تور بمبئی: 8 جاذبه ای که فقط در راجستان هند می توانید ببینید!

به گزارش انوار بلاگ، جاذبه های راجستان هند

ایلت راجستان در شمال هند و در نزدیکی مرز پاکستان واقع شده است. این استان از محبوب ترین مقاصد گردگری در کشور هند است که هر مسافری را مجذوب رنگ های تند و اصیلش و جاذبه ها و چشم اندازهای زیبایشس می نماید. اگر شیفته رنگ و تندی و تلالو های طلایی هستید، تا آخر این مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق ما مروری بر 8 جاذبه راجستان هند داشته باشید.

تور بمبئی: 8 جاذبه ای که فقط در راجستان هند می توانید ببینید!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

راجستان

این استان شمالی که همانطور که بالاتر گفته شد در همسایگی با کشور پاکستان است، از مقصدهای محبوب هر گردشگری است که به کشور هند پا گذاشته است. این استان زیبا دارای چشم اندازهای بیابانی و کوهستانی زیبا و محسور نماینده ای است. راجستان، مرکز راجپوت است که همین مرکزیت، ایجاد یک جاذبه بسیار فوق العاده برای کاوش مکان ها و تالارهایی است که به وسیله پادشاهان مختلف در طی دوران مختلف ایجاد شده است. بیابان تار(Thar) و کوه های زیبای آراوالیس (Aravallis) در این منطقه قرار دارند. راجستان به معنای سرزمین پادشاهان می باشد. این سرزمین را در گذشته راجپوتانا می نامند. زبان های رایج در استان راجستان هندی، راجستانی و انگلیسی است. برترین فصل گردشگری برای رفتن به استان راجستان، اکتبر تا مارچ است. از شهرهای مهم این استان برای گردشگری، اجمر، پوشکر، جودپور، مونت آبو است. دراین استان جشنواره های مختلفی برگزار می شود که مردم راجستان آن را جشن می گیرند. جشنواره هایی چون جشنواره صحرا، جشنواره هولی، جشنواره گن گور، جشنواره تیج، جشنواره رکشا و بسیاری دیگر از جشنواره های دیگر. در واقع در این استان به طور میانگین 2 جشن و جشنواره برگزار می شود. شما با تهیه بلیط هواپیمای خود و رزرو بلیط هتل از خبرنگاران می توانید به راجستان سفر نموده و از زیبایی ها و جاذبه های این شهر از نزدیک آشنا شوید و از آن لذت ببرید. در ادامه جاذبه های این استان بزرگ هندی را برای شما نام می بریم.

1- اودیپور

اودیپور(Udaipur)، با عنوان شهر دریاچه ها در استان راجستان مشهور و شناخته شده است و بسیار زیبا و تماشاس اسا و فرصت تماشا آن را نباید از دست بدهید. این شهر زیبایی هایی مخصوص به خود را دارد که به خاطر وجود دریاچه ها در آن چندین برابر بر زیبایی های این شهر، افزوده شده است و از جاذبه های اصلی شهر به شمار می فرایند. از بزرگترین دریاچه هایی که در این شهر واقع شده است می توان به دریاچه فاتح سگر و پیچولا را نام برد که البته دریاچه های مصنوعی هستند اما این موضوع از زیبایی و مجذوب نمایندهیت آن ها کم نمی کند. علت اصلی برای برای بازدید ازشهر اودیپور کنکاش در کاخ معروف شهر است که در خود مجموعه ای از کاخ ها، موزه ها و باغ ها را دارد که برای سبک معماری خاصشان معروف شده اند. زیارتگاه ها و اقامت گاه های سلطنتی و مجموعه های هنری هم در داخل این کاخ قرار دارند. در قسمت شمالی کاخ، تالار جاگدیش واقع شده است که مشهورترین تالار اودیپور محسوب می شود. این تالار که برای لرد ویشنو ساخته شده است، دارای کنده کاری های بسیار زیبایی است و در حال حاضر یکی از نمادهای معروف شهر محسوب می شود.

2- جایسالمر

جالسامیر را به عنوان شهر طلایی همه می شناسند. شهری قابل توجه و مجذوب نماینده که در حاشیه بیابان یکی از ویژگی های زیبا و برجسته این شهر وجود قلعه ثاراست. بر خلاف سایر قلعه هایی که در جالسایمر هند وجود دارددو تقریبا خالی از سکنه شده اند، این قلعه کاملا کاربردی است و هنوز از آن استفاده می نمایند. در داخل کاخ می توان رستوران و اقامتگاهه ای خصوصی پیدا کرد و حتی از مراکز خریدش، سوغاتی خریداری کنید و از هندوستان برای خودتان و عزیزانتان یادگاری ببرید. در داخل دیواره های قلعه، تالارهایی وجود دارد که شما می توانید از آن ها تماشا کنید. بازدید برای عموم ازاین کاخ آزاد است و و از صبح تا شب آماده ارائه خدمت به بازدیدنمایندگان هستند.

3- جیپور

مرکز راجستان جیپور(Jaipur)، نام دارد. شهری شلوغ و پرتکاپو با جاذبه های جالب. جیپور یک یکی از منطقه های است که برای ورود به عجیب ترین های دنیا، راه را برای شما می گشاید.باید بدانید که در شهر جیپور سه قلعه بسیار زیبا و تماشای وجود دارد. این قلعه ها به ترتیب قلعه آمبر، قلعه ناهاراجاه و قلعه جائیگاه نام دارند. یکی از جاهایی که حتمکا باید در آن به ماجراجویی بپردازید، کاخ شهر است که ترکیبی عالی از طراحی راجپوت و مغال است. جیپور بعلاوه میزبان تالارهای متعددی است که ارزش بازدید را دارند.

4- جادهاپور

جادهاپور (Jodhpur) یا شهر آبی، در لبه بیابان ثار واقع شده است. نام مستعار آن از خانه های آبی رنگ زیادی که در این شهر وجود دارد گرفته شده است. این خانه های آبی رنگ باعث می شوند تا زمانی که از بالا به این شهر نگاه می کنید یک منطقه آبی رنگ را ببینید. این شهر با قلعه های مختلف پر شده است و یک جاذبه تاریخی با زیبایی های فراوان است. بدون بازدید از قلعه مهرانگاراه که قدمت آن به قرن 15 می رسد، هیچگاه تکمیل نخواهد شد. این قلعه بزرگترین قلعه ای است که در راجستان وجود دارد. این مجموعه دارای تالار شیشه ای بسیار زیبا و چشم نواز است.

5- پوشکار

پوشکار یک شهر مقدس است که به خاطر تالارهای براهما و مسابقه سالانه شترها بیشتر بین مردم هند و دنیا مشهور و شناخته شده است. براهما یک سوم از تثلیث مقدس در مذهب رسمی هند است و به پوشکار، خانه براهما نیز گفته می شود.

6- بوندی

شهر بوندی (Bundi) یک مقصد منحصر به فرد در منطقه راجستان است و به خاطر چاه های عمیقش مشهور و شناخته شده است. شهر بوندی50 چاه عمیق دارد که می توانید از آن ها بازدید کنید. یکی از مشهور ترین چاه ها در این شهر چاه عمیق کوئین است که قدمت آن به قرن 15 بر می شود. بعلاوه در شما می توانید از شر محیط شهری خلاص شوید و از دریاچه های اطراف بوندی تماشا کنید.

7- پارک ملی رانتامبور

این پارک ملی پناهگاه حیات وحش راجستان نیز هست که به عنوان یکی از منطقه ها برتر گردشگری در کل دنیا و کشور هند شناخته شده است. این پارک برترین مکان برای تماشا گربه سانان در حیات وحش در مقیاس دنیای است. شما می توانید با قایق سواری برای تماشا حیات وحش و حیواناتی همانند پلنگ، کفتار، خرس تنبل، استفاده کنیدشما می توانید از قلعه رانتامبور نیز تماشا کنید. قدمت این قلعه به قرن 10 بازمی شود.

8- چیتورگار

شهر چیتورگار(Chittorgarh) در ساحل رودخانه براچ قرار گرفته است و به خاطر جاذبه هایش در میان مسافران و دنیاگردان محبوب و شناخته شده است. در چیتورگار، قلعه چیتورگار واقع شده است که لازم به ذکر است که این قلعه در قرن 17 ساخته شده و یکی از بزرگترین قلعه هایی است که در هند پیدا می شود. قلعه چیتورگار بسیار بزرگ است و بازدید از آن یک روز کامل به طول می کشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 12919

به "تور بمبئی: 8 جاذبه ای که فقط در راجستان هند می توانید ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: 8 جاذبه ای که فقط در راجستان هند می توانید ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید