گلزنی بامدادی مهدی طارمی برای پورتو با طعم رکوردشکنی

به گزارش انوار بلاگ، دو گل مقابل انگلیس در نخستین بازی مهدی طارمی برای تیم ملی ایران در جام جهانی و در ادامه منجر به اخراج شدن دروازه بان تیم ولز و پاس گل در این ملاقات، عملکرد درخشانی از او در این رقابت ها بر جای گذاشت، اما شکست و حذف برابر آمریکا کاری کرد تا این ستاره ایرانی با خاطره تلخی قطر را ترک کند و به لیسبون برگردد.

گلزنی بامدادی مهدی طارمی برای پورتو با طعم رکوردشکنی

طارمی پس از سرانجام کار تیم ملی ایران در جام جهانی به پرتغال بازگشت و 9 روز پس از ملاقات مقابل آمریکا، در مسابقه هفته دوم مرحله گروهی لیگ کاپ از دقیقه 83 بازی با چاوز به زمین رفت که در این حضور کوتاه مدت فرصتی برای گلزنی به دست نیاورد، ولی شب گذشته او یک نیمه درخشان در جدال با ویزلا داشت.

مهدی طارمی که طی یکسال اخیر در رقابت های جام جهانی و ملاقات های محبت آمیز ملی برای تیم ایران گلزنی نموده و در لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، لیگ برتر پرتغال، جام حذفی و سوپر کاپ این کشور پیروز به انجام این کار شده بود، فقط در رقابت های لیگ کاپ گلزنی نداشت که توانست آن را برابر ویزلا به این مهم دست پیدا کند.

تیم فوتبال پورتو از ساعت 24 آدینه شب (به وقت ایران) در حالی که مهدی طارمی و دیگر ستاره هایش مثل دیوگو کاستا، اوتاویو، اوانیلسون و ... را در ترکیب نمی دید و جزو نفرات ذخیره داشت، در استادیوم دو دراگائو سومین مسابقه مرحله گروهی لیگ کاپ پرتغال را مقابل ویزلا برگزار کرد.

تونی مارتینز در ثانیه های ابتدایی دروازه ویزلا را باز کرد و نیمه اول با همین یک گل به سود پورتو سرانجام یافت، اما در آغاز نیمه دوم که مهدی طارمی، اوانیلسون و اوتاویو به ترکیب این تیم اضافه شدند، روند بازی کاملا تغییر کرد و آن ها توانستند سه بار دیگر تور دروازه ویزلا را به لرزه دربیاورند.

مهدی طارمی که در دقیقه 39 مشغول گرم کردن شده بود، دو دقیقه پس از ورود به زمین یک موقعیت عالی برای گالنو ساخت که این بازیکن نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کند و گل دوم پورتو را بزند که البته یک دقیقه پس از آن، همین بازیکن توانست اشتباه اش را جبران نموده و اختلاف را به دو گل برساند.

ستاره ایرانی پورتو در دقیقه 56 در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد، اما در حالی که قصد شوت زنی داشت، تحت فشار نهاده شد و توپ را به بازیکنان ویزلا داد و دو دقیقه پس از آن هم وندل سومین گل این تیم را وارد دروازه کرد.

پورتو در دقیقه 65 با خطای کیکی روی اوانیلسون در محوطه جریمه ویزلا صاحب یک ضربه پنالتی شد که سرجیو کونسیسائو از مهدی طارمی خواست این پنالتی را بزند.

مهدی طارمی که پس از حذف ایران از جام جهانی احتیاج به یک گل برای آرامش دوباره و تداوم درخشش در فوتبال پرتغال داشت، پنالتی به دست آمده مقابل ویزلا را با شوت محکم زمینی به گوشه دروازه فرستاد که کوشش گلر حریف با شیرجه به سمت راست برای مهار توپ بی ثمر بود تا گل چهارم پورتو ثبت گردد.

طارمی در دقیقه 85 هم می توانست صاحب فرصت گلزنی گردد که اوانیلسون اجازه نداد توپ به مهاجم ایرانی برسد تا این موقعیت از دست برود و در نهایت هم پورتو به پیروزی 4 بر صفر دست پیدا کند و با 7 امتیاز در صدر جدول گروه A لیگ کاپ پرتغال قرار بگیرد و راهی دور بعد گردد.

مهدی طارمی که در 13 مسابقه فصل جاری لیگ برتر پرتغال 6 گل به ثمر رسانده و 5 پاس گل داده و در یک بازی سوپر جام دو گل زده و بعلاوه در پنج مسابقه این فصل لیگ قهرمانان اروپا 5 بار دروازه حریفان پورتو را باز نموده و دو پاس گل داده، توانست نخستین گل خود را در رقابت های لیگ کاپ ثبت کند.

ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 29 آذر 1401 بروزرسانی: 29 آذر 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 16602

به "گلزنی بامدادی مهدی طارمی برای پورتو با طعم رکوردشکنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلزنی بامدادی مهدی طارمی برای پورتو با طعم رکوردشکنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید