پارک بوت شومون؛ پنجمین پارک بزرگ پاریس

به گزارش انوار بلاگ، شهر پاریس، پارک های زیبا و دیدنی بسیاری دارد. اما چیزی که پارک بوت شومون (Parc des Buttes Chaumont) را از بقیه متمایز می کند، جایگاه آن می باشد که بر روی تپه های سنگلاخی قرار گرفته است. ارتفاع و موقعیت جغرافیایی این پارک باعث شده تا گردشگران بتوانند به دورنمای تماشایی پاریس از جمله کلیسای ساکره کور اشراف داشته باشند. به همین دلیل، پارک بوت شومون به یکی از فضاهای سبز مورد علاقه مردم برای پیاده روی و پیک نیک در تعطیلات آخر هفته تبدیل شده است.

پارک بوت شومون؛ پنجمین پارک بزرگ پاریس

البته این پارک از ابتدا به همین شکل نبوده و قبل از قرن 19 میلادی، چندین چوبه دار را برای اعدام مجرمان در این منطقه قرار داده بودند و بعد از اجرای حکم، جسد آن ها را در معرض نمایش می گذاشتند تا عبرتی برای سایرین باشد. بنابراین تعجبی ندارد که محیط آن جذابیت چندانی برای کسی نداشت!

بعد از آن به معدن سنگ آهک تبدیل شد و تا سال 1862 میلادی از آن به عنوان زمین متروکه ای برای دفع زباله های عمومی استفاده می کردند. نام فرانسوی این منطقه، به معنی زمین بایر می باشد و از این موضوع نشأت می گیرد که ترکیبات شیمیایی خاک آن به گونه ای بود که هیچ گیاهی نمی توانست در آن رشد کند.پارک بوت شومون در پاریس

تا اینکه شهر پاریس در همان سال، زمین های آن را خرید و ناپلئون سوم تصمیم گرفت تا فضای سبزی در محله طبقه کارگر بسازد. او این پروژه را به بارون اوسمان (Baron Haussmann) واگذار کرد که به کمک معمار منظر فرانسوی، یعنی آدولف الفان (Adolphe Alphand) پروژه تأسیس این پارک را به راه انداخت.

ساخت پارک بوت شومون، 4 سال طول کشید و در نهایت در سال 1867 میلادی، همزمان با نمایشگاه جهانی، آن را به طور رسمی افتتاح کردند. در واقع این پارک، از شاهکارهای آدولف الفان محسوب می شود که بعد از به خاتمه رساندن معماری پارک ونسن (Bois de Vincennes) و پارک بولونی (Bois de Boulogne)، پروژه بوت شومون را هم برعهده گرفت.

الفان توانست پارک رمانتیکی را به وجود بیاورد که یک صخره سنگی بزرگ و آبشاری 32 متری را دربرمی گیرد که به درون دریاچه ای مدور می ریزد. البته صخره آن از ابتدا به طور طبیعی وجود نداشته و از قصد و با ترکاندن دینامیت به وجود آمده است! این صخره، 50 متر ارتفاع دارد و با بالا رفتن از پله های آن می توانید خودتان را به بالای کوه برسانید.

دریاچه پارک نیز پرندگان گوناگونی از جمله چارخو و چنگر را به سمت خود جلب می کند. معبد سیبل (Sybille Temple) هم در بالای این صخره قرار گرفته و معماری آن را گابریل داویود (Gabriel Davioud) برعهده داشته که برای ساخت آن از معبد وستا (Temple of Vesta) در شهر تیولی ایتالیا الهام گرفته است.

زمین 24.7 هکتاری این پارک بزرگ، 3 رستوران، 2 تئاتر عروسکی، یک غار و پل معلق 63 متری را نیز شامل می شود که طراحی اش را گوستاو ایفل، خالق برج ایفل انجام داده است. در واقع بوت شومون، پنجمین پارک بزرگ پاریس به شمار می رود و به گونه ای سازماندهی شده تا تمام بازدیدکنندگانش به همه چشم اندازهای زیبای آن دسترسی داشته باشند.

بخش پیاده روی این پارک از بین چمنزارها و گونه های مختلف گیاهان و درختان عبور می کند. غار مصنوعی پارک هم از بقایای معدن آهک سابق آن ساخته شده که ارتفاع آن به 20 متر و عرض آن به 14 متر می رسد. سنگ های استالاکتیت و استالاگمیت آن نیز دست ساز هستند.پارک بوت شومون در پاریس

محیط سرسبز و آرامش بخش پارک بوت شومون، تا حد زیادی از شلوغی و جمعیت بی شمار گردشگران شهر پاریس به دور مانده و محل مناسبی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت به حساب می آید.

این پارک، 47 گونه مختلف از گل ها را شامل می شود و همه روزه از ساعت 7 صبح تا 9 شب فعالیت دارد. البته بوت شومون از 1 جولای تا 3 سپتامبر، 24 ساعته باز است و اگر وقت نداشتید در طول روز از آن بازدید کنید، می توانید نیمه شب نیز برای دیدن آن برنامه بچینید.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 9533

به "پارک بوت شومون؛ پنجمین پارک بزرگ پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک بوت شومون؛ پنجمین پارک بزرگ پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید