بررسی با کفش های دیگران راه برو توسط بچه ها

به گزارش انوار بلاگ، کتاب خورها درباره کتاب با کفش های دیگران راه برو نوشته شارون کریچ گپ وگفت خواهند داشت.

بررسی با کفش های دیگران راه برو توسط بچه ها

به گزارش خبرنگاران، این نشست از سلسله نشست های کتاب خورها از ساعت 11 تا 12:30 روز سه شنبه 11 تیرماه با حضور کیوان عبیدی آشتیانی، مترجم کتاب در نشر چشمه پریس به نشانی پاسداران، نبش گلستان یکم، مجتمع پریس، طبقه دوم برگزار می شود.

در معرفی با کفش های دیگران راه برو اثر شارون کریچ آمده است: سالامانکا دختر سیزده ساله سرخ پوست است که نمی تواند فقدان مادرش را بپذیرد، به همین دلیل پدربزرگ و مادربزرگش به مدت یک هفته او را با خود به سفر می برند، سفری بلند که در آن سالامانکا قدم های مادرش را دنبال می کند. در این سفر بلند است که تجربه ای عمیق و سازنده کسب می کند، تجربه ای درباره قضاوت کردن.

داستان فقط قصه سالامانکا نیست و شامل قصه های شخصیت های دیگر داستان نیز هست. همان شخصیت هایی که در ابتدای داستان، مخاطب و قهرمان داستان با پیش داوری درباره آن ها قضاوت می کنند و در انتهای داستان می فهمند که نباید تا وقتی با کفش های دیگران راه نرفته اند، درباره آن ها قضاوت کنند و این شاید اصلی ترین بار کتاب باشد.

این کتاب در سال 1995 برنده جایزه نیوبری در آمریکا شده است. این داستان با ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی از سوی نشر چشمه منتشر شده و در سال 1387 جایزه پروین اعتصامی را در حوزه ادبیات نوجوانان از آن خود کرده است.

نشست های تخصصی کتاب خورها با حضور رضوان خرمیان و نویسنده یا مترجم مهمان برگزار می شود و نوجوانان علاقه مند در بازه سنی 12 تا 17 سال می توانند به صورت رایگان در این نشست ها شرکت کنند. در معرفی این گروه کتاب خوان آمده است: قراره با هم کتاب بخونیم، در مورد کتاب ها حرف بزنیم، نویسنده ها رو به چالش بکشیم، کار ما از کتاب خوندن گذشته، ما کتاب رو می جویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 86

به "بررسی با کفش های دیگران راه برو توسط بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی با کفش های دیگران راه برو توسط بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید