اخترشناسان بقایای ابرنواختر دفن شده در اقیانوس هند را کشف می نمایند

به گزارش انوار بلاگ، دانشمندان برای پیدا کردن جزئیاتی بیشتر از ابرنواختر باستانی که در اقیانوس اطلس دفن شده است کوشش می نمایند.

اخترشناسان بقایای ابرنواختر دفن شده در اقیانوس هند را کشف می نمایند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، ستاره شناسان دانشگاه ملی استرالیا آثار اَبرنواختری باستانی را اعماق اقیانوس هند کشف کردند. تخمین زده می گردد که این اَبرنواختر حدود 33 هزار سال پیش به زمین سقوط نموده و به تدریج در اعماق اقیانوس هند دفن شده است.

ستاره هایی هستند که به دلیل اتمام سوخت یا فرایندهای فراوری انرژی در حال انفجار هستند ابرنواختر نامیده می شوند. اخترشناسان توانسته اند با ردیابی ایزوتوپ های آهن و رادیواکتیو از رسوبات جمع شده از کف اقیانوس هند سقوط ابرنواختر به این محل را کشف نمایند. دسته ای از ایزوتوپ ها به نام 60Fe در کره زمین فراوری نشده و تنها در اثر انفجارهای کیهانی به وجود می آیند.

دانشمندان معتقدند ستاره ای که به زمین سقوط نموده است بیش از 1 میلیون سال سن داشته و با گذشت هزاران سال از سقوط و خاموش شدن آن هنوز هم گرد وغبار حاصل از حرکت آن در کیهان وجود دارد. البته هنوز باید تحقیقات بیشتری در مورد این ابرنواختر صورت گیرد تا محل دقیق سقوط آن شناسایی و در صورت امکان از ذرات باقی مانده نمونه برداری گردد. بر اساس نظریه ای قدیمی هزاران سال پیش ستارگان و شهاب سنگ های زیادی به زمین سقوط نموده و فرایندهای زندگی در این سیاره را تغییر دادند.

4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5319

به "اخترشناسان بقایای ابرنواختر دفن شده در اقیانوس هند را کشف می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخترشناسان بقایای ابرنواختر دفن شده در اقیانوس هند را کشف می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید