استفاده از حرارت سشوار برای پیشگیری از کرونا باور درستی است؟

به گزارش انوار بلاگ، ایرنا/ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره باورهای غلط مصونیت در برابر کووید 19 گفت: زمانی که بیماری عفونی در سطح جامعه همه گیر می گردد متاسفانه باورهای غلطی رواج پیدا می نماید که منجر به رفتارها و درمان های نابجا می گردد. ازجمله این باورها استفاده از حرارات بالای سشوار برای پیشگیری از بیماری کرونا که باوری اشتباه است.

استفاده از حرارت سشوار برای پیشگیری از کرونا باور درستی است؟

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر حمید رضا جماعتی بیان داشت: به طور مثال، مدتی است در فضای مجازی استفاده از سشوار داغ در بینی برای پیشگیری یا از بین بردن ویروس کرونا منتشر شده است. این باور نه تنها اثری در پیشگیری از این بیماری ندارد بلکه باعث می گردد مخاط بینی دچار سوختگی گردد و در ادامه عوارض دیگری نیز به وجود بیاید.

عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه درباره مصرف الکل برای پیشگیری از کرونا نیز هشدار داد و خاطر نشان کرد: کاربرد الکل ضدعفونی نمایند صرفا در محل هایی که دسترسی به آب و صابون مشکل است، توصیه می گردد و استفاده خوراکی آن برای پیشگیری از کرونا فرد را دچار صدمات جبران ناپذیری از جمله کوری، نارسایی کلیه و در مواردی مرگ خواهد نمود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مردم توصیه کرد که اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه بهداشت و درمان را از سایت ها، صفحات و مراجع معتبر و آکادمیک پیگیری نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3894

به "استفاده از حرارت سشوار برای پیشگیری از کرونا باور درستی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از حرارت سشوار برای پیشگیری از کرونا باور درستی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید