امیر حاتمی: حمایت وزارت دفاع از تجاری سازی طرح های فناوری

به گزارش انوار بلاگ، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سعی می کنیم حمایت های بیشتری به خصوص در بخش قانونی، اقتصادی و یاری به بخش تجاری سازی طرح ها داشته باشیم.

امیر حاتمی: حمایت وزارت دفاع از تجاری سازی طرح های فناوری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم امضای تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با معاونت علمی همکاری دیرینه ای داریم و از آثار مستقیم و غیرمستقیم این همکاری ها بهره مند هستیم.

وی اضافه کرد: ستاری از یاران صدیق فناوری دفاعی است و بر اساس این تفاهم نامه الگوی جدیدی را برای همکاری ها توسعه می دهیم که به وسیله آن اتفاقات خوبی هم در صنعت دفاعی رخ می دهد.

حاتمی ادامه داد: ما هم سعی می کنیم حمایت های بیشتری بخصوص در بخش قانونی، مالی و یاری به بخش تجاری سازی طرح ها داشته باشیم.

وی گفت: امروز از علم و فناوری شرکت های دانش بنیان به صورت بخشی به خوبی استفاده می گردد و کوشش کردیم بصورت تجمیعی و تمرکزی از این ظرفیت استفاده کنیم، اما هنوز در ابتدای این راه هستیم امیدواریم به سمتی برویم که از خزانه بزرگ علم و فناوری استفاده کنیم.

وزیر دفاع گفت: بخش دفاع توانایی دارد تا به عنوان پیشرو حداقل در زمینه خودش عمل کند و در صنایع دفاعی این اتفاق اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: امیدوارم این تفاهم نامه نقطه عطفی برای مجموعه های دانش بنیان و صنعتی کشور باشد و حرکت سریع تر و بااهمیت تری برای مجموعه دفاعی و مالی کشور داشته باشیم چون هر دوی اینها مکمل یکدیگر هستند.

وزیر دفاع گفت: دشمنان در راس انها امریکا تمام کوشش خود را کردند که ما را حتی از حقوق اولیه محروم نمایند و به شکل ظالمانه ای در سایه تروریسم مالی حقوق ما را ضایع کردند و اسم آن را هم یاری به مردم ایران گذاشتند اما با یاری و همت جوانانمان کوشش می کنیم آنچه احتیاج داریم خودمان بسازیم و باید بتوانیم پا به پا پیش برویم و احتیاج اینده بخش دفاع و بخش های مالی و غیره را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم ملت عزیز از میوه شیرین همکاری های بخش های مختلف بهره مند باشند.

وزیر دفاع گفت: بحث تجاری سازی طرح ها بسیار مهم است و باید در مراحل ابتدایی به این موضوع فکر کرد زیرا اگر ما محصولاتی را مدنظر قرار دهیم که بخش هایی از آن به شرکت های دانش بنیان واگذار گردد کار هدفمندی شکل می گیرد.

وی اضافه کرد: ما زیرساخت های آزمایشگاهی مهمی در وزارت دفاع داریم که این مجموعه در اختیار معاونت علمی قرار می گیرد و ما هم در حد مقدور حمایت های مالی انجام می دهیم.

وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که چه مقدار بودجه برای این طرح در نظر گرفته شده گفت: با حدود هزار میلیارد تومان بودجه برای سال 98 با شرکت های دانش بنیان کار می کنیم اما ظرفیت بیش از این است، زیرا در حال حاضر با 10 درصد شرکت ها وارد کار شده ایم در حالی که باید ظرفیت بقیه شرکت ها نیز مورد توجه قرار گیرد و پیش بینی من این است که در زمان کوتاهی این عدد می تواند دو رقم گردد.

وی گفت: زمان قرارداد سه ساله است که امیدواریم تمدید و تقویت گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 234

به "امیر حاتمی: حمایت وزارت دفاع از تجاری سازی طرح های فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر حاتمی: حمایت وزارت دفاع از تجاری سازی طرح های فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید