استولتنبرگ: از مواضع خود در توسعه به شرق کوتاه نخواهیم آمد

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ریانووستی، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو امروز جمعه اعلام کرد که این ائتلاف در توسعه و استقرار نظامیان خود به سمت شرق، هیچ گونه مصالحه ای نخواهد کرد.

استولتنبرگ: از مواضع خود در توسعه به شرق کوتاه نخواهیم آمد

استولتنبرگ در این باره در رادیو لهستان گفت: ما اکنون در یک لحظه حساس برای امنیت اروپا هستیم و باید از جمله با روسیه گفتگو کنیم تا موضع متفق القول همه متحدان را به مسکو منتقل کنیم که اگر این موضوع اصولی باشد، هیچ سازشی نخواهیم کرد. هر کشوری حق دارد که برای راستا و انتخاب های خود تصمیم بگیرد که آیا می خواهد به یک ائتلاف نظامی ملحق شود، خواه ناتو باشد یا نباشد.

وی اضافه نمود: اما همچنین حق ما برای محافظت از همه متحدان و نیروهای مستقر در بخش شرقی ناتو بسیار مهم است.

دبیرکل ناتو ادامه داد: در عین حال، ما باید گفتگو کنیم و بنابراین ما پیشنهاد گفتگو در مورد کنترل تسلیحات، شفافیت تمرینات نظامی، سازوکارهای های کاهش خطرات، به عنوان مثال، حوادث، و بسیاری از مسائل دیگر را دادیم.

وی روز گذشته نیز در یک نشست خبری در بروکسل گفت: احتمالات مشخص برای محدودیت موشک های روسیه و ناتو نباید به طور علنی مورد بحث قرار گیرد، زیرا این امر شانس موفقیت را تضعیف می کند.

استولتنبرگ در روز چهارشنبه و در کنفرانس خبری در خاتمه نشست شورای ناتو با روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که اختلافاتی جدی میان متحدان ناتو و روسیه وجود دارد که غلبه بر آنها آسان نیست، اما مهم آن است که گفتگو آغاز شده است. دو طرف مایل به تداوم گفتگوها هستند.

نشست شورای ناتو-روسیه روز چهارشنبه به میزبانی بروکسل به عنوان مقر پیمان آتلانتیک شمالی برگزار گشت.

این نخستین نشست شورای ناتو- روسیه از سال 2019 به این سو تلقی می شود و قرار بود بر تبادل دغدغه های امنیتی طرفین متمرکز باشد.

ریاست شورا را ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو بر عهده داشت و سرپرستی هیئت های آمریکا و روسیه نیز به ترتیب با وندی شرمن و سرگئی ریابکوف معاونین وزارت خانه های خارجه طرفین بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 13268

به "استولتنبرگ: از مواضع خود در توسعه به شرق کوتاه نخواهیم آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استولتنبرگ: از مواضع خود در توسعه به شرق کوتاه نخواهیم آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید