چگونه انواع ترنچ کت را در استایل مردانه و زنانه ست کنید؟

به گزارش انوار بلاگ، سالیان سال است که ترنچ کت ها به عنوان از اصلی ترین آیتم های زمستانه و پاییزه در استایل مردانه و زنانه مورد استفاده قرار می گیرند. اگر این کت های راحت و در عین حال شیک را به درستی ست کنید& هم استایل جذابی برای خودتان خواهید ساخت و هم این که از سرمای زمستان و رطوبت و بارندگی پاییزه در امان خواهید بود. اما ترنچ کت چطور وارد چرخه مد شد و چطور می توان این آیتم های کاربردی را در استایل های مردانه و زنانه ست کرد؟ با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید تا جواب سوالات تان را بگیرید.

چگونه انواع ترنچ کت را در استایل مردانه و زنانه ست کنید؟

تاریخچه ترنچ کت

ترنچ کت ها را می توان جزو میراث نظامی دسته بندی کرد و به جرات می توان گفت در میان آن دسته از پوشاک نظامی که وارد چرخه مد شده اند ترنچ کت کلاسیک ترین آن هاست. در اواخر قرن نوزدهم شیمی دان و مخترع اسکاتلندی چارلز مکینتاش و مخترع انگلیسی توماس هنکوک (بنیانگذار صنعت لاستیک انگلیس) کت هایی ضد آب را ابداع کردند که برای مردان در فعالیت های بیرون از منزل مانند سوارکاری، تیراندازی ، ماهیگیری ، فعالیت های بیرونی و خدمات نظامی بسیار مناسب بود. این کت ها با تکامل فناوری به تدریج پیشرفته تر شدند و دو کمپانی Aquascutum و باربری Burberry با تولید پارچه گاباردین این کت ها را به عنوان کت های نظامی مخصوص سربازان جنگ کریمه طراحی کردند.

ترنچ کت در جنگ جهانی اول به طور گسترده از طریق سربازان و افسران در سنگرهای گل آلود پوشیده می شد و اصطلاح ترنچ کت (با معنای تحت الفظی کت سنگر) اولین بار در سال 1916 برای توصیف این کت های کاربردی و ضد آب به کار رفت. در جنگ جهانی دوم هم مانند جنگ جهانی اول این کت ها به وفور از طریق نظامیان مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن به تدریج وارد چرخه مد شد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که در طول تاریخ معاصر، سینما نقش بسیار مهمی در همه گیری و ترند شدن ترنچ کت ها داشته است.

در هالیوود شخصیت های سینمایی همانند روزنامه نگار تندرو، گانگستر مهربان، کارآگاه های باهوش و جاسوس های فریبنده در فیلم های محبوب و پرفروش ترنچ کت به تن می کردند. در برخی از نمادین ترین صحنه های تاریخ سینما، همفری بوگارت در کازابلانکا، آدری هپبورن در فیلم صبحانه در تیفانی، مارلین دیتریش دریک امر خارجی و مریل استریپ در کرامر در مقابل کرامر همگی ترنچ کت به تن داشتند و ترنچ کت به نمادی از مردان بی باک و زنان باهوش تبدیل شده بود.

همین استفاده و محبوبیت ترنچ کت در سینمای کلاسیک دهه چهل و پنجاه، به تدریج این آیتم را به عنوان یک آیتم کلاسیک وارد چرخه مد و کمد لباس مردم عادی کرد. پس از گذشت سال ها از آن دوران، هنوز هم ترنچ کت از چرخه مد خارج نشده و به عنوان آیتمی کلاسیک و محبوب همچنان در کمد لباس بسکمک از مردان و زنان خوش پوش در جهان جای خود را حفظ کرده است.

ترنچ کت در استایل مردانه

امروزه ترنچ کت های مردانه در جنس ها و رنگ های متفاوتی طراحی و تولید می شوند. این کت ها معمولاً از جنس پشم، چرم، گاباردین و پنبه ای هستند. مدل های آستردار پشمی و چرمی این کت های شیک و مجذوب کننده، بدن شما را بهتر گرم می کنند.

شکل کلاسیک ترنچ کت ها معمولا دو تکه است و تکه بالایی در قسمت جلوی کت، بالاتنه شما را گرم نگه می دارد و تکه بالایی که در قسمت پشت قرار گرفته است سبب می شود که باران از روی لباس تان سر بخورد و به داخل لباس نفوذ نکند. تکه پشت معمولا از قسمت زیرینش جداست تا هوا در سرشانه جریان داشته باشد. کمربند ترنچ کت علاوه بر زیبایی بصری به شما کمک می کند تا کمرتان را در روزهای سرد گرم نگه دارید و جیب های بزرگ هم وظیفه محافظت از دستان تان در برابر سرما را بر عهده دارند. این قابلیت ها ترنچ کت را به یکی از بهترین و کاربردی ترین آیتم های زمستانه و پاییزه تبدیل می کند.

اما ترنچ کت را چطور باید در استایل مردانه ست کنید؟

جدای از کارآمدی سبکی و ضدآب بودن، دیگر مزیت بزرگ ترنچ کت ، تطبیق پذیری و انعطاف استایل آن است. ترنچ کت یکی از معدود مدل های پالتو است که می تواند به راحتی از استایل شیک و رسمی به استایل کژوال و غیر رسمی تبدیل شود.

  • 8 ست مردانه پیشنهادی برای پاییز 2021

استایل رسمی و کلاسیک مردانه با ترنچ کت

اگر ترنچ کت تان را با یک پلیور شیک، شلوار و نیم بوت یا کفش چرمی رسمی ست کنید یک استایل شیک کلاسیک و رسمی خواهید داشت. علاوه بر این در استایل رسمی ترنچ کت را به روی کت و شلوارتان هم می توانید بپوشید؛ فقط کافیست که کت و شلوار رسمی همراه با پیراهن مناسب بر تن کنید، سپس ترنچ کت تان را روی آن ها بپوشید. پوشیدن این نوع کت برای هنگامی که هوا بارانی است، سبب می شود که لباس های رسمی شما خیس و نم دار نشوند و در عین حال نظم استایل تان هم بر هم نخورد.

رنگ های ایدئال و مناسب کت بارانی برای یک پوشش رسمی، رنگ هایی از قبیل مشکی، خاکستری، کرم و بژ است. توجه داشته باشید که در هنگام ست کردن حتما باید رنگ لباس ها با هم در تناسب باشد.

استایل کژوال و خیابانی مردانه با کت ترنچ

برای داشتن یک استایل غیر رسمی و خیابانی می توانید یک پیراهن دکمه دار آستین بلند، پیراهن یقه گرد، پلیور و… را با یک شلوار جین و یا کتان متناسب با رنگ پیراهن یا ترنچ کت تان ست کنید. همچنین برای داشتن یک استایل غیر رسمی می توانید، یک جفت کفش کتانی یا اسنیکر مشکی، طوسی یا قهوه ای و یا پوتین را همراه با کت ترنچ ست کنید و استایلی غیر رسمی و شیک را برای خودتان بسازید.

در استایل کژوال هودی و سوییشرت کلاه دار را هم می توانید زیر ترنچ کت بپوشید و با دیگر آیتم های کژوال مانند کتانی یا پوتین ست کنید. این استایل یکی از مجذوب کننده ترین و ترندترین استایل های لایه لایه پاییزی و زمستانی است.

این که ترنچ کت تان را در استایل کژوال خیابان ست کنید یا استایل کلاسیک علاوه بر نوع آیتم ها در ست، به نوع ترنچ کتی که انتخاب می کنید هم بستگی دارد؛ اگر ترنچ کت های کلاسیک با کمربند و جیب های بزرگ را انتخاب کردید بهتر است در انتخاب سایر آیتم ها هم مطابق با اصول استایل کلاسیک جلو بروید.

اما اگر ترنچ کت ساده تر را انتخاب کرده اید دست شما در انتخاب دیگر آیتم هایی که انتخاب می کنید بازتر است.

ترنچ کت در استایل زنانه

با این که ترنچ کت ها بازماندگانی از پوشاک نظامی مردانه هستند اما این آیتم های کلاسیک مجذوب کننده از همان ابتدای ترند شدنشان از طریق خانم ها هم مورد استقبال فراوانی قرار گرفتند و طی سالیان طولانی، در بین آیتم های زنانه حضور داشته اند.

ترنچ کت می تواند به عنوان یک آیتم کلاسیک و شیک ظرافت خاص و دل پذیری را به استایل خانم ها ببخشد. همانند دیگر آیتم های قدیمی، ترنچ کت ها مخصوصا ترنچ کت های زنانه در گذر زمان دچار تحول شده و تکمیل شده اند. امروزه ترنچ کت های زنانه در انواع طرح ها و مدل ها در بازار موجودند؛ از ترنچ کت های خوش رنگ صورتی، گلبهی و… گرفته تا انواع پارچه های طرح دار که برای ساخت استایل های کلاسیک و ظریف زنانه فوق العاده اند. پارچه های پشمی و چرمی برای زمستان و پارچه های ابریشمی برای بهار و تابستان عرضه می شوند.

بر حسب سلیقه و استایل شخصی و فرم اندام تان می توانید ترنچ کت مناسب خودتان را بیابید. به عنوان مثال ترنچ کت های کوتاه که طول آن ها تا بالای ران است بیشتر برای خانم های کوتاه قد مناسبند و ترنچ کت های بلند که معمولا طول شان تا زیر زانو یامچ پاهاست، برای خانم های بلند قد استایل بسیار شیک و مجذوب کنندهی ایجاد می کند. ترنچ کت های میدی که پر استفاده ترین نوع ترنچ کت هستند معمولا تا بالای زانو طول دارند و برای انواع فرم های بدن و قد مناسبند.

همان طور که در بخش قبل اشاره شد مدل سنتی ترنچ کت ها در قسمت بالاتنه دو تکه هستند و تکه جلویی و پشتی شان از بدن در مقابل گرما و سرما محافظت می کند. اگر این مدل سنتی ترنچ کت های دو تکه را دوست نداشتید مدل های ساده و یک تکه ترنچ کت و حتی مدل های بدون دکمه را هم می توانید در بازار پیدا کنید.

  • 10 ست پاییزه پیشنهادی برای خانم ها که ظاهرتان را مجذوب کننده و پاییزی می کنند

استایل رسمی و کلاسیک زنانه با ترنچ کت

در موقعیت های رسمی و برای محل کار می توانید ترنچ کت تان را با مانتوی کتی و شلوار، کت و دامن و یا حتی یک بلوز و دامن یا شلوار شیک و کلاسیک ست کنید و بپوشید. حتی اگر آیتم هایی که همراه ترنچ کت تان انتخاب می کنید خیلی ساده باشند با یک جفت کفش پاشنه بلند براق و یا بوت بلند شیک استایل بسیار شیک و درخشانی خواهید داشت.

اگر می خواهید زیر ترنچ کت تان دامن بپوشید بهتر است یک ترنچ کت میدی و یا بلند را انتخاب کنید و در این حالت اگر کمر کتتان را هم ببندید، بدنتان فرم ساعت شنی مجذوب کنندهی خواهد داشت.

در مراسم رسمی و میهمانی های شب هم می توانید روی پیراهن مجلسی تان یک ترنچ کت کلاسیک و شیک بپوشید و خودتان را در برابر سرما و رطوبت محافظت کنید؛ هر چند برای این نوع مراسم یک پالتو یا کت خز مناسب تر است اما ترنچ کت هم می تواند گزینه مناسبی برای رویه استایل مجلسی در شب های سرد زمستانی و پاییزی باشد.

استایل کژوال و خیابانی زنانه با کت ترنچ

کت های ترنچ با شلوار جین و تی شرت یا ژاکت بسیار زیبا به نظر می رسند. حتی در زمستان گرمگن، سویشرت و هودی تان را هم می توانید با ترنچ کت ست کنید و یک استایل لایه لایه مجذوب کننده و گرم برای خودتان بسازید. در استایل کژوال با ترنچ کت برای انتخاب کفش هم گزینه های متعددی پیش روی شماست، از پوتین های ارتشی و نیم بوت و بوت گرفته تا کتانی های متنوع.

در فصل های زمستان و پاییز ترکیب شال گردن و ترنچ کت هم بسیار مجذوب کننده خواهد بود، اگر ترنچ کت تان رنگی خنثی مانند خاکی و یا کرم دارد گزینه های بسکمک برای ست کردن شال با ترنچ کت خواهید داشت.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با تاریخچه ترنچ کت آشنا کنیم و سپس به انواع استایل مردانه و زنانه با ترنچ کت پرداختیم. همان طور که در مطلب به آن اشاره شد، کت های ترنچ انعطاف پذیری بسکمک دارند و یک کت ترنچ کلاسیک را هم در استایل رسمی و هم در استایل کژوال می توانید ست کنید، در این حالت فقط آیتم هایی که با کت تان ست می کنید نوع استایل شما را تعریف می کنند. با این تفاسیر ترنچ کت را می توان یکی از کاربردی ترین آیتم ها در کمدهای کپسولی پاییزه و زمستانه دانست. آیتمی کاربردی که می توان با استفاده از آن ست های متنوعی برای موقعیت های مختلف ساخت.

منابع: .sumissura, dmarge

منبع: دیجی استایل
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 11806

به "چگونه انواع ترنچ کت را در استایل مردانه و زنانه ست کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه انواع ترنچ کت را در استایل مردانه و زنانه ست کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید