گزارش گاتزتا دلو اسپورت از روند انتخاب کواچ

به گزارش انوار بلاگ، خبرنگاران: کواچ در اولین روز استراحتش پس از جام حذفی ایتالیا (فینتا)، قرارداد ارسالی از تهران را امضا و همین موضوع مدیران تیم پروجا را خیلی ناراحت کرد.

گزارش گاتزتا دلو اسپورت از روند انتخاب کواچ

به گزارش خبرنگاران، روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت در شماره امروز خود گزارش مختصری از روند انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از رفتن ولاسکو به چاپ رسانده که بخش هایی از آن در ذیل می آید:

در حالیکه ایران در چند هفته گذشته، گزینه سرمربیگری تیم ملی والیبال خود را در ایتالیا جستجو کرده بالاخره این مسوولیت را تا المپیک 2016 برزیل به اسلوبودان کوواچ سپرد. این سرمربی صربستانی که در حال حاضر هدایت تیم سیر سیفتی پروجا در سری A1 والیبال ایتالیا را بر عهده دارد، میراث دار خولیو ولاسکویی شده که 2 قهرمانی متوالی قاره آسیا را برای ایران به ارمغان آورده و باید در لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی جهان با تیم های قدرتمندی از جمله ایتالیا روبرو شود.

فدراسیون والیبال ایران باید محتاط عمل می کرد. آنها پیش از کواچ با لورنزو برناردی و آندره آناستازی هم به توافق رسیده بودند ولی قراردادی بین دو طرف به امضا نرسیده بود. اما این پازل سرمربیگری تیم ایران، جور دیگری چیده شد و تا امضای قرارداد پیش رفت تا بوبان سرمربی تیم ملی ایران تا المپیک 2016 برزیل شود.

به نظر می رسد این انتخاب تا حدودی هم تحت تاثیر حضور تیم پروجا در فینال جام حذفی ایتالیا و موفقیت کواچ در نایب قهرمانی تیمش در این جام باشد. پروجا در فینال مغلوب ماچه راتا شد.

کواچ بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی جام حذفی در شهر بولونیا، 2 روز به شاگردان و البته خودش استراحت داد. او در اولین روز استراحتش، قرارداد ارسالی از تهران را امضا و همین موضوع مدیران تیم را خیلی ناراحت کرد.

بینو ریتسوتو مدیر ورزشی تیم والیبال پروجا در این مورد فقط گفت: متاسفانه درست است. تمام پیشرفت ما در این مدت به خاطر همکاری و تلاش های بوبان کواچ بود. به کار بردن کلمه متاسفانه، عمق ارتباط بین مسوولان تیم پروجا و سرمربی صرب تیم خود را نشان می دهد. مدیر ورزشی پروجا با قضیه جدایی کواچ کاملا احساسی برخورد کرده و صحبت او چندان فنی نیست.

حالا همه منتظرند تا کواچ به صورت رسمی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران در تهران معرفی شود و کارش را به جای ولاسکو که قهرمان قاره آسیا شده، شروع کند. همچنین خیلی ها منتظر رویارویی ایران و ایتالیا در مسابقات قهرمانی جهان - شهریور آینده - در لهستان هستند. کواچ، اواسط فرودین 1393 در تهران حضور خواهد داشت.

خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران با تقاضای فدراسیون والیبال آرژانتین به کشورش برگشت و کواچ نیز تیمی را ترک می کند که با او به پیشرفت غیرقابل باوری رسیده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 556

به "گزارش گاتزتا دلو اسپورت از روند انتخاب کواچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش گاتزتا دلو اسپورت از روند انتخاب کواچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید