اردبیل به قطب گردشگری زمستانی ایران تبدیل می گردد

به گزارش انوار بلاگ، اردبیل، با جاذبه های متعدد تاریخی و طبیعی، هر سال میزبان گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری است. سال جاری، قرار است با شعار زمستان بیدار، این استان تبدیل به قطب گردشگری زمستانی ایران گردد.

اردبیل به قطب گردشگری زمستانی ایران تبدیل می گردد

مسئولان توریستی استان اردبیل در شمال غربی ایران، اخیرا تصمیم گرفته اند که در فصل زمستان، توریستان بیشتری را به سمت این استان زیبا و خارق العاده جذب نمایند. طبق آخرین تصمیمات در امسال، آن ها در نظر دارند با راه اندازی سه پیست اسکی تازه، اردبیل را تبدیل به قطب توریستی زمستانی ایران نمایند.

مقامات توریستی تصمیم دارند تا این سه پیست اسکی را به بهره برداری برسانند که شامل اوجور در سرعین، شابیل در مشگین شهر و اندبیل در خلخال می گردد. نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان اردبیل، روز شنبه در یک بیانیه خبری اظهار کرد که ایجاد توسعه متوازن در صنعت توریستی در اردبیل، رونق توریستی زمستانی و خارج کردن استان اردبیل از توریستی فصلی از مهم ترین برنامه های این سازمان به شمار می آیند که باید انجام شوند.

اردبیل، برای برکات سرسبز و متراکم طبیعی و مردم مهمان نواز آن در ایران شناخته می گردد. این استان، بر فراز یک فلات بادگیر بلند در ارتفاع 3000 متری از سطح دریا واقع شده است. اردبیل، بعلاوه برای تجارت فرش و ابریشم مشهور است. از جاهای دیدنی اردبیل می توان به مجموعه دنیای شیخ صفی الدین اردبیلی، از میراث های دنیای یونسکو اشاره نمود که علاوه بر آرامگاه شیخ صفی، خانه مقبره شاه اسماعیل اول، چینی خانه، مسجد، جنت سرا، خانقاه، چله خانه و چراغ خانه نیز است.

هر سال، هزاران توریست، به خصوص در فصل زمستان به سمت این استان سرازیر می شوند. اردبیل، دارای زمستان هایی بسیار سرد و تابستان هایی معتدل است. شهر اردبیل، مرکز این استان، یکی از سردترین شهرهای ایران در طول زمستان است.

برای مدت بسیاری، ایران در فصل زمستان به عنوان یک مقصد بین المللی مطرح در فصل زمستان، برای علاقه مندان به برف های پودری و اسکی، شناخته می شد. در دل قله های برفی رشته کوه البرز در استان تهران، بعضی از برترین مجتمع های اسکی دنیا قرار دارند. این مجتمع های تفریحی این فرصت را در اختیار توریستان قرار می دهند تا از مهمان نوازی و خون گرمی ایرانیان لذت ببرند. ساخت پیست و مجتمع های اسکی تازه، قطعا یک گام ارزشمند برای جذب توریستان بیشتر در فصل زمستان است.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 12926

به "اردبیل به قطب گردشگری زمستانی ایران تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل به قطب گردشگری زمستانی ایران تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید