اشرف غنی: به دنبال صلحی هستیم که نتیجه اش سرانجام جنگ باشد

به گزارش انوار بلاگ، رئیس جمهور افغانستان در ملاقات با معاون وزیر خارجه آمریکا گفت که کابل کوشش می نماید تا مذاکرات صلحی را شروع کند که نتیجه آن سرانجام جنگ و تامین صلح پایدار باشد.

اشرف غنی: به دنبال صلحی هستیم که نتیجه اش سرانجام جنگ باشد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در حاشیه هشتمین کنفرانس قلب آسیا - فرایند استانبول با آلیس ولز معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی ملاقات کرد و دو طرف درباره فرایند صلح افغانستان و ارتباطات منطقه ای گفت وگو کردند.

براساس بیانیه ای که توسط ارگ ریاست جمهوری منتشر شده، اشرف غنی در این نشست با اشاره به طرح 7 ماده ای که برای صلح ایجاد نموده گفت که صلح اولویت مهم دولت افغانستان و خواسته اساسی همه افغان ها است.

وی اضافه نمود: دولت در کوشش برای شروع مذاکرات صلحی است که نتیجه آن سرانجام واقعی جنگ و تامین صلح پایدار باشد؛ ولز نیز ضمن قدردانی از طرح صلح غنی گفت که واشنگتن آماده هرگونه همکاری در این زمینه است.

رئیس جمهور افغانستان ضمن مهم خواندن نقش آمریکا در بهبود روابط کابل-اسلام آباد و نیز تشویق کشورها برای همکاری و ارتباطات منطقه ای اضافه نمود که افغانستان به عنوان چهارراه اتصال منطقه ای خواهان اشتراک فعال پاکستان و تمام کشورهای منطقه در زمینه ارتباطات و همکاری های منطقه ای است.

لازم به ذکر است که طرح صلح غنی شامل هفت ماده مذاکره با آمریکا و ناتو، مذاکره با طالبان، مذاکره با پاکستان، گفت وگو با کشورهای همسایه، منطقه و دنیا اسلام، گفت وگو با غرب و سازمان های بین المللی، تقویت نهادها در سطح ملی و رسیدگی به شکایات در طرح ملی می باشد و مخالفت هایی را نیز در داخل افغانستان بویژه ریاست اجرایی این کشور داشته است.

کنفرانس قلب آسیا روز گذشته با حضور وزیران خارجه 15 کشور منطقه و 12 نهاد بین المللی و منطقه ای شروع شد و 16 کشور دیگر نیز به عنوان حامی در این نشست حضور دارند.

اهدف اصلی این کنفرانس که نخستین دور آن در سال 2011 برگزار گردید گسترش همکاری های منطقه ای برای مبارزه مشترک با تروریسم و کوشش برای گسترش ارتباطات تجاری بین کشورهای منطقه می باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1621

به "اشرف غنی: به دنبال صلحی هستیم که نتیجه اش سرانجام جنگ باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی: به دنبال صلحی هستیم که نتیجه اش سرانجام جنگ باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید