2.5 میلیارد تومان خرج سفر و اقامت مهمانان جشنواره جهانی فیلم فجر

به گزارش انوار بلاگ، سازمان سینمایی وزارت ارشاد در ادامه سیاست شفاف سازی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جزئیات هزینه های سی وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر را منتشر کرد. بر اساس این اطلاعات، آخرین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر بیش از 9.5 میلیارد تومان خرج روی دست دولت و حامیان مالی اش گذاشته است.

2.5 میلیارد تومان خرج سفر و اقامت مهمانان جشنواره جهانی فیلم فجر

روابط عمومی سازمان سینمایی، اطلاعات مشروح هزینه های اجرا شده در سی وهفتمین جشنواره دنیای فیلم فجر را که اواخر فروردین 98 برگزار شد، در 33 بند منتشر کرده است.

در جمع کل هزینه هایی که در جدول سی و هفتمین دوره جشنواره دنیای فیلم فجر قرار گرفته است، آورده شده که برای این جشنواره 95,095,910,913 میلیارد ریال هزینه شده و به تعبیری 9 و نیم میلیارد تومان جمع کل هزینه های اجرا شده برای این رویداد بین المللی بوده است.

در این لیست آمده است که در یک بازه یکساله یعنی از دوم خرداد 97 تا هفتم اردیبهشت 98، سازمان زیباسازی شهر تهران با اختصاص 2 میلیارد و 813 میلیون تومان، وزارت ارتباطات و فناوری مطالعات با اختصاص 2 میلیارد و سایر منابع شامل بلیط ، باشگاه هواداران ، کارت تردد و غرفه ها با اختصاص 214 میلیون تومان با جشنواره دنیای فجر مشارکت داشته اند.

در متن روابط عمومی سازمان سینمایی آمده سایر هزینه های جشنواره از محل کمک اعطایی سازمان امور سینمایی تامین شده است. بنابر این می توان گفت نیمی بیشتر از هزینه جشنواره توسط سازمان هایی به غیر سازمان سینمایی و وزارت ارشاد پرداخت شده است.

برخی جزئیات هزینه های جشنواره دنیای فجر

نکته جالب آن است که طبق جدول هزینه های جشنواره دنیای فیلم فجر، بیش از 1 میلیارد و 300 میلیون تومان برای بلیت هواپیما و کمک هزینه خرید بلیت برای 157 مهمان خرج شده که رقم قابل توجهی است. یعنی به شکل متوسط حدود 8 میلیون و 400 هزار تومان خرج بلیت هر مهمان شده.

همچنین بیش از 1 میلیارد و 150 میلیون تومان برای اقامت 234 مهمان در دو هتل هزینه شده است.

این هزینه حدود 2.5 میلیارد تومانی در حالی برای سفر و اقامت مهمانان خارجی و داخلی هزینه شده که جشنواره های درجه یک و دو در دنیا معمولا فقط برای سازندگان فیلم های حاضر در بخش مسابقه هزینه اقامت محدود در نظر می گیرند و هزینه بلیت هواپیما برای همه مهمانان پرداخت نمی شود.

در بخش دیگر جدول هزینه ها، 122 میلیون تومان هم به عنوان خرج ایاب و ذهاب مهمانان از فرودگاه طی 9 روز قید شده و 27 میلیون و 900 هزار تومان به عنوان هزینه برگزاری تورهای شهری برای مهمانان خارجی اعلام شده است.

برای دیدن مشروح هزینه های سی و هفتمین جشنواره دنیای فیلم فجر اینجا کلیک کنید.

9410

منبع: آی سینما
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 200

به "2.5 میلیارد تومان خرج سفر و اقامت مهمانان جشنواره جهانی فیلم فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2.5 میلیارد تومان خرج سفر و اقامت مهمانان جشنواره جهانی فیلم فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید