمایش می گذارد.

این پل برای عابران پیاده نیست، اما هرکس می تواند نمای فوق العاده زیبا و تماشایی آن را در شب و از فاصله دور ببیند. سیستم نورپردازی پیشرفته آن می تواند بیش از 100 هزار رنگ را نمایش دهد.

5. ایستگاه کیونگوا، جین هه (Kyeong-Wha Station, Jinhae)

کیونگوا، ایستگاه کوچکی برای قطار سریع السیر است که بهار هر سال توریستان و عکاسان بسیاری از آن بازدید می نمایند. شکوفه های گیلاس در جهت قطار ریخته اند و عکاسان با کلیک های بی شمار روی دکمه شاتر دوربین لحظه عبور قطار از زیر تونل زیبای شکوفه گیلاس را ثبت می نمایند.

کسانی که علاقه مند به عکاسی از چنین منظره های هستند، می توانند از جاده شکوفه گیلاس در کنار نهر یوجوا (Yeojwa stream) هم تماشا نمایند که در نزدیکی این ایستگاه قرار گرفته است.

6. تالاب اوپو (Upo Marsh)

تالاب اوپو با مساحت 2٬314 مترمربع و سه برابر جزیره یوییدو (Yeouido)، بزرگ ترین تالاب داخلی در کره جنوبی است. این تالاب بیش از 140 میلیون سال پیش شکل گرفت و محل 1٬500 گونه گیاهی و حیوانی است که بعضی از آن ها گونه های در معرض خطر هستند.

تالاب اوپو بیش از 1000 گونه موجود زنده دارد. این تالاب از سال 1998 حفظ شده است. برای تماشای منظره ها زیبای بارانی، مه آلود و کرم های شب تاب بهتر است در صبح یا سرشب از آن بازدید کنید.

بازتماشامایندگان می توانند در اطراف این تالاب طبیعی و زیبا پیاده روی یا دوچرخه سواری نمایند و از نزدیک به تماشای پرواز پرندگان مهاجر بنشینند.

7. مزرعه نمک جونگدو (Jeungdo Salt Farm)

این جزیره گنج که در آن مصنوعاتی از سلسله سونگ در زیر دریا یافت شده است، به داشتن دریای شفاف، ساحل نرم، و مزرعه نمک معروفیت دارد. نمایی جادویی از مزرعه نمک تنها تماشای این منطقه نیست، شهرک تفریحی در آنجا وجود دارد که این امکان را به توریستان می دهد تا زندگی آبزیان را درون زمین گلی تجربه و از نزدیک مشاهده نمایند.

8. رشته کوه گونگ ریونگ، کوه سوراک (Gongryong Ridge, Seorak Mountain)

آمادگی جسمانی و تجربه کوهنوردی پیش نیازهای لازم برای تماشای این قله های نادر در کوهستان سوراک است. این قله صخره ای که شکلی مشابه دایناسور دارد و از این رو آن را قله دایناسور یا به کره ای قله گونگ ریونگ می نامند، دارای منظرهی زیبا و تماشای از منطقه ها سوراک است. صعود به این قله آسان نیست، بیشترین ارتفاع قله گونگ ریونگ، محبوب ترین جهت دسترسی به آن است که حدود 1200 متر ارتفاع دارد.

9. جاده ساحلی جزیره اولونگ (Uleung Island Seaside Road)

رفتن به جزیره اولونگ با نام مستعار جزیره اسرارآمیز، یکی از محبوب ترین تفریحات آخر هفته مردم سئول است. صخره های عجیب، سواحل صخره ای و آبشارهای زیبا و متعدد، جاده ساحلی این جزیره را زیباتر می نمایند. هر کس که قصد پیاده روی یا دوچرخه سواری در اطراف جزیره را دارد باید وقت خود را تنظیم کند و زمان کافی برای این کار اختصاص دهد، چراکه ممکن است در طول جهت بارها برای تماشای منظره ها شگفت انگیز توقف کند.

10. سوپجی کوجی، جزیره ججو (Seopjikoji, Jeju Island)

کسانی که برای اولین بار از جزیره ججو تماشا می نمایند، باید سفر خود را با دقت برنامه ریزی نمایند، چون جاذبه ها و تفریحات ججو بسیار زیاد و متنوع است. یکی از تماشای های ججو که حتما باید آن را ببینید، سوپجی کوجی است، ساحلی که به خاطر سکوت و فضای رویایی اش معروفیت دارد. در بهار شکوفه های زرد کلزا زمین ها را فرامی گیرد و منظره زیبایی را در تضاد رنگی با خاک سرخ و آسمان آبی نیلگون به وجود می آورد. برترین عکس های قله طلوع سونگسان، در سوپجی کوجی گرفته شده است.

منظره زیبای سوپجی کوجی در چندین فیلم و سریال محصول کره جنوبی هم به تصویر کشیده شده است، که می توان سریال All In با بازی ستارگان مشهور کره ای، لی بیونگ هان و سونگ هه کیو را نام برد.

11. عمارت بومون، گیونگجو (Bomun Pavilion, Gyeongju)

گیونگجو با نام مستعار موزه بدون دیوار، مرکز باستانی سلسله شیلا بوده است. عمارت بومون، یک ساختمان کوچک چوبی است که بر روی دریاچه آرامی ساخته شده است. این عمارت برترین مکان برای تجربه بهار در کره جنوبی است. ریزش شکوفه های گیلاس درون دریاچه، منظره بسیار زیبایی را به وجود می آورد. در واقع، عمارت بومون در تمام فصول منظره ای بسیار تماشای دارد. برگ درختان در فصل تابستان بسیار سرسبز، در فصل پاییز قرمز و خردلی و در فصل زمستان پوشیده از برف است.

12. اودو (Udo)

اودو یکی دیگر از جاذبه های کره جنوبی، در فاصله 15 دقیقه ای جزیره ججو ججو (Jeju) واقع شده است. بازتماشامایندگان می توانند پیاده روی در جهت اوله (Olle)، موتورسواری کنار ساحل، تفریحات زیر دریا یا ماهیگیری را تجربه نمایند. فقط کرم ضد آفتاب فراموش نگردد.

13. معبد هه اینسا، هاپچئون (Haeinsa Temple, Hapcheon)

جامع ترین و قدیمی ترین نسخه قوانین بودایی در دنیا، تریپیتاکا کوریانا (Tripitaka Koreana)، در معبد 1200 ساله هه اینسا قرار گرفته است. یکی دیگر از آثار برجسته این معبد، قدیمی ترین مجسمه های چوبی بودا در کره با نام هه اینسا ویروکانا (Haeinsa Vairocana) و یکی از میراث دنیای یونسکو جانگیونگ پانجئون (Janggyeong Panjeon)، سالن ذخیره سازی احکام بودایی است.

14. قله چانوانگ، کوه جیری (Chunwang Peak, Jiri Mountain)

قله چانوانگ با ارتفاع 1.915 متر در کوه جیری، دومین قله بلند کره جنوبی است و بسیاری از کوهنوردان کره ای علاقه مند به فتح آن هستند. پارک ملی کوه جیری بیش از 3 استان و 5 شهر را در برمی گیرد، بعلاوه محل گیاهان زیبا و حیوانات بسیار و 7 گنجینه ملی و 26 گنجینه است.

بسیاری از مردم برای تماشای طلوع خورشید، بعضی برای لذت بردن از تماشای منظره ها از بالای کوه، بعضی دیگر برای لذت بردن از تنفس در هوای پاک و تمیز کوهستانی و نوشیدن آب چشمه چانوانگ (Chunwang Spring) که تنها 300 متر پایین تر از این قله است، در جهت قله چانوانگ قدم می گذارند.

15. جوکنوکوون، دامیانگ (Juknokwon, Damyang)

این بامبوهای ضخیم و بلند در شهر سرسبز دامیانگ قرار دارند، شهری که از تمام کسانی که از زندگی شهری خسته شده اند، به گرمی استقبال می نماید.

هشت جهت عبوری با هشت مضمون مختلف در اطراف جنگل وجود دارد. اگر با دقت میان گیاهان بامبو نگاه کنید، می توانید نظاره گر شاخه های چای سبز باشید که با ریزش شبنم از روی برگ های بامبو رشد نموده و به نام چای جاکرو (Jukro tea) مشهور است.

16. روستای ناگانوپ سونگ، سانچئون (Naganeupseong Folk Village, Suncheon)

خانه هایی با سقف های کاهی، ادارات دولتی، مهمانخانه ها و قلعه ای که از سلسله چوسان به جا مانده اند و در ظاهر اصلی خود در این مکان تاریخی با مساحت 22 کیلومتر مربع به خوبی حفظ شده اند. این روستا، صحنه یک سریال تاریخی نیست، بلکه مردم واقعا در این خانه زندگی و مهم تر از آن، خانه هایشان را برای اقامت و پذیرایی از مسافران آماده می نمایند.

17. نهر یوجوا (Yeojwa Stream)

قبلا درباره جشنواره شکوفه های گیلاس در جین هه گفتیم، اما منظره جاده شکوفه های گیلاس در کنار نهر یوجوا آن قدر زیبا و چشم نواز است که توضیحات بیشتری را می طلبد.

زوج ها هنگام بازدید از این مکان از روی پل عاشقانه عبور می نمایند، که این پل یکی از مکان های فیلم برداری برای سریال عاشقانه با بازی کیم هانول و کیم جه وون بوده است.

به گفته وبلاگ نویسان زیبایی این شکوفه های عاشقانه را در شب بهتر می توان تحسین کرد، زمانی که توریستان کمتری در آنجا هستند و این گل های صورتی کمرنگ در آسمان تیره می درخشند.

18. مزرعه چای سبز بوسونگ (Boseong Green Tea Field)

تقریبا 40٪ از چای کره در زمین های بوسونگ فراوری می گردد، که در بسیاری از سریال ها و فیلم های کره ای هم محل فیلم برداری بوده است. درست است که محصولات درست شده با چای سبز مانند بستنی چای سبز تازه بسیار خوشمزه هستند، اما منظره ها زیبای مزارع بی انتها چای سبز علت واقعی بسیاری از توریستانی است که از بوسونگ تماشا می نمایند. در این منطقه، هر زمستان در ماه مه جشنواره چای سبز برگزار می گردد و مزارع را با لامپ های کوچک تزئین می نمایند.

19. معبد بولگوکسا، گیونگجو (Bulguksa Temple)

معبد بولگوکسا یکی از مشهورترین مکان های تاریخی کره جنوبی است، که در لیست آثار دنیای یونسکو هم ثبت شده است. دو برج از سنگ گرانیت در دو طرف این معبد وجود دارد، برج دابوتپ (Dabotap) و سوک گاتپ (Seokgatap)، و بعلاوه سوک گورام، عزلت کده بودایی ساخت بشر که در بالای معبد قرار گرفته است، به عظمت و شکوه آثار 1500 ساله این مکان مقدس افزوده است.

20. مزرعه گوسفند دگوالیونگ (Daegwallyeong Ranch)

دگوالیونگ تنها مزرعه گوسفند در کره جنوبی است که در زمستان تبدیل به پارک طبیعی سورتمه سواری می گردد. در این مزرعه شاهد منظره های رویایی و هوای پاک کوهستانی خواهید بود. افراد گوشت خوار می توانند در رستوران های روستای مزرعه، طعم باکیفیت ترین گوشت بره را امتحان نمایند.

21. جشنواره گاوبازی چونگدو (Cheongdo Bull Fighting Festival)

جشنواره گاوبازی چونگدو به عنوان بزرگ ترین جشنواره گاوبازی در کره جنوبی، هرساله حدود نیم میلیون توریست را به خود جذب می نماید. علاوه بر 130 مسابقه بزرگ گاوبازی، مسابقات هنری، تجربه سوارکاری، و حتی نمایش های شعبده بازی برای سرگرم کردن جمعیت نیز برگزار می گردد. اگر فضای آنجا به نظرتان خیلی خشن است و مطابق سلیقه شما نیست، می توانید از تماشای های دیگر چونگدو مانند آبشار ناکده (Nakdae Waterfall) و معبد اونمان (Unmun Temple) تماشا کنید.

22. ساحل هیوپجه، جزیره ججو (Hyeopjae Beach, Jeju Island)

ساحل شنی هیوپجه با آب کم عمق (با عمق میانه 2.1 متر)، دارای امکانات تفریحی و کمپینگ در جنگل کاج در اطراف ساحل و مکانی مناسب و دل چسب برای خانواده ها است. این ساحل بعلاوه به داشتن صدف های آبالون و صدف های حلزونی خوش طعم معروفیت دارد که در رستوران های غذای دریایی واقع در ساحل عرضه می گردد.

منبع: کجارو / cnn.com
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 12579

به "برترین مقاصد گردشگری کره جنوبی (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد گردشگری کره جنوبی (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید