3 گام مهم در مدیریت شبکه های اجتماعی
به گزارش انوار بلاگ، شبکه های اجتماعی از بدو تاسیس تا به امروز تاثیر بسزایی در بازاریابی و ارتباطات داشته اند. بیش از 3 میلیارد نفر از شبکه های اجتماعی استفاده می نمایند، به این معنی که بخش قابل توجهی از نظرات، افکار و خریدهای دنیا تحت تاثیر شبکه های اجتماعی هستند.

شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری تبلیغاتی بسیار ارزشمند هستند. به شما امکان می دهد در هر مرحله از روش بازاریابی درونی، با روشی منحصر به فرد و مفید به صورت موثر به اهداف خود نزدیک شوید.
استفاده از سرویس های مدیریت شبکه های اجتماعی ، یک انتخاب هوشمندانه برای شماست. پلتفرم مدیریت شبکه های اجتماعی نوین هاب با قابلیت های زمان بندی و انتشار محتوا، آنالیز شبکه های اجتماعی و مدیریت و دانلود کامنت ها به یاری شما خواهد آمد.
برای مدیریت بهتر شبکه های اجتماعی، انجام سه مرحله زیر را به شما توصیه می کنیم:
1. نظارت بر شبکه های اجتماعی
2. فراوری محتوا در شبکه های اجتماعی
3. گزارش آنالیز شبکه های اجتماعی
تحقیق کنید
آنالیز شبکه های اجتماعی، مرحله مهمی از تحقیق در کار مدیریت شبکه های اجتماعی است. هنگام نظارت بر شبکه های اجتماعی، باید پرسونای مشتریان و مخاطبان خود را جمع آوری کنید. اهداف SMART مشخص کنید و درباره اینکه چگونه به وسیله شبکه های اجتماعی می خواهید به آنها برسید، فکر کنید.
شما می توانید شبکه های اجتماعی را، براساس هشتگ، کلمات کلیدی یا معیارهای دیگر، آنالیز کنید. بهتر است از کلمات کلیدی و هشتگ های بلندتر بهره ببرید. به طور مثال هشتگ #لباس خیلی کلی است و شما را در بین میلیون ها پستی که از این هشتگ استفاده کردند، پنهان می نماید. اما هشتگ #لباس-شب-زنانه می تواند شما را زودتر به مخاطبان هدفتان برساند.
مهم است که هنگام انجام نظارت بر شبکه های اجتماعی شکیبا باشید! قبل از اینکه وارد مکالمه شوید، به صحبت های دیگران گوش دهید. مطمئنا پیوستن به مکالمه بسیار آسان تر از کوشش برای آغاز یک مکالمه است. با مخاطبان خود تعامل کنید، منتظر نمانید تا آنها با شما تعامل نمایند و حتماً پاسخ های خود را شخصی سازی کنید. سعی کنید که از پاسخ های کپی و از قبل آماده در شبکه های اجتماعی استفاده نکنید.
به مخاطبان خود احساس خاص بودن ببخشید. برای اینکه هیچ کامنتی را در شبکه های اجتماعی از دست ندهید و تعامل بهتری با مخاطبان داشته باشید، می توانید از ابزار مدیریت کامنت های نوین هاب بهره ببرید. تمامی کامنت ها را در یک داشبورد ببینید و در سریع ترین زمان ممکن با مخاطبان تعامل کنید.
فراوری محتوا کنید
بعد از آنالیز شبکه های اجتماعی و وقتی به شناخت کافی از مخاطبان و سلیقه آنها رسیدید، زمان خلق و انتشار محتوا فرارسیده است.
یکپارچه و یک دست بودن لحن محتوای شما چه در زمان انتشار محتوا و چه در زمان برقراری مکالمه با مخاطبان در شبکه های اجتماعی مهم است. همچنین در بحث طراحی هم یکپارچه بودن در شبکه های اجتماعی مهم است. مواردی مثل تصویر پروفایل و توضیحات مختصر از شرکت شما بهتر است در شبکه های اجتماعی مختلف، همانند هم باشد.
اما باید به این نکته توجه داشته باشید که نوع محتوای شما در شبکه های اجتماعی مختلف باید متفاوت باشد. پلتفرم های شبکه های اجتماعی با هم متفاوت هستند و محتوای شما باید این موضوع را منعکس کند.
به طور مثال در توییتر 280 کارکتر بیشتر برای صحبت ندارید، پس گفته های خود را مختصر و دقیق بیان کنید.
یا به طور مثال لینکدین پلتفرمی حرفه ای است و بهتر است محتوا های عمیق تر و با لحن رسمی تر در این شبکه اجتماعی منتشر کنید.
شما همچنین باید محتوا را به صورت منظم و مداوم در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. برای این کار می توانید از بخش انتشار محتوای پلتفرم نوین هاب یاری بگیرید و محتواهای شبکه های اجتماعی را از قبل برای انتشار زمانبندی کنید تا در زمان خود صرفه جویی کنید و فعالیت موثر و منظمی داشته باشید.
عملکرد خود را آنالیز کنید
وقتی مدتی از فعالیت شما در شبکه های اجتماعی گذشت باید عملکرد خود را در این شبکه ها آنالیز کنید. معیارهای مختلفی برای آنالیز وجود دارد؛ معیارهایی مثل رشد فالوور، افزایش مشارکت و لایک ها را اندازه گیری کنید و رشد شبکه های اجتماعی خود را بسنجید و با اهداف خود مقایسه کنید که فراتر از آنها رفتید و یا هنوز به آنها نرسیده اید.
برای آنالیز این معیارها می توانید از آنالیز نوین هاب بهره ببرید. در آنالیز شبکه های اجتماعی در نوین هاب، همه این پارامترها را در بازه های زمانی مورد نظرتان به صورت نمودار و درصدی می توانید مشاهده کنید و برای تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی، دید وسیعی از عملکرد شبکه های اجتماعی خود داشته باشید
منبع: جام جم آنلاین