7 مترویی که معنای واژه برترین را تغییر دادند

به گزارش انوار بلاگ، برترین متروهای جهان

کلمه مکان های زیر زمینی برای بسیاری از افراد یادآور جاهای کثیف و غیر قال تحمل است اما اگر بگوییم مکان هایی در جهان در زیر زمین با لوسترهای لوکس آنچنانی و دیوارهای منقوش به تصاویر زیبا و ظاهری شبیه به کاخ های سلطنتی وجود دارد، شاید نظرتان کمی عوض گردد. مخصوصا وقتی بفهمید این مکان ها مترو هستند! با خبرنگاران سفری به جهانی برترین متروهای جهان می کنیم:

7 مترویی که معنای واژه برترین را تغییر دادند
  • آتن

متروی آتن مثل بقیه جاهای دیگر آن پر از شگفتی است. جالب است بدانید در سال 1990 که متروی آتن حفاری شد، بیشتر از 50000 اثر باستانی در زیر زمین و درمحل مترو کشف شد که امروزه این آثار کشف شده در قسمت های شیشه ای کوچکی در مترو به عنوان موزه نگهداری می شوند. متروی آتن بدون شک یکی از زیباترین و برترین متروهای جهان است.

  • شهر نیویورک

شاید این مترو را تا حالا ادر فیلم ها و سریال های زیادی دیده باشید. متروی شهر نیوروک واقعا بزرگ است و با حدود 468 ایستگاه، به عنوان یکی از پیچیده ترین شبکه های حمل و نقل جهان شناخته می گردد. یکبار سفر با متروی نیویورک، مترو را به معنای واقعی کلمه به شما نشان خواهد داد!

  • مسکو

تا حالا چند ایستگاه مترو دیده اید که لوستر داشته باشد؟ فقط در مسکو با چنین صحنه ای روبرو می شوید. فقط در مسکو می توانید ایستگاه هایی با لوسترهای آنچنانی، دیوارهای کنده کاری شده زرین و طلایی و نقاشی های بی نظیری که شبیه یک اثر هنری تمام و کمالند، ببینید. علاه براین، کف بیشتر ایستگاه ها از سنگ های گرانیت و مرمر گرانقیمت ساخته شده است.

  • هنگ کنگ

ویژگی خاص متروی هنگ کنگ، تمیز بودن آن است به طوریکه آن را می توان یکی از تمیزترین متروهای جهان دانست. جدای از تمیزی، در هر قسمت آن از تابلوهای راهنمای بیشماری استفاده شده است تا مسافران دچار سردرگمی نشوند. هنگ کنگ یکی از منظم ترین و سر وقت ترین متروهای جهانی را دارد که کاملا قابل اطمینان، مقرون به صرفه و با دسترسی عالی هم هست. مترویی کاملا بی عیب و نقص.

علاوه بر این، در این مترو می توانید به وای فای رایگان هم دسترسی دشاته باشید، آنتن موبایل هم در همه ایستگاه های آن قابل پوشش دهی است.

  • استکهلم

در نگاه اول به متروی استکلهم به خودتان می گویید این مترو است یا یک غار بزرگ قرمز رنگ؟ احتمالا هردو! تک تک ایستگاه های متروی استکهلم شما را یاد شاهکارهای هنری می اندازد. برای تزیین و ساخت و دکور این ایستگاه ها از 140 هنرمند یاری گرفته شده است و درعناصر آن از گل های لاله برنزی و شیشه های چند جداره استفاده شده است. در سفر به استکهلم، از متروی آن به عنوان یک جاذبه تماشا کنید.

  • دبی

مثل بقیه ساختمان های دبی، متروی این شهر هم لوکس و مدرن است وسعی شده تا در آن از جدیدترین وسایل استفاده گردد. قطارهای بدون راننده این مترو جدا هستند. متروهای دبی، در چند کلاس طبقه بندی می شوند. برای مثال کلاس جایگاه های چرمی طلایی، ماسب افراد پولدار هستند و یا کلاس خانم ها و بچه ها، کاملا بصورت انحصاری مخصوص این افراد ساخته شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 12907

به "7 مترویی که معنای واژه برترین را تغییر دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مترویی که معنای واژه برترین را تغییر دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید