آنالیز فنی پورشه 911 توربو S کوپه 2021

به گزارش انوار بلاگ، عرضه نسل جدید 911 توربو S مدل 2021 نشان دهنده چالش جدیدی برای هواداران این خودروی خاطره انگیز است.

آنالیز فنی پورشه 911 توربو S کوپه 2021

به گزارش خبرنگار ، همین چهار سال پیش بود که پورشه در تصمیمی تاریخی تمامی مدل های 911 به جز GT3 تورینگ و اسپیدستر را به توربو مجهز کرد. با توجه به جدید بودن این فرایند در پورشه، عرضه نسل جدید 911 توربو S مدل 2021 نشان دهنده چالش جدیدی برای هواداران این خودروی خاطره انگیز می باشد.

پورشه که آماده نمایش محصول جدید خود به جهان بوده بعضی انوار بلاگ را به پیست مسابقه WeatherTech در کالیفرنیا دعوت نموده بود، اما شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان این برنامه را کمی تغییر داد. این خودروساز آلمانی تقریباً در فرایندی ایزوله شده یک دستگاه 911 توربو S مدل 2021 با رنگ نقره ای GT را در اختیار تست نمایندگان قرار داد (نسخه حاضر در ویدئو). ما هم برای اولین بار پشت فرمان این خودرو نشستیم تا توانایی های جدیدترین پرچم دار خانواده 911 را بسنجیم

هشتمین نسل 911 کررا کد 992 از پلتفرمی با فاصله بیشتر بین چرخ های روبرویی، تکنولوژی بیشتر و بهبود هایی در سایر بخش ها سود برده است. موضوع جالب اینکه نسل 992 همچنین برای اولین بار در تاریخ شاهد پهنای برابر دو مدل پایه و S می باشد. افرادی که به ابعاد اهمیت زیادی می دهند باید بدانند مدل توربو S کمی پهن تر از کررا S می باشد و از نظر ابعاد نسبت به نسل پیشین خود نیز چند میلی متری بهبود پیدا نموده است.

حداقل روی کاغذ که توربو S جدید حرف های زیادی برای گفتن داشته و قدرت برجسته 640 اسب بخاری آن حدود 200 واحد بیشتر از خروجی 443 اسبی مدل کررا S می باشد. این خودرو همچنین افزایش قدرت بیش از 60 اسبی را نسبت به نسل پیشین خود تجربه نموده است. قیمت خودرو به 203500 دلار رسیده و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت آن به 2.6 ثانیه رسیده است. البته این شتاب زمانی ثبت می گردد که سیستم لانچ کنترل پکیج اسپورت کرونو فعال شده باشد.

از نظر ما توربو S جدید ابهت زیادی داشته و البته از نظر آئرودینامیکی هم بهبود داشته است. از جمله ویژگی های خودرو باید به ورودی هوای خاص مدل های 991 و اسپویلر عقب فعال اشاره نمود که باعث می گردد داون فورس فراوریی نسبت به نسل پیشین 15 درصد بیشتر گردد. سیستم ورودی هوا دارای فلاپ های متغیر است که هوای خنک بیشتری را به سمت پیشرانه و سایر اجزا می فرستند. توربو های عظیم تر دارای ساختار متفاوت برای عملکرد بهتر بوده و سیلندر ها نیز پوشش آهنی دارند. یک سیستم اگزوز اسپورت و سفارشی نیز وجود دارد که جذابیت شنیداری زیادی ایجاد می نماید. گیربکس 8 سرعته PDK پورشه هم با کلاچ های تقویت شده همراه است تا بتواند گشتاور بیشتر پیشرانه را تحمل کند. این گیربکس نسبت به نسل 991.2 یک دنده بیشتر را پذیرا شده است.

همچون گذشته آئرودینامیک فعال این خودرو شامل اسپویلر و بال عقب می باشد؛ اما در جلو هم عناصر قابل تنظیم چند مرحله ای وجود داشته و با بال عقب همکاری می نماید. همین بال عقب می تواند به عنوان ترمز هوایی نیز بکار رود؛ اما سیستم تعلیق نیز بهبود هایی داشته که از جمله آن ها می توان به شوک های قابل تنظیم جدید اشاره نمود که در هر ثانیه 200 محاسبه را انجام می دهند. ترمز ها نیز در جلو دارای 10 پیستون بوده و از دیسک های سرامیک کربنی 16.5 اینچی تشکیل شده اند.

همچون همواره پورشه 911 توربو S با اندکی ریزه کاری ها عرضه شده و برای تشخیص آن ها باید چشمان تیزبینی داشته باشید. افزایش چند میلی متری فاصله بین چرخ های جلویی باعث شده دماغه خودرو تخت تر به نظر برسد. شما احتمالاً این موضوع را متوجه نخواهید شد، اما شاید بعضی زوایای عجیب بین خطوط مستقیم کاپوت و دیگر بخش ها را ببینید. تقریباً همه چیز از ستون A به بعد هماهنگ بوده و با جریان عضلانی و خاص به سمت عقب حرکت نموده اند. در واقع به نظر می رسد انگشت طراح روی منحنی های پیچیده ای حرکت نموده است.

وقتی وارد کابین شوید همان حس کلاسیک، اما حالا مدرن را خواهید دید. در پیش چشمان راننده یک دورشمار آنالوگ وجود داشته و دو صفحه نمایش دیجیتال آن را احاطه نموده اند. میزان شخصی سازی این صفحات نمایش خیلی خوب بوده، اما بازو های راننده وقتی فرمان را نگه داشته باشند باعث بلوکه شدن دید خواهند شد. جدای از این موضوع، کابین نسل جدید توربو S فضای دوست داشتنی ای بوده و ترکیبی از راحتی و کاربری می باشد.

وقتی کلید سمت چپ را فشار دهید پیشرانه با آهنگی که آرام تر از حد انتظار است آغاز به کار می نماید. خودروی حاضر در تست فاقد اگزوز اسپورت سفارشی بوده است. این اگزوز باعث می گردد صدای بیشتری نسبت به نسخه استاندارد فراوری گردد.

در حالت نرمال رانندگی شما وجود 640 اسب بخار قدرت پورشه را حس نخواهید کرد و هرگز حدس نمی زنید که در حال راندن یک موشک زمینی هستید؛ اما وقتی دکمه کوچک روی فرمان را فشار دهید و حالت اسپورت را انتخاب کنید همه چیز رنگ عوض نموده و اندک اشاره ای روی پدال گاز باعث می گردد اندام های داخلی بدن حس بدی پیدا نمایند.

البته که همچون همواره حقه ای به نام لانچ کنترل وجود دارد. برای فعال کردن این سیستم باید حالت اسپورت پلاس را انتخاب نموده، دکمه PSM را تا زمان خاموش شدن کنترل پایداری نگه داشته و هر دو پدال را فشار دهید. در این حالت دور پیشرانه بالا رفته و در 5 هزار باقی می ماند و عبارت لانچ کنترل فعال شد در نمایشگر به شما نشان می دهد که خودرو آماده شلیک است. وقتی پا را از روی پدال ترمز بردارید آتش بازی آغاز خواهد شد. اگر هم بخواهید دوباره ایستاده و لانچ کنترل را فعال کنید ترمز های سرامیک کربنی سریعاً این کار را انجام خواهند داد.

سیستم تعلیق تطبیقی هم در جاده های پر پیچ و خم و نسبتاً ناهموار به کار می آید. وقتی سیستم تعلیق اسپورت 1510 دلاری را سفارش دهید ارتفاع خودرو 10 میلی متر کاهش یافته و کیفیت سواری خودرو سفت، اما کنترل شده به نظر می رسد. البته که سواری خودرو هرگز ناراحت نخواهد بود. در واقع میزان سورپرایز نماینده ای از پایداری وجود دارد که برای چنین خودروی پرفورمنسی یک مورد ویژه محسوب می گردد. برخلاف خودرو های اسپورت و هیجان انگیزی همچون نیسان GT-R نیسمو یا لامبورگینی اوراکان، 911 توربو S به خوبی دست انداز ها را رد می نماید. حتی در حد وسط نیز کنترل خوبی روی حرکات بدنه وجود داشته و راننده با اعتمادبه نفس زیاد می تواند پیچ ها را رد کند.

ما تحت تأثیر چسبندگی احساس برانگیز و پایداری 911 توربو S جدید قرار گرفتیم، اما درست زمانی که اعتمادبه نفس ما در بالاترین سطح خود قرار داشت باران ناگهانی آغاز به باریدن کردن. اندکی پس از آن بود که در صفحه نمایشگر توصیه شد از حالت خیس رانندگی استفاده کنیم. منحنی گشتاور صاف تر و کنترل بهتر سیستم های ABS، کنترل پایداری و کنترل کشش باعث می شوند ایمنی رانندگی در این حالت بیشتر باشد. در این حالت چسبندگی 911 بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید و شما می توانید بدون نزدیک شدن به لحظات خاص پیش از تصادف خودرو را به محدودیت های خود نزدیک کنید.

پورشه کار بسیار خوبی را در تنظیم شاسی انجام داده و علیرغم ناهمواری هایی که در راستا وجود دارد خودرو برنامه ریزی شده و خونسرد حس می گردد. حتی زمانی که یک پریوس با سرعت کم جلوی شما ظاهر شده و مجبور به تعویض لاین و ترمز می شوید این حس پایداری کاملاً مشهود است. اگر هم خواستار حداکثر قدرت باشید کافی است از خودرو بخواهید تا حتی در حالت خیس نیز شما را همراهی کند.

زمانی که هوا مساعد شد زمان انتخاب حالت اسپورت پلاس رسید و اسپویلر از جای خود بالا آمد و این امر نشان داد سخت افزار خودرو آماده آتش بازی جدیدی است. با بالا رفتن دور پیشرانه و پاسخ سریع تر پدال گاز، 911 توربو S جدید اسپورت تر و تیزتر از همواره به نظر می رسد.

در تمامی راستا تست خبری از لرزش های داخل کابین نبود و در واقع خودرو سواری راحتی در سرعت های عظیمراهی نشان می دهد؛ اما یک سوال وجود دارد: آیا خودرویی وجود دارد که بتواند ترکیب چابکی و راحتی فوق العاده 911 توربو S را ارائه کند؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید ساعت ها فکر کرد. اگر شما مدعی دیگری را می شناسید به ما معرفی کنید!

پیشرانه: 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو

قدرت/گشتاور: 640 اسب بخار/800 نیوتون متر

گیربکس: 8 سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 2.6 ثانیه

حداکثر سرعت: 330 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: اعلام نشده

قیمت پایه: 203500 دلار

قیمت مدل تست شده: 212450 دلار

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 21 خرداد 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4048

به "آنالیز فنی پورشه 911 توربو S کوپه 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی پورشه 911 توربو S کوپه 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید