10 مشکل رایج در عیب یابی آسانسور و بالابر

به گزارش انوار بلاگ، امروزه در بیشتر ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری آسانسور وجود دارد. حالا فرض کنید اگر آسانسور یک ساختمان اداری یا مسکونی بلند مرتبه خراب گردد، چه مشکلاتی برای ساکنین آن ساختمان و کسانی که به آن مکان رفت و آمد می نمایند، پیش می آید؟!

10 مشکل رایج در عیب یابی آسانسور و بالابر

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام پین ورک، اگر تعمیر و عیب یابی آسانسور به موقع انجام گردد، مطمئناً خرابی آسانسور به ندرت رخ داده و باعث به زحت افتادن ساکنین نخواهد شد. پس با ما در این مقاله همراه باشید تا 10 مشکل رایج در عیب یابی آسانسور و بالابر را با هم مرور کنیم، البته بهتر است قبل از ورود به مبحث عیب یابی، با آسانسور و بالابر و تقاوت های این دو بیشتر آشنا شوید.

آسانسور و بالابر

کارکرد آسانسور و بالابر مشابه است و هر دو وسیله ای هستند که اشیا و افراد را بین طبقات جابه جا می نمایند. اما آسانسور در ساختمان های مسکونی و تجاری که طبقات زیادی دارند، استفاده می گردد.

· آسانسورها دارای سیستم امنیتی ضد سقوط هستند و هزینه عیب یابی و تعمیر آسانسور به مراتب بیشتر از بالابر است.

رایج ترین مسائل آسانسورها و بالابرها

اگر چه که آسانسور و بالابر با هم تفاوت هایی دارند، اما کارآیی هردو آن ها یکی است و مسائلی که در عیب یابی آن ها معین می گردد، تقریباً مشابه است. در ادامه به آنالیز رایج ترین این مسائل می پردازیم.

1. توقف های ناگهانی

علت آن ممکن است به خاطر زمان بندی، خطاهای الکتریکی و معایب الکتریکی باشد. اگر آسانسور شما به طور منظم سرویس گردد، این مشکل به ندرت اتفاق می افتد.

2. بالا رفتن دمای آسانسور

این مشکل اکثرا در فصل تابستان رخ می دهد. علت آن را باید در نحوه عملکرد سیستم خنک نماینده یا تهویه آسانسور جستجو کرد. اگر تهویه خوب کار ننمایند، دمای سیستم کنترل آسانسور می تواند به 100 درجه نیز برسد و در نتیجه عملکرد آسانسور مختل خواهد شد. آسانسور و بالابرها در دمای 5 تا 40 درجه بهترین عملکرد را دارند.

3. طولانی شدن مدت انتظار

در صورتی که برای رسیدن آسانسور زمان زیادی را منتظر می شوید، به احتمال زیاد کارآیی آسانسور ساختمان شما دچار مشکل شده است. این مشکل در آسانسورهایی مشهود است که قدیمی و فرسوده شده اند و احتیاج به تعویض یا تقویت موتور دارند.

4. توقف آسانسور در یک طبقه

در صورتی که چشمی آسانسور دچار مشکل گردد یا به طور کلی از کار بیفتد، این مسئله رخ می دهد.

5. باز نشدن درب آسانسور در طبقات

آسانسور یک درب کشویی دارد که روی کابین آن قرار گرفته و برای هر طبقه نیز دربی مجزا دارد. باز نشدن درب هر طبقه زمانی رخ می دهد که دستگیره قفل طبقه با کمان درب باز کن، فاصله پیدا نموده باشد. به همین دلیل، کمان نمی تواند قفل را به عقب ببرد و در همچنان بسته می ماند.

6. روشن نشدن موتور آسانسور یا بالابر

اگر موتور روشن نگردد و از مدار هیچ گونه جریانی عبور نکند، به احتمال زیاد بخشی از مدار قطع شده است.

7. بالا رفتن دمای موتور آسانسور یا بالابر

یکی از دلایلی که باعث ایجاد این مشکل می گردد، نیم سوز شدن موتور است. بهتر است برای حل این مشکل از تعمیرکاران حرفه ای یاری بخواهید تا به طور دقیق مشکل را عیب یابی نموده و آن را رفع سازند.

8. عدم حرکت کابین

زمانی که موتور آسانسور یا بالابر استارت می زند، صدای زیادی شنیده می گردد، اما کابین حرکت نمی نماید. دو علت را می توان برای این مشکل متصور شد:

· کلید گریز از مرکز از کار افتاده است؛

· سیم پیچ اصلی یا یاریی قطع شده است؛

9. قطع مدار برق آسانسور

زمانی که موتور می خواهد استارت بزند، فیوز وارد عمل شده و مدار را قطع می نماید. ممکن است موتور آسانسور یا بالابر به طور کامل سوخته باشد یا شاید در خازن، اتصال کوتاهی ایجاد شده است.

10. عدم توقف کابین آسانسور در طبقات

علت این مشکل ممکن است به دلیل درست عمل نکردن ترمز آسانسور باشد. اگر ترمز بیش از اندازه سفت گردد یا قوی عمل نکند، این مسئله رخ می دهد.

اگر در هر ساعت از شبانه روز به هریک از مسائل نام برده در بالا برخورد کردید، برای تعمیر آسانسور یا بالابر، تعمیر آسانسور هیدرولیکی، تعمیر موتور آسانسور، تعمیر برد آسانسور، تعمیر درب آسانسور و... می توانید به وسیله پین ورک به تعمیرکار آسانسور با تجربه و کاربلد دسترسی داشته باشید.

کافیست وارد اپلیکیشن پین ورک شوید و سفارش خود را ثبت نمایید. همچنین می توانید قبل از تایید نهایی سفارش از قیمت تعمیر آسانسور نیز آگاه شوید.

چرا استفاده از خدمات تعمیر آسانسور Pinwork؟!

اگر می خواهید آسانسور شما به درستی عیب یابی شده و برای همواره مشکل آن حل گردد، باید از متخصصین با تجربه و حرفه ای یاری بگیرید.

برای پیدا کردن تعمیرکار آسانسور باتجربه و کاربلد می توانید اپلیکیشن پین ورک را روی گوشی خود نصب کنید و از خدمات تعمیر آسانسور پین ورک بهره ببرید. این خدمات شامل موارد زیر می گردد:

· عیب یابی آسانسور

· سرویس آسانسورهای نیمه و تمام اتوماتیک

· تعمیر برد آسانسور

· تعمیر درب آسانسور

· تعمیر موتور آسانسور

· تعمیر و عیب یابی قطع شدن برق آسانسور

· تعمیرتوقف آسانسور در یک طبقه

قیمت تعمیر آسانسور

قیمت تعمیر آسانسور در پین ورک با توجه به عمر آسانسور و هزینه تعویض قطعات معین می گردد. همچنین درصورتی که احتیاج به تعویض قطعه ای از آسانسور باشد، هزینه قطعه روی هزینه نهایی تعمیر آسانسور افزوده می گردد.

در خاتمه باید گفت تعمیرکاران پین ورک اطلاعات خود در زمینه تعمیر آسانسور را دائماً به روز می نمایند و به راحتی می توانند با عیب یابی به موقع آسانسور یا بالابر شما از خسارات ناشی از عدم تعمیر به موقع آسانسور جلوگیری نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره 87700770-021 تماس بگیرید و یا به سایت پین ورک به آدرس Pinwork.irمراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5230

به "10 مشکل رایج در عیب یابی آسانسور و بالابر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مشکل رایج در عیب یابی آسانسور و بالابر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید