برگزاری کلاس های حضوری در مدارس غیرانتفاعی همدان

به گزارش انوار بلاگ، خبرنگاران/همدان دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: در مدارس غیرانتفاعی که تعداد دانش آموزان آنها زیر 10 نفر است، کلاس ها به صورت حضوری برگزار می گردد.

برگزاری کلاس های حضوری در مدارس غیرانتفاعی همدان

حمیدرضا فتاحی در گفت وگو با خبرنگاران، بیان نمود: مدارس غیرانتفاعی برای اینکه تعداد دانش آموزانشان کم نگردد، سال جاری سرمایه گذاری های هزینه ای و زمانی خود را بیشتر کردند و از تمام ظرفیت های خود استفاده می نمایند.

وی ادامه داد: تعداد دانش آموزان در کلاس های این مدارس در استان همدان اکثراً زیر 10 نفر است و ما منتظر دستورالعمل ستاد استانی مقابله با کرونا هستیم که در صورت اجازه آنها کلاس های این مدارس به صورت حضوری برگزار گردد.

فتاحی با بیان اینکه فعالیت حضوری این مراکز توسط ما رصد می گردد تا شرایط برای حضور دانش آموزان مهیا باشد، اضافه نمود: سال جاری شرایط تحصیل در مدارس غیردولتی بهتر از مدارس دولتی است چراکه کلاس ها بسیار خلوت تر است و حضور دانش آموزان باعث می گردد شرایط تحصیل در مدارس غیردولتی بهتر گردد.

وی در رابطه با افزایش شهریه مدارس غیرانتفاعی مطرح نمود: با توجه به شرایط تورمی و قانون باید شهریه این مدارس را 30 درصد افزایش می دادیم اما در ستاد معین شهریه و نظارت استان تصمیم بر آن شد که شهریه زیاد افزایش پیدا نکند.

مسئول مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: افزایش شهریه حدود 6 و 9 درصد بوده اما مدارسی که شهریه آنها خیلی خیلی کم بودند، محتمل است افزایش 30 درصدی شهریه را داشته باشند.

وی اضافه نمود: شاخص معین شهریه با توجه به امکانات مدارس از سمت وزارت آموزش و پرورش معین می گردد اما ما در استان سقفی برای شهریه معین کردیم و سقف شهریه در مدارس ابتدایی حدود چهار میلیون و 500 هزار تومان، مدارس متوسطه اول حدود پنج میلیون و 500 هزار تومان و مدارس متوسطه دوم 9 میلیون و 500 هزار تومان معین شده است.

فتاحی تبیین کرد: تمام فعالیت های فوق برنامه و غیردرسی مانند کلاس های چرتکه و رباتیک در مدارس ممنوع شده است چراکه با توجه به شرایط فعلی دانش آموز زمان رسیدن به این کلاس ها را ندارد.

دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در خاتمه اعلام نمود: برای سالتحصیلی پیش رو در تمام مقاطع، فراوری محتوا در قالب سی دی و چاپ درسنامه داشتیم تا تمام دانش آموزان حتی در مناطق محروم که فاقد اینترنت هستند نیز بتوانند از این آموزش ها استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5598

به "برگزاری کلاس های حضوری در مدارس غیرانتفاعی همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کلاس های حضوری در مدارس غیرانتفاعی همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید